Visi komentarai
Mindaugas, 2012-05-08 14:21

O man visur blogai, nes man virš 50

Be abejo, 2012-02-12 21:20

Užsakytas straipsnis. Realybės nei gramo. Ir Lietuvoje darbus gauna, tai daugiau negu keista. Straipsnis - grynas melas ir pasipūtimas...

Indre, 2012-02-06 23:01

Nerealiai! Labai puikiai super parašyta! Ir idėjos, ir išdėstymas, ir požiūris. Viskas puikiai. Sėkmės ;)

Rokas, 2012-02-03 02:08

Na tiesiog super straipsnis Marijau! Pagarba, šaunuolis Tu!

daina, 2012-01-28 11:41

Perskaiciau straipsni - buvo idomu, nes pati irgi gyvenu Paryziuje (na, tiksliau priemiestyje). Autorius teisus, is tiesu, Paryzius - streso miestas, daug zmoniu, daug turistu, nesibaigiancios transporto problemos. Paryzius - ziurkiu ir purvo miestas. Visi tie milijonai turistu, kurie spragsi fotoaparatais, valgo, palieka trupinius, popierius nuo savo sumustiniu, ismeta, kur papuola, skardines nuo gerimu... o kartais ir tualeta sunku rasti... Taciau Paryzius ne tik tai: jo nuostabus kulturinis, architekturinis, istorinis paveldas yra prieinamas visiems mirtingiesiems... Yra daugybe renginiu, kur uz dyka galima pamatyti muziejus, aplankyti istorines vietas, kurios iprastai nera prieinamos, kaip prezidentura, senato rumai, nacionaline asambleja (rugsejo menesi per kulturinio paveldo dienas), muzieju baltosios naktys, nemokami muziejai pirma menesio sekmadieni ir nemokami muziejai europiniam jaunimui iki 26 metu uz dyka visa laika (vaziuokit jaunieji lietuvaiciai, galesit apziureti Luvra, Orsay muzieju, Versalio rumus uz dyka). Yra abonementai kinui uz 20 euru gali eiti kiek nori: as einu i kina vidutiniskai 4 kartus per savaite ir neapziuriu visu nauju, mane dominanciu filmu - tiek ju daug iseina kiekviena savaite! Kas liecia profesine karjera - aisku mano lietuviski, sovietiniai diplomai buvo nieko verti... Jei buciau juos turejusi medicinos srity, jei buciau buvus konkrecios profesijos atstove: kaip medicinos sesele, vireja ar kirpeja, buciau gavusi darba greitai... Bet cia - filologija, edukologijos magistras. Nebent jei buciau sutikusi naudingu pazinciu siose srityse, tai gal ir buciau prasimususi i savo sriti. Pacios jegomis teko pavargti, baigti darbo birzos pasiulytus kursus (bet gavau stipendija - 700 euru permenesi!), ir dabar dirbu medicinos kabineto sekretore. Darbas kulturingas, nesunkus, aisku ir atlyginimas ne kazin koks, bet uz 30 val per savaite gaunu 1000 euru ir esu patenkinta. Esu puikiai integravusi i prancuziska aplinka, jauciuosi cia gerai, klimatas man tinka labiau negu Lietuvos, ko gero jau pildysiu popierius gauti Prancuzijos pilietybe :) O Lietuva isliks mano tevyne, kuria myliu uz jos gamta, kurios kalba stengsiuosi issaugoti atmintyje ir perduoti savo anukams... kadangi dukra (diplomuota psichologijos specialiste) irgi paliko Lietuva, o sunus dar vis neapsisprende - jis truputi kaip straipsnio, sukelusio man sias mintis, autorius - perdaug myli lietuvaites ir lietuviu kalba :) pridejau kableliu, gal net ir perdaug :) esu kableliu ir daugtaskiu maniake :) bet atpratau nuo lietuvisku raidziu - as juos matau tuos pauksciukus, nors ju ir nera!

nunu, 2012-01-24 22:05

Įdomus straipsnis, nors su pavadinimu/išvadomis nesutinku. Man asmeniškai - emigracijoje geriau bent jau šiuo metu. Linkiu sėkmės tiek lietuviams Lietuvoj, tiek lietuviams užsieny...

Robkis, 2012-01-22 11:58

Gražus ir šiltas straipsnis. Daugiau tokių žmonių ir Lietuva daugiau nežvelgs iš pažemių į išsivysčiusį pasaulį. O menkinti šią (KITO) nuomonę gali tik žmonės su bėdomis (emigravę ir neemigravę), kurie bijo patys sau pripažinti, kad jų bėdos yra jų viduje, o ne išorėje! Man tinka ir emigrantai, ir neemigrantai. Visų nuomones ir patirtis gerbiu, neneigiu jų. Tačiau ko niekada negerbsiu, tai pagiežos, nuolatinio niurnenimo, vaitojimo, kurių šaknys- atsisakyme galvoti. Sveikas sugrįžęs, Marijau. Stiprybės ir sėkmės!

art, 2012-01-20 12:50

Profesionalumas tautybės neturi, pinigai irgi. Kvalifikuotam darbe niekam neįdomu, kur tu gimei. čia jau tik žmogui rinktis - rami šalis, geras atlyginimas, daug laiko sau ir šeimai ir ribotos galimybės kopt aukščiau, ar didesni pinigai, daugiau streso ir aukštesnės pareigos priklausomai nuo tavo sugebėjimų. Linkėjimai iš Paryžiaus, miestas gal ir purvinokas, bet žinant, ko nori ir ką gali - ganėtinai dosnus visais atžvilgiais. Beje, dirbu su personalo atrankom IT srityje ir nė karto nė vienas IT inžinierius nebuvo diskriminuojamas dėl jo kilmės. Reikėtų koncentruoti dėmesį į savo sugebėjimus ir asmeninį tobulėjimą, o ne kaltinti kažką protegavimu ar etnocentrizmu.

Giedrė, 2012-01-20 00:46

Straipsnyje sklandžiai ir argumentuotai išdėstyti visi emigraijos už ir prieš. Privertė susimastyti, ar tikrai Lietuvoje taip jau blogai?

laiminga emigrante, 2012-01-19 16:55

Kliedesiai nevykelio ir tiek, jei jis nesugebejo saves relizuoti Prancuzijoje, laike pats save antrarusiu, tai nereiskia,kad taip visiems isvykusiems.As uzsienyje gyvenu 11 metu, nesijauciu jokia atrarusia.Kaip tik Lt jaucausi tokia, katik baigusi mokslus be darbo patirties niekam nereikalinga jauna specialiste. O kur igyti ta patirti? jei nieks nenori priimti, na nebent Maksimoj pardaveja...pastaraja buti nepanorau, normalaus darbo neradau , o gyvent tai reikia,Norisi truputi daugiau nei siaip ne taip prasimaitinti, rubus pirkti humanuose , atostogos geriausiu atveju palanga, o apie nuosava busta tik pasvajoti. Uzsieny irgi nelengva, pradzia labai sunki buvo, paprastas darbas, ...ranku nenuleidau , stengiausi ir savo pasiekiau .Dirbu vadovaujama darba ( vadovaju vietiniams ir ka , nelaiko jie manes atrarusia....). Ir lamingai gyvenu, LT tik apie tai pasvajociau...

Renatas, 2012-01-19 13:53

Nejaugi tik Lietuvoje mes tobulejame? Darbas - visur yra darbas! Zinoma yra ir nemonotonisko darbo, bet didzioji dalis dirbanciuju dirba gana nuobodu, monotonini darba, del ko apskritai visas gyvenimas tampa monotoniskas. Ir nesvarbu kur gyveni - Lietuvoje ar uzsienyje. Tik draugai, seima, kalba, kultura, kitaip tariant saknys, lietuvi laiko Lietuvoje. Tik jos. Bet kai gatvese, ypac mazesniu miesteliu, ar kaimu, lieka vien besisvaiginantys ir susene, kai visi su kuriais mokeisi - dirba uzsieniuose, arba didziuosiuose Lietuvos miestuose, nejucia ir pats pagalvoji - o ka as cia veikiu?

)ooooo!, 2012-01-19 12:19

) KOKS KLIEDEYS, CIA POSTUS UZ 20 CENTU RASINEJE KOKIE NORS SUDINI "NUOMONES FORMUOTOJAI" UZ 20 CENTU, KAIP GERA LIETUVOJE) TIK PASKUTINIS LUZERIS, GALI TEIGTI, KAD ISIVYSCIUSIOSE SALYSE GYVENANT JAUTIESI VERGU. SITOJE "LT VALSTYBEJE" BANKAI VYKDO VISA POLITIKA, NET FIZ. ASMENS BANROTO ISTATYMAS, NUSTUMIAMAS, KIEK REIKIA BANKAMS)

Keista, 2012-01-19 08:15

Stebiuosi, nejau uzsienyje esi laikomas didesniu vergu, nei Lietuvoj? Nejau Lietuvoj pradingus kas nors, isskyrus gimines ir draugus, pasigestu? Abejoju. Tad vienintelis skirtumas - kalbos barjeras, juolab, kad vakaru salyse darbdavys labiau gerbia darbuotojus ir skaitosi su jais, nei Lietuvoje...

ttt, 2012-01-18 21:13

Gris dauguma tu klajunu is tu "svetingu" saliu.Net neabejoju.Nes kaip Marius ir rase, isvykes i uk ar i vokietija.Tu busi tik ju vergas.Nes jiems Jus reikalingi,tik del to,kad dirbat ir kuriat jiems geri. sekmes visiems ir supraskit, kad zmogaus esme ne vien tik daug lt.

mhm, 2012-01-18 19:24

Labai panasus jausmai ir mane kamuoja.. Net burna prasivere skaitant, o mintyse skambejo "taip.., taip, taip!" Lietuvoje gyvendama jauciaus lyg kalejime, mat neturint pinigu nesimate jokiu sansu pagyvent. Taciau tik pagyvenusi uzsienyje supratau ka reiskia kalejimas.. Socialinis kalejimas. Emigrantas, kaip kazkas jau rase, tarsi visuomenes atmata - jo cia niekam nereikia, dingusio nepasigestu. Taip norisi kalbeti savo kalba, issireiksti taip kaip istikruju jauties, o tesigauna keli trumpi angliski mokyklinuko lygio sakiniai. Is nuskurdusio bohemos virtau sunimi. Kas studijuoja - tiems lengviau, jie atsiduria kitu emigrantu rate.

Sima, 2012-01-18 11:34

Daug teisybės tame straipsnyje, na šiek tiek yra jaunatviško idealizmo ;-) Gal jaunimui ir nėra taip lengva šiuo metu įsitvirtinti Lietuvoje, bet mano karta (40-mečiai) dauguma gyvena gerai..Visi turi neblogus darbus, būstus, padarę karjeras arba sukūrę verslus..Nepažįstu savo aplinkoj varguolių..Aišku jaunystėj visi mokėmės, kabinomės, dirbom, ieškojom savo kelio..Ir dauguma jį surado..Yra išvykusių iš Lietuvos, bet tie kurie liko ir čia visi gyvena neblogai..Na, kaip visada yra ir išimčių-gal kažkas mokslų nesugebėjo baigt, kitai vyras lodorius pasitaikė ar paskolą pasiėmė pačiam pike..Nežiūrint net į tai, nepažįstu savo bendraamžių, kurie Lietuvoje būtų skurdžiai ar vargšai...Gal mūsų kartai pasisekė-spėjom vaikystėj dar tarybinio vargo pamatyt-eilėse prie mėsos pastovėt ir soduose piktžoles paravėt (o tai užgūdina), vėliau nebrangiai turėjom galimybes mokslus baigt ir įsitvirtint kapitalizmo pradžios ekonomikoj..Linkiu sėkmės ir jaunimui-gal kažkam ten, o kažkam ir čia..

Gedas, 2012-01-18 08:22

Ner ko keliauti i uzsienius, jei neturi issilavinimo. Arsi ir dar daugiau nei tevyneje. BEt jei esi sakykim gydytojas... Na tai ir pagarbos iskarto daug, pajamos ne keliais kartais, o desimtimis kartu didesnes, pripazinimas, vertinimas pagal darbo rezultatus... Tai gydytojo darbas JAV. Nesiulyciau niekur kitur keliauti.

Arunas, 2012-01-18 03:11

Talentingas straispnio autorius, rasyti gerai moka ir lengvai skaitosi, saunuolis! Su tokiu talentu stebiuosi kad turi kantrybes dirbti uz minimalia alga, kas daugiau islaikytu musu paliktus senelius ir bociukus, jei ne tokie patriotai kaip jus!

as, 2012-01-18 00:14

pasikles ir save per daug gerai vertinantis sio straipsnio kurejas, geriau butu kad daugiau tokiu kaip tu isvaziuotu tai gal maziau bambekliu liktu. visi isvaziave sauke ten geriau smnes mandagesni ir t.t. o kai patys grizta neatrodo kad mandagumo butu pasimoke, keliu aukstu keiksmazdziais gali pasiusti taip toli kad net nepasirodys mazai. jei uzsienye visi mandagus tai ir tu buk mandagus i lt parsivesk tai kas tau ten patiko. tokie "prfesonalai" kaip tu tik ir gali emigruoti.

vivi, 2012-01-17 22:25

shiaip vakaru valstybiu visuomenes socialiai yra stipriai segreguotos. yra elitas, o visi kiti - antrarusiai, iskaitant vietinius bedzius, todel nereikia labai sielotis, jei atvykus niekas ant ranku nenesioja.

Alika, 2012-01-17 14:51

Sakot pykcio ir pagiezos is komentatoriu daug?o is autoriaus skaityti penkis puslapius "varymo" ant Prancuzijos,kaip ir normalu? jei jau gyvenai toj saly,tai bent gerbk ja..visiskai nepatiko straipsnis, romantiskos sapaliones apie a la lietuviu nuostabuma,ir vaje vaje,kukluma..tik kazkodel taip tik lietuviai patys ir mano.nesakau,mes zinoma santuresni uz anglijos turista,bet toli grazu nesame taikus,pakanka pajusti ta skirtuma vos is lektuvo islipus - visi susireiksmine,susirauke,pikti..pasiilgstu ir as lietuvos, nes cia gimiau ir uzaugau,cia miskai kitokie,upes savo,kiekvienas uzkampis pazistamas,grazi salis,bet kad norisi kazko daugiau..o ir savo saly ne kiekvienas toli grazu pranasu tampa..(atsiprasau,kad be kableliu ir lt raidziu,kas autoriui labai aktualu )

Andrius, 2012-01-17 14:44

Sutinku tik tai su tuo, kad Lietuvoje gyventi smagiau, mieliau ir panašiai. Taip užsienyje sunku (tiksliau beveik neįmanoma) gauti kvalifikuotą darbą tik atvykus, bet ar lengva Lietuvoje dabar tik baigusiam universitetą? Tik vienetams pasiseka pakopti aukščiau? Tada paanalizuokime kiek iš emigrantų moka bent vidutiniškai tos šalies į kurią atvyko kalbą, tada koks procentas iš jų eina mokitis kalbos.... Koks procentas kremta bent kažkoius mokslus (kurių pasirinkimas platus ir netgi už dyką galima rasti - ar galit patikėti?!). Ar galiausiai koks procentas iš turinčių diplomus juos pasitvirtina vietinėse institucijos kurios prilyginą užsieniečių išsilavinimą vietiniam? Juk kaip gi mes patys, būdami Lietuvos darbdavio vietoje, žiūrėtume į kokio nors Barbadoso Technikos Universiteto diplomą be vertimo, be prilyginimo vietiniam diplomui? Juk žinome ką reiškia VU ir kokio nors Balbieriškio kolegijos diplomai ir kuriam darbdavys Lietuvoje simpatizuotų, o čia kažkokio Barbadoso kurio lygis gal net aukštesnis nei VU, bet būtų vertinamas prasčiau net už Balbieriškio kolegiją (jei tokia egzistuotų). Taigi prieš pradedant skleisti erezijas kaip užsienyje sunku, kaip neįmano ir panašiai reiktų bent padaryti elementarią apklausą kurios anketoje būtų tokie klausima: vietinės kalbos lygis; ar mokiausi/tobulinau vietinę kalbą; išsilavinimas; ar studijavau emigracijoje; ar prilyginau savo diplomą vietiniam ir panašiai. Tada ir rasime atsakymą kodėl tik nedaugelis kažko pasiekia. Kas liečia mane patį, tai sekasi gerai užsienyje, bet tik dėl daug įdėto vargo ir vis dedamo. Ir tai, aš TIKRAI grįšiu į LIETUVĄ.

Domas, 2012-01-17 14:28

Smagus straipsnelis, nemegstu komentaru rasyt, gyvenau 10 metu jav, uzdirbu uk, dabar gyvenu Lietuvoj. Sunku cia, bet negalima ant Tevynes varyt, kaip kaikurie komentatoriai. Negi geriau buciuot uzsienietiskas subines, kurios mus niekina, kaip sudinai cia bebutu, noriu , kad vaikas lietuviskai kalbetu, kaimynai balti butu(as rasistas, per daug jav gyvenau) ir nereiketu ieskotis draugu is reikalo. Gal gerai ,kad degradai is Lietuvos isvaziuoja, lai nuodija UK, Ispanijos ar kita dirvozemi, cia siuksliu apstu.

amerikonka, 2012-01-17 14:09

Geras straipsnis. Pati gyvenu emigracijoje ir noriu grizti, tik su vaikais ir antraja puse sunkiau prisiruosti. Net nesmagu skaityt, kiek pykcio ir pagiezos dazno is tu "atradusiuju" save uzsienyje komentaruose. Ar pavydu, kad kazkas sugeba surast galimybiu gyvent Lietuvoje? Ten tikrai sunku, bet as zaviuosi zmonem, kurie gyvena ten ir daro nors ka, kad Lietuva butu kitokia, o ne taip, kaip ta damute "Lietuva man ismokejo 200 LT mamos pensijos"... O ar pati ja uzsidirbai, kad viska Lietuva tau ismoketu?

svecias, 2012-01-17 13:40

keista skaityti atsiliepimus apie tai, kad savo vaikams apie šį šudiną kraštą niekada nepasakosiu, kad kvailiai tie kurie sėdi LT. Pats esu užsienyje ir tikrai piniguose nesimaudau, straipsnis įdomus, pačiam tokių pamastimų būdavo, kad gryžt į LT, bet kai praleidi ne vienerius metus ir jau truputi susikūręs gyvenimą čia esi tikrai pagalvoji ar verta viską mest ir pradėt iš naujo. Bet niekada nesakiau, kad man gėda būt LIETUVIU, ar man gėda del savo gimtines. Aš gimiau ir mirsiu Lietuviu, tik gal tai įvyks ne savam krašte.

Vija, 2012-01-17 09:05

Deja, straipsnis neturi nieko bendro su tikrove. Tik nevykeliai, - deja, tokiu dauguma lietuvoje, nesugeba uzsienyje susirasti normalaus darbo, arba dirbti toki pati darba, kuri dirbo ir Lietuvoje - pagal savo turima issilavinima. Nors ir nelengva uzsienyje rasti darba, bet puikiai zinau, kad Lietuvoje dar zymiai sunkiau, aisku, tai priklauso ir nuo profesijos, visokie ten "magistrai" neaiskiu ir niekam nereikalingu profesijau, aisku, nieko surast negali, nors ir turi universiteto popieriu (diploma), bet....Zodziu, NIEKADA nesiruosiu grizt i Lietuva, nes cia, kur gyvenu, nors ir nelengvai, bet skinuosi kelia, turiu seima, kalbu kalba, kuri man visada patiko, dirbu pagal specialybe, gaunu vidutine sios salies alga, o tai reiskia, kad gyvenu mazdaug 4 kartus geriau nei buvo lietuvoje, o ka jau kalbet apie psichologini komforta, malonius zmones aplink..; ko lietuvoje niekada nebuvo...

Karina, 2012-01-17 08:40

Niekada "nevariau" ant lietuvos...bet gyvenu uzsieny, istekejus uz uzsienieciois meiles... megaujuosi nauju gyvenimu, nauja kultura, atrandu pasauli is naujo, ismokstu naujas kalbas, atrandu naujus poziurus, ir tiesiog jauciuos laiminga... bet tuomet perskaitau visus tuos starisnius, anot kuriu, esu priskirta prie tu "nevykeliu, nemylinciu savo krasto emigrantu" , pasidaro daugia nei pikta. Neturiu seimos, ir kai mire mano mama, Lietuvos alstybe man ismokej 200 LT i menesi, nes tai buvo mano mamos sukaupta pensija... Hmmm... vien gyvenant VU bendrabuty ma nuoma uz kambari (kuriame gyveno 3 zmones 1 kambary) atsiejo 150 LT.... Idomu kaip valstybe galvojo kad turecia islaikyti save... neturint tevu su 200 LT i men.. Bandziau derint studijas ir darba... Niekada gyvenime nesijauciau labiau issekus nei tuo gyvenimo metu... Pasukau lengvesniu keliu, nes mano laime, ir mano gyvenimas, ir mano vaiku guvenimo kokbe svarbesne uz Lietuvos valdininkus, kuriem nt visko yra "dzin"

Kestutis, 2012-01-16 20:16

Neidejo nuorodos 15min. lt / naujiena/pinigai/lietuvos-naujienos/seimo-narys-andrius-sedzius-isitikines-kad-dauguma-lietuvos-gyventoju-per-menesi-uzdirba-35-tukst-litu-194-190280#axzz1je3ZlUrP

Svecias, 2012-01-16 20:16

Aciu, saunus straipsnis. Pries metus baiges mokslus nusprendziau isvykti. Man Lietuovje nepatiko niekas, maniau, kad zmones blogi, valdzia bloga ir viskas blogai, bet isvykes neradau prieglopscio norejau grizti. Ten esantys draugai sakydavo mes cia del pinigu, musu namai Lietuvoje. Praleistas laikas atvede i prota, taip cia korupcija yra didele, taip nevisi leituviai geri, taip cia sunku, bet cia mano namai, cia mano tevai, broliai, artimieji, draugiai, cia mano gyvenimas. Dabar pradedu viska is naujo, ieskaus darbo, esu optimistas tikiu, kad kazkur uz kampo lauke manes. Nesitikiu iskart vadovu buti, as manau tai reikia uzsitarnauti tad nesitaikau per aukstai.

Kestutis, 2012-01-16 20:15

Kubilius sumažino nedarba, nes tauta nenorėjo dvėsti is bado ir maitinti tunkuncius seimunus, ju seimas ir kitus esančius prie lovio bei ju pinigines ir isvaziavo. Aplamai durnas straipsnis, yra ir dviraciu takeliu ir misko su gaiviu oru, net metro neuzkisti, per didelis lietuvisko alaus kiekis kenkia jusu sveikatai, tad kuo alkoholis brangesnis tuo zmones sveikesni, alkoholis naudingas kai vartojamas pasigardziuojant, o ne vadovaujantis patarle, viso neisgersi, bet pameginti reikia. Jei nors tie 50 procentu uzdirbtu bent ketvirtadali sio dedes atlyginimo niekas niekur nevaziuotu, o gal ir vaziuotu, nes pagyvenus kitur matai kokie Lietuvoje visi pikti, aisku yra isimciu. Gyvenu Osle, mums gerai.

Jūsų komentaras

Vardas*

El. paštas (nerodomas)

Komentaras*


Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas