10 „Oskarų“ vertų filmų verslininkams
(Puslapis 1 iš 3)

REUTERS/SCANPIX nuotr.
2013-01-13 18:00
Holivudas kasmet švenčia apdovanodamas geriausias praėjusių metų kino juostas „Oskarų“ ceremonijoje. Po visais žvaigždžių blizgučiais ir ,,kas ką vilkėjo“ slepiasi ir keli įkvepiantys filmai, iš kurių pasimokyti gali ir verslininkai: filmai gali pagelbėti mąstyti kaip geresniems verslo savininkams.
Artėjant jubiliejinei „Oskarų“ įteikimo ceremonijai, JAV Nacionalinė nepriklausomo verslo federacija pateikia 10 senų ir naujausių filmų, vertų „Oskarų“ ir verslininkų dėmesio sąrašą:
1. „Viskas ore!“ (angl. Up in the Air), 2009 metai
Tai istorija apie Ryaną Binghamą (aktorius Georgas Clooney), kuris keliauja per šalį ir dirba savo darbą – vieną po kito atleidinėją kompanijų darbuotojus. Tačiau pasirodo jauna ir ambicinga darbuotoja Natalie Keener (aktorė Anna Kedrick), kuri pasiūlo verslo modelį keisti iš pagrindų ir pasitikėti vien technologijomis.
Kodėl filmą verta pamatyti verslininkams: Idėjos, skirtos didinti efektyvumui tiesiog puiku, tačiau kartais pirmiausia reikia perprasti visą procesą, o ne sukti galvą, kaip pagerinti jau veikiančias sistemas.
2. „Spalio dangus“ (angl. October Sky), 1999 metai
Jaunuolį Homerį Hickmaną (aktorius Jake Gyllenhaalas) ir jo draugus įkvepia „Sputniko“ palydovo paleidimas į kosmosą: jie nusprendžia išmokti pasigaminti raketas. Didžioji dalis angliakasių miestelio gyventojų įsitikinę, kad jie tik švaisto laiką užuot tapę angliakasiais, nes toks esą ir yra jų likimas. Tačiau atsiranda viena mokytoja, panelė Riley (aktorė Laura Dern), kuri skatina juos siekti savo svajonės ir dalyvauti Nacionalinėje mokslo mugėje, kurios prizas – koledžo stipendija.
Kodėl filmą verta pamatyti verslininkams: Tai įkvepianti istorija, apie tai, kaip galima pakeisti savo gyvenimo kelią, kad sektum paskui savo svajonę. Arba apie tai, ką verslininkai labai gerai žino.
3. „Žmogus, pakeitęs viską“ (angl. Moneyball), 2011 metai
Komandos „Oaklando A“ vadybininkas Billy Beane (aktorius Bradas Pittas) gali pasiūlyti mažiausią atlyginimą, kokį tik gauna beisbolo žaidėjai. Visus jo komandus geriausius žaidėjus išgraibstė didesnės komandos ir jam beliko sugalvoti, kaip suformuoti laimėtojų komandą be konkurencingų žaidėjų, kuriuos galima gauti už pinigus. Taigi, sprendimas – išsirinkti žaidėjus remiantis vien statistiniais duomenimis.
Kodėl filmą verta pamatyti verslininkams: Statistiniais metodais naudojasi daugelis smulkiojo verslų savininkų. Filmas parodo, kaip pritaikyti inovatyvų požiūrį egzistuojančiam verslo modeliui, kai neturi daug pinigų ir vis dėlto gali laimėti konkurenciją.