95 kodas vairuotojams – ne už kalnų

(Puslapis 1 iš 3)


Juliaus Kielaičio (Fotodiena) nuotr.

Aliona Vasilevskaja / CargoNEWS

2013-09-02 07:39

Iki 2014 m. rugsėjo 10 dienos visi tarptautinių gabenimų vairuotojai privalės turėti žymą vairuotojo pažymėjime, taip vadinamąjį 95 kodą. Vairavimo mokyklų atstovai teigia, kad norinčiųjų mokytis daugėja, o kursus lanko ne tik vairuotojai iš Lietuvos, bet ir užsienio. Verta paminėti, kad pradinės profesinės kvalifikacijos egzaminai vykstas tik lietuvių kalba, o testus vairavimo mokyklose užsieniečiams verčia patys dėstytojai. Egzaminavimas taip pat vyksta tik lietuvių kalba.

Problemos nėra?

„Linavos“ mokymo centro direktorius Osvaldas Manikas sako, kad vairuotojams iš trečiųjų šalių kartais tenka susidurti su problemomis dėl 95 kodo gavimo. Nors kvalifikacijos įgijimas yra vairuotojų rūpestis, tačiau tai tampa ir vežėjų galvos skausmu. Vežėjai tikina, kad vairuotojų tikrai nepakanka, todėl samdo juos iš užsienio. Per penkis 2013 metų mėnesius buvo išduoti 1435 leidimai užsieniečiams, norintiems dirbti tarptautinių krovinių vežimo vairuotojais, 141 leidimu dirbti daugiau negu praėjusių metų atitinkamu laikotarpiu. Visiems įdarbintiems užsieniečiams taip pat reikės įgyti vairuotojų profesinės kvalifikacijos periodinio tobulinimo pažymėjimus.

Anot O. Maniko, testavimo klausimai sudaryti tik lietuvių kalba. „Su periodiniu mokymu didelių problemų nėra. „Vairuotojai, kurie įgijo C kategoriją iki 2009 metų rugsėjo 10 dienos testus sprendžia mokymo įstaigoje. Ten jiems juos gali išversti. Pradinio mokymo vertinimas atliekamas profesinių kompetencijų vertinimo centruose, patvirtintų Švietimo ministerijoje. Ten jau visai kita situacija. Nėra kalbos apie vertėjo dalyvavimą, tačiau lyg ir nedraudžiama. Tai nėra įteisinta,“ – pasakoja jis.

Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos prezidentas Darius Lesickas sako, kad egzaminai tikrai yra laikomi tik lietuvių kalba ir pabrėžia, kad iki šiol nebuvo poreikio egzaminuoti kitomis kalbomis. „Tai ne problema ir jeigu reikės klausimus sudarysime kita kalba. Visada bandoma ieškoti problemų, kurių nėra. Čia poros valandų darbas,” – teigia jis.

Norinčiųjų mokytis daugėja

Vairavimo mokyklos „Draiveris” Mokymo skyriaus vadovė Aušra Juknienė sako, kad norinčių gauti 95 kodą daugėja. „Didelės įmonės, kuriose dirba daug vairuotojų, siunčia juos mokytis. Norima ramiai viską sutvarkyti, kad ateityje nebūtų problemų. Žmonės mokosi ir rimtai žiūri į šiuos dalykus,“ – sako ji.

95 kodas – pradinė profesinė kvalifikacija arba kvalifikacijos tobulinimo periodiniai mokymai kroviniams ir/arba keleiviams vežti. Skaičius „95“ su atitinkama data įrašomas vairuotojo pažymėjime ties atitinkama kategorija (C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE) 12 stulpelyje.

Transporto atstovai pažymi, kad mokymai pagal minėtą kodą ne visada yra kokybiški. Anot jų, ne visos mokyklos rimtai žiūri į mokymo strategiją. Šiuo metu mokymo įstaigos prižiūrimos iki to momento, kai gauna licenciją vykdyti profesinį mokymą.

Straipsnio puslapiai:

- Aliona Vasilevskaja

CargoNEWS

Close
Jūsų komentaras

Vardas*

El. paštas (nerodomas)

Komentaras*


Siūlo apmokestinti valstybės NT turtą

 Lietuvos banko, valstybės ir savivaldybių valdomo turto siūloma nebeatleisti nuo nekilnojamojo turto (NT) mokesčio. Jeigu savivaldybės norėtų tokią lengvatą taikyti, jos tai galėtų daryti savo sąskaita. Tokios Nekilnojamojo turto mokesčio ...

Kylantys atlyginimai gali pakišti koją Lietuvos ūkiui

 Gyventojai nuodugniai nesidomi šalies ekonomika, tačiau kai žinios pasisuka apie atlyginimų kilimą, abejingų nelieka. Vis dėlto šis rodiklis Lietuvos ūkiui gali reikšti ir blogą naujieną. Kaip pastebi banko DNB vyr. ...

Tyrimas: tik penkios Lietuvos įmonės pateikia pakankamai informacijos viešai

 „Transparency international“ Lietuvos skyrius (TILS) pirmą kartą atliko tyrimą, kuriuo siekė nustatyti kiek didžiausios Lietuvoje veikiančios įmonės pasakoja apie save, pateikia informacijos apie savo finansus, stengiasi ...

Prekybininkai: ŽŪM memorandumas prieštarauja pirkėjų interesams

 Žemės ūkio ministerijos siūlomas memorandumas, kuriuo būtų ribojamas pieno produktų antkainis, prieštarauja Europos Sąjungos (ES) konkurencijos teisei, teigia Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovas. „Mes negalime, neturime ...

Pradėjus veikti jungtims su Švedija ir Lenkija atpigs elektra? Nebūtinai.

 Šių metų pabaigoje pradėsiančios veikti jungtys su Švedija ir Lenkija padės užtikrinti stabilų ir sklandų elektros energijos srautą į Lietuvą ir iš jos. Taip anksčiau energetine sala vadinta šalis taps elektros ...

Ar pieno sektoriaus krizę lėmė tik Rusijos sankcijos?

Bendrovės „Rokiškio sūris" valdybos pirmininkas Dalius Trumpa „Žinių radijo“ laidoje „Verslo pozicija“ sakė, kad Europos Sąjungos pieno rinka jau kelerius metu išgyvena sukrėtimą, nes panaikinus ...

Šioje šalyje nėra vietos užsieniečiams: įmonių sunkumai įdarbinant vadovus (3)

Aštrėjant diskusijoms dėl pabėgėlių priėmimo kvotų Lietuvoje ir jų integravimo, šalies verslininkai piktinasi, kad nėra lengva čia atsivežti profesionalių vadovų. Redakciją pasiekė laiškas, kuriame skundžiamasi dėl paradoksų ...

Prieš skolindamiesi pradeda galvoti

 90 proc. mūsų šalies gyventojų teigia, kad prieš imdami vartojimo paskolą apgalvoja, kokios tiksliai sumos jiems reikėtų. Tai – 4 proc. daugiau nei praėjusiais metais. Taip pat mažėja ir gyventojų, pasiskolinusių daugiau ...

Lenkijos elektros krizė priminė jungties su Lietuva naudą

 Elektros energijos trūkumo krizė kaimynus dėl karščių šį rugpjūtį ištiko vienais metais anksčiau nei buvo prognozuojama, nors kadaise Lenkijos vyriausybės požiūris į Lietuvos ir Lenkijos tarpvalstybinę jungtį "LitPol ...

Tikrinkite, ką perkate – į Lietuvą plūsta maisto klastotės video

 Į Lietuvą dideliais kiekiais bandoma įvežti suklastotus ir nekokybiškus maisto produktus – žuvį, jūros gėrybes, medų ar aliejų. Su maisto klastotėmis kovoja ir Veterinarijos tarnyba – pasienyje sulaikyta didžiulė – ...



 

 


Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas