95 kodas vairuotojams – ne už kalnų

(Puslapis 1 iš 3)


Juliaus Kielaičio (Fotodiena) nuotr.

Aliona Vasilevskaja / CargoNEWS

2013-09-02 07:39

Iki 2014 m. rugsėjo 10 dienos visi tarptautinių gabenimų vairuotojai privalės turėti žymą vairuotojo pažymėjime, taip vadinamąjį 95 kodą. Vairavimo mokyklų atstovai teigia, kad norinčiųjų mokytis daugėja, o kursus lanko ne tik vairuotojai iš Lietuvos, bet ir užsienio. Verta paminėti, kad pradinės profesinės kvalifikacijos egzaminai vykstas tik lietuvių kalba, o testus vairavimo mokyklose užsieniečiams verčia patys dėstytojai. Egzaminavimas taip pat vyksta tik lietuvių kalba.

Problemos nėra?

„Linavos“ mokymo centro direktorius Osvaldas Manikas sako, kad vairuotojams iš trečiųjų šalių kartais tenka susidurti su problemomis dėl 95 kodo gavimo. Nors kvalifikacijos įgijimas yra vairuotojų rūpestis, tačiau tai tampa ir vežėjų galvos skausmu. Vežėjai tikina, kad vairuotojų tikrai nepakanka, todėl samdo juos iš užsienio. Per penkis 2013 metų mėnesius buvo išduoti 1435 leidimai užsieniečiams, norintiems dirbti tarptautinių krovinių vežimo vairuotojais, 141 leidimu dirbti daugiau negu praėjusių metų atitinkamu laikotarpiu. Visiems įdarbintiems užsieniečiams taip pat reikės įgyti vairuotojų profesinės kvalifikacijos periodinio tobulinimo pažymėjimus.

Anot O. Maniko, testavimo klausimai sudaryti tik lietuvių kalba. „Su periodiniu mokymu didelių problemų nėra. „Vairuotojai, kurie įgijo C kategoriją iki 2009 metų rugsėjo 10 dienos testus sprendžia mokymo įstaigoje. Ten jiems juos gali išversti. Pradinio mokymo vertinimas atliekamas profesinių kompetencijų vertinimo centruose, patvirtintų Švietimo ministerijoje. Ten jau visai kita situacija. Nėra kalbos apie vertėjo dalyvavimą, tačiau lyg ir nedraudžiama. Tai nėra įteisinta,“ – pasakoja jis.

Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos prezidentas Darius Lesickas sako, kad egzaminai tikrai yra laikomi tik lietuvių kalba ir pabrėžia, kad iki šiol nebuvo poreikio egzaminuoti kitomis kalbomis. „Tai ne problema ir jeigu reikės klausimus sudarysime kita kalba. Visada bandoma ieškoti problemų, kurių nėra. Čia poros valandų darbas,” – teigia jis.

Norinčiųjų mokytis daugėja

Vairavimo mokyklos „Draiveris” Mokymo skyriaus vadovė Aušra Juknienė sako, kad norinčių gauti 95 kodą daugėja. „Didelės įmonės, kuriose dirba daug vairuotojų, siunčia juos mokytis. Norima ramiai viską sutvarkyti, kad ateityje nebūtų problemų. Žmonės mokosi ir rimtai žiūri į šiuos dalykus,“ – sako ji.

95 kodas – pradinė profesinė kvalifikacija arba kvalifikacijos tobulinimo periodiniai mokymai kroviniams ir/arba keleiviams vežti. Skaičius „95“ su atitinkama data įrašomas vairuotojo pažymėjime ties atitinkama kategorija (C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE) 12 stulpelyje.

Transporto atstovai pažymi, kad mokymai pagal minėtą kodą ne visada yra kokybiški. Anot jų, ne visos mokyklos rimtai žiūri į mokymo strategiją. Šiuo metu mokymo įstaigos prižiūrimos iki to momento, kai gauna licenciją vykdyti profesinį mokymą.

Straipsnio puslapiai:

- Aliona Vasilevskaja

CargoNEWS

Close
Jūsų komentaras

Vardas*

El. paštas (nerodomas)

Komentaras*


Kodėl nacionalinės oro linijos neapsimoka?

 Premjerui Algirdui Butkevičiui nurodžius, kad jis iš esmės pritaria lietuviškų avialinijų sukūrimui, Giedrius Drukteinis, dirbęs „Lietuvos avialinijose“, kai jos buvo dar nebankrutavusios, „Žinių radijui“ ...

A. Kondrusevičius: „Linavoje“ nėra vienybės, todėl traukiuosi

 Vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius traukiasi iš pareigų ir teigia, kad tai daro, nes organizacijoje nėra vienybės. Pasak jo, vežėjai galės išsirinkti naują lyderį, kuris juos vienys, o ...

Pradinį įnašą leis kaupti jau gyvenant išsirinktame bute

 Nuo šiol būsto pirkėjai neturės atidėlioti persikėlimo į naujus namus – pasiruošti būsto įsigijimui bus galima jau gyvenant išsirinktuose namuose. Nekilnojamojo turto vystymo bendrovė „Hanner“ pristato ...

SEB: galima tikėtis lūžio − verslas kurs ir diegs daugiau inovacijų

 Pagal Europos Komisijos (EK) skelbiamą Europos Sąjungos (ES) Inovacijų reitingą (Innovation Union Scoreboard 2014) Lietuva yra tarp nuosaikiųjų šalių novatorių, lenkianti tik Lenkiją, Rumuniją, Latviją ir Bulgariją. Tačiau, remiantis ...

„GETSHOPIN.LT“: Po sėkmingo starto Nigerijoje – 300 naujų e. parduotuvių Lietuvoje per tris savaites

 Vienas el. parduotuvių nuomos lyderių Lietuvoje „GETSHOPIN.LT“ po sėkmingo starto Nigerijos rinkoje skaičiuoja sėkmingus rezultatus Lietuvoje – per kelias savaites nuo atnaujintos sistemos pradžios naujas parduotuves atidarė ...

Lenktynėse dėl pardavimo vadybininkų Klaipėda pasivijo Vilnių

 Naujų rinkų įsisavinimas, sumenkusi pasiūla darbo rinkoje, aštrėjanti konkurencija verčia Lietuvos įmones kelti pardavimo vadybininkų atlyginimus. Uostamiestis siūlomų atlyginimų mastais jau prisivijo sostinę. Labiausiai augo fiksuota ...

Smulkiųjų vartojimo kreditų paklausa smuktelėjo

 Smulkiųjų vartojimo kreditų rinkoje – lūžis. 2014 metais smulkiųjų vartojimo kreditų (iki 1000 Lt – 290 Eur) išduota mažiau nei metais prieš tai. Gyventojai už tokius kreditus mokėjo šeštadaliu mažesnes ...

„G4S Lietuva“: Apsaugos darbuotojui svarbiausia – šaltas protas

 Ekstremalios situacijos – apsaugos darbuotojų kasdienybė. Pavojingoje situacijoje suveikęs žmogiškasis faktorius koją pakišti gali ypač skaudžiai, todėl nuolatinis tobulinimasis ir įgūdžių atnaujinimas šioje ...

Rekordiniai veiklos rezultatai atvedė „Aviva Lietuva“ į rinkos lyderes

 Gyvybės draudimo ir pensijų bendrovei „Aviva Lietuva“ praėję metai buvo rekordiniai. Įmonės gyvybės draudimo veiklos apimtys augo beveik penktadaliu – iš viso gyvybės draudimo įmokų pasirašyta už 43,9 mln. eurų ...

Euro įvedimas paskatino drausti automobilius

 Kaip ir buvo prognozuota, 2014 m. pabaigoje, prieš Lietuvai įsivedant eurą, smarkiai šoktelėjo transporto draudimo paklausa. Pasak Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje, 2014 m. lapkričio – gruodžio ...



 

 


Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas