95 kodas vairuotojams – ne už kalnų

(Puslapis 1 iš 3)


Juliaus Kielaičio (Fotodiena) nuotr.

Aliona Vasilevskaja / CargoNEWS

2013-09-02 07:39

Iki 2014 m. rugsėjo 10 dienos visi tarptautinių gabenimų vairuotojai privalės turėti žymą vairuotojo pažymėjime, taip vadinamąjį 95 kodą. Vairavimo mokyklų atstovai teigia, kad norinčiųjų mokytis daugėja, o kursus lanko ne tik vairuotojai iš Lietuvos, bet ir užsienio. Verta paminėti, kad pradinės profesinės kvalifikacijos egzaminai vykstas tik lietuvių kalba, o testus vairavimo mokyklose užsieniečiams verčia patys dėstytojai. Egzaminavimas taip pat vyksta tik lietuvių kalba.

Problemos nėra?

„Linavos“ mokymo centro direktorius Osvaldas Manikas sako, kad vairuotojams iš trečiųjų šalių kartais tenka susidurti su problemomis dėl 95 kodo gavimo. Nors kvalifikacijos įgijimas yra vairuotojų rūpestis, tačiau tai tampa ir vežėjų galvos skausmu. Vežėjai tikina, kad vairuotojų tikrai nepakanka, todėl samdo juos iš užsienio. Per penkis 2013 metų mėnesius buvo išduoti 1435 leidimai užsieniečiams, norintiems dirbti tarptautinių krovinių vežimo vairuotojais, 141 leidimu dirbti daugiau negu praėjusių metų atitinkamu laikotarpiu. Visiems įdarbintiems užsieniečiams taip pat reikės įgyti vairuotojų profesinės kvalifikacijos periodinio tobulinimo pažymėjimus.

Anot O. Maniko, testavimo klausimai sudaryti tik lietuvių kalba. „Su periodiniu mokymu didelių problemų nėra. „Vairuotojai, kurie įgijo C kategoriją iki 2009 metų rugsėjo 10 dienos testus sprendžia mokymo įstaigoje. Ten jiems juos gali išversti. Pradinio mokymo vertinimas atliekamas profesinių kompetencijų vertinimo centruose, patvirtintų Švietimo ministerijoje. Ten jau visai kita situacija. Nėra kalbos apie vertėjo dalyvavimą, tačiau lyg ir nedraudžiama. Tai nėra įteisinta,“ – pasakoja jis.

Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos prezidentas Darius Lesickas sako, kad egzaminai tikrai yra laikomi tik lietuvių kalba ir pabrėžia, kad iki šiol nebuvo poreikio egzaminuoti kitomis kalbomis. „Tai ne problema ir jeigu reikės klausimus sudarysime kita kalba. Visada bandoma ieškoti problemų, kurių nėra. Čia poros valandų darbas,” – teigia jis.

Norinčiųjų mokytis daugėja

Vairavimo mokyklos „Draiveris” Mokymo skyriaus vadovė Aušra Juknienė sako, kad norinčių gauti 95 kodą daugėja. „Didelės įmonės, kuriose dirba daug vairuotojų, siunčia juos mokytis. Norima ramiai viską sutvarkyti, kad ateityje nebūtų problemų. Žmonės mokosi ir rimtai žiūri į šiuos dalykus,“ – sako ji.

95 kodas – pradinė profesinė kvalifikacija arba kvalifikacijos tobulinimo periodiniai mokymai kroviniams ir/arba keleiviams vežti. Skaičius „95“ su atitinkama data įrašomas vairuotojo pažymėjime ties atitinkama kategorija (C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE) 12 stulpelyje.

Transporto atstovai pažymi, kad mokymai pagal minėtą kodą ne visada yra kokybiški. Anot jų, ne visos mokyklos rimtai žiūri į mokymo strategiją. Šiuo metu mokymo įstaigos prižiūrimos iki to momento, kai gauna licenciją vykdyti profesinį mokymą.

Straipsnio puslapiai:

- Aliona Vasilevskaja

CargoNEWS

Close
Jūsų komentaras

Vardas*

El. paštas (nerodomas)

Komentaras*

Rekordiniai metai NT rinkoje: kainos augo, tačiau būstą vis tiek pirko

Per praėjusius metus Lietuvoje būstui įsigyti išleista virš 1,5 mlrd. eurų. Piniginių būstui atverti neatbaidė ir augančios kainos – sostinėje fiksuoti rekordiniai butų pardavimų rodikliai, o dalis pirkėjų rinkosi investuoti į ...

Pernai padaugėjo bankrotą paskelbusių įmonių

Bankrotų skaičiuos šalyje auga dar nuo užpernai. Ir, panašu, kad tendencijos nesikeičia, nes pernai bankrotai pradėti 28 proc. daugiau įmonių. 2016 m. bankrutuoti pradėjo 2565 įmonės. Iš jų 83% su finansiniais, atsiskaitymo ir ...

Itin sėkmingi metai Lietuvos oro uostams: naujos kryptys, daugybė keleivių

2016-ieji Lietuvos oro uostams – rekordiniai: aptarnauta 4,8 mln. keleivių, o skrydžių skaičius pasiekė 52 tūkst. Sparčiausią augimą pademonstravo Palangos oro uostas, kur keleivių skaičius išaugo net 60 proc. ir pasiekė 233 ...

„Maxima“ vėl skelbia naujoves: atnaujina taupymo programą

Statistika rodo, kad po išlaidų pareikalaujančio gruodžio, daugeliui pirkėjų sausis būna „depresijos“ mėnuo – vartojimo apimtys sumažėja bent dešimtadaliu. Todėl šią savaitę prekybos tinkle ...

Kontrabandinių cigarečių mastui augant, Lietuva praranda milijonus

Praeitais metais dėl nelegaliai į Lietuvos rinką įvežtų cigarečių šalies biudžetas galimai prarado daugiau nei 54 mln. eurų vien dėl nesurinkto akcizo. Net 80 proc. neapmokestintų cigarečių Lietuvą pasiekė iš Baltarusijos – ...

Rastas būdas, kaip padidinti mokytojų atlyginimus

22 mln. eurų – mažiausiai tiek per metus būtų galima sutaupyti efektyviau naudojant ir prižiūrint mokyklų infrastruktūrą, atlikę analizę tikina Lietuvos laisvosios rinkos instituto ekonomistai. Sutaupius perteklinei infrastruktūrai skiriamas ...

Suskaičiuota, kiek tautiečių paliko šalį

Lietuvos statistikos departamentas atskleidė praeitų metų tendencijas. Ne tik, kad gimstamumas mažėjo, bet ir emigracija didėjo. Per praėjusius metus nuolatinių gyventojų skaičius sumažėjo 39,2 tūkst. (1,4 proc.). Kaip ir ankstesniais metais, ...

Atskleidė, kiek iš tikro Lietuvoje vietų, kur prekiaujama alkoholiu

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) pirmininkas Ramūnas Karbauskis ne kartą išreiškė, kad naujojo Seimo tikslas – pažaboti alkoholizmą. Tai jau vyksta didinant akcizą, tęsiasi kalbomis apie specializuotas ar ...

Ar besiformuojantis NT burbulas Švedijoje atsiris iki Lietuvos?

Stebint Lietuvos nekilnojamojo turto (NT) rinkos suaktyvėjimą ir atsigavimą dažnai pasigirsta nuogąstavimų, ar nesprogs dar vienas NT burbulas. Kol ekonomistai tvirtina, kad lietuviai dėl gimtinėje esančios situacijos gali būti ramūs, derėtų ...

Ko naujo šiais metais galime tikėtis prekyboje?

Praeitais metais prekyboje netrūko įvykių. Į Lietuvą įžengė didelį susidomėjimą sukėlęs prekybos tinklas „Lidl“, „Barborai“ atsirado naujas konkurentas „zzz.lt“, o statybinių medžiagų sektoriuje pradėjo ...



 

 


Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas