95 kodas vairuotojams – ne už kalnų

(Puslapis 1 iš 3)


Juliaus Kielaičio (Fotodiena) nuotr.

Aliona Vasilevskaja / CargoNEWS

2013-09-02 07:39

Iki 2014 m. rugsėjo 10 dienos visi tarptautinių gabenimų vairuotojai privalės turėti žymą vairuotojo pažymėjime, taip vadinamąjį 95 kodą. Vairavimo mokyklų atstovai teigia, kad norinčiųjų mokytis daugėja, o kursus lanko ne tik vairuotojai iš Lietuvos, bet ir užsienio. Verta paminėti, kad pradinės profesinės kvalifikacijos egzaminai vykstas tik lietuvių kalba, o testus vairavimo mokyklose užsieniečiams verčia patys dėstytojai. Egzaminavimas taip pat vyksta tik lietuvių kalba.

Problemos nėra?

„Linavos“ mokymo centro direktorius Osvaldas Manikas sako, kad vairuotojams iš trečiųjų šalių kartais tenka susidurti su problemomis dėl 95 kodo gavimo. Nors kvalifikacijos įgijimas yra vairuotojų rūpestis, tačiau tai tampa ir vežėjų galvos skausmu. Vežėjai tikina, kad vairuotojų tikrai nepakanka, todėl samdo juos iš užsienio. Per penkis 2013 metų mėnesius buvo išduoti 1435 leidimai užsieniečiams, norintiems dirbti tarptautinių krovinių vežimo vairuotojais, 141 leidimu dirbti daugiau negu praėjusių metų atitinkamu laikotarpiu. Visiems įdarbintiems užsieniečiams taip pat reikės įgyti vairuotojų profesinės kvalifikacijos periodinio tobulinimo pažymėjimus.

Anot O. Maniko, testavimo klausimai sudaryti tik lietuvių kalba. „Su periodiniu mokymu didelių problemų nėra. „Vairuotojai, kurie įgijo C kategoriją iki 2009 metų rugsėjo 10 dienos testus sprendžia mokymo įstaigoje. Ten jiems juos gali išversti. Pradinio mokymo vertinimas atliekamas profesinių kompetencijų vertinimo centruose, patvirtintų Švietimo ministerijoje. Ten jau visai kita situacija. Nėra kalbos apie vertėjo dalyvavimą, tačiau lyg ir nedraudžiama. Tai nėra įteisinta,“ – pasakoja jis.

Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos prezidentas Darius Lesickas sako, kad egzaminai tikrai yra laikomi tik lietuvių kalba ir pabrėžia, kad iki šiol nebuvo poreikio egzaminuoti kitomis kalbomis. „Tai ne problema ir jeigu reikės klausimus sudarysime kita kalba. Visada bandoma ieškoti problemų, kurių nėra. Čia poros valandų darbas,” – teigia jis.

Norinčiųjų mokytis daugėja

Vairavimo mokyklos „Draiveris” Mokymo skyriaus vadovė Aušra Juknienė sako, kad norinčių gauti 95 kodą daugėja. „Didelės įmonės, kuriose dirba daug vairuotojų, siunčia juos mokytis. Norima ramiai viską sutvarkyti, kad ateityje nebūtų problemų. Žmonės mokosi ir rimtai žiūri į šiuos dalykus,“ – sako ji.

95 kodas – pradinė profesinė kvalifikacija arba kvalifikacijos tobulinimo periodiniai mokymai kroviniams ir/arba keleiviams vežti. Skaičius „95“ su atitinkama data įrašomas vairuotojo pažymėjime ties atitinkama kategorija (C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE) 12 stulpelyje.

Transporto atstovai pažymi, kad mokymai pagal minėtą kodą ne visada yra kokybiški. Anot jų, ne visos mokyklos rimtai žiūri į mokymo strategiją. Šiuo metu mokymo įstaigos prižiūrimos iki to momento, kai gauna licenciją vykdyti profesinį mokymą.

Straipsnio puslapiai:

- Aliona Vasilevskaja

CargoNEWS

Close
Jūsų komentaras

Vardas*

El. paštas (nerodomas)

Komentaras*


„Neste Lietuva“ dyzeliną ir 95 benziną pradeda tiekti tiesiai iš gamyklos

 „Neste Lietuva“ ir dyzeliną, ir 95 benziną importuoja iš „Neste Oil Oyg” gamyklos. Tiesiai iš Suomijos į Lietuvą bus atgabenama apie 20 mln. litrų degalų kiekvieną mėnesį. Tiekimo kelias driekiasi jūra ...

N. Mačiulis: „Air Lituanica“ skrydžių perėmimas būtų išsigelbėjimas Vilniaus miestui

 Vilniaus valdžios kontroliuojamai skrydžių bendrovei „Air Lituanica“ pardavus skrydžių maršrutus Latvijos „airBaltic“, tai būtų išsigelbėjimas miestui, sako analitikas Nerijus Mačiulis. Tačiau jis ...

„Taškai“ keliasi į internetą

 Kovos su nelegalia prekyba akcizinėmis prekėmis specialistai pastebi naujas tendencijas – nelegalūs kontrabandinio alkoholio bei cigarečių „taškai“ keliasi į internetą. Neseniai Klaipėdoje sulaikytas jaunuolis, bandęs ...

Amerikos prekybos rūmai: darbo kodeksas turi veikti ne vien popieriuje

Asociacijos “American Chamber of Commerce” nariai apskritojo stalo diskusijoje apsvarstę mokslininkų paruoštą darbo kodekso projektą, reiškia savo principinį palaikymą šiai darbo reguliavimo santykių tobulinimo ...

Tyrimas apie korupciją: sau atrodome baltesni nei esame

Lietuvos vadovai gana optimistiškai vertina skaidrumo standartus įmonėse, tačiau, paradoksalu, jog kone kas antras apklaustasis (45 proc.) nurodo korupciją plačiai paplitus šalyje. Tai rodo kasmetinis profesinių paslaugų bendrovės ...

Lietuvos patrauklumą Švedijos verslui mažina dvi problemos (2)

 Baltijos šalys yra patrauklios Švedijos verslui dėl kvalifikuotos darbo jėgos, tinkamos mokestinės sistemos ir strategiškai mažo atstumo iki šalies sostinės. Vis dėlto, Lietuva šiame trejetuke atsilieka ir ...

Kodėl N. Kiuberis nesivadina kavos ekspertu

Vienas kavinių „Coffee Inn“ tinklų įkūrėjų Nidas Kiuberis „Žinių radijui“ sakė, kad jam kelia didelę šypseną, kai žmonės save vadina kavos ekspertais, nes kava yra neišsemiamas žinių ir patirčių ...

Darbo kodekso pakeitimai: lengvesnis darbuotojų atleidimas, mažesnės išeitinės išmokos

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija Vyriausybei teikia Darbo kodekso pakeitimus, kuriuose lieka pagrindiniai anksčiau siūlyti principai - lengvesnis ir greitesnis darbuotojų atleidimas bei mažesnės išeitinės išmokos. Be kitų ...

Mažėjančios investicijos migdo Lietuvos verslą

 Lietuvoje sukauptosios tiesioginės užsienio investicijos 2014 metų pabaigoje siekė 12 078,34 mln. eurų ir, lyginant 2013 metais, susitraukė 5%. Į užfiksuotą nuosmukį valstybės institucijos sureagavo ataskaitomis apie neva tai paneigiantį ...

Sportuojantis darbuotojas – privalumas

 Įvairūs moksliniai tyrimai ne kartą įrodė sporto naudą ne tik sportuojančiojo fizinei būklei, bet ir jo darbo produktyvumui: nustatyta, kad sportu kelis kartus per savaitę užsiimantys darbuotojai savo įmonėms atneša 5 proc. didesnį ...



 

 


Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas