95 kodas vairuotojams – ne už kalnų

(Puslapis 1 iš 3)


Juliaus Kielaičio (Fotodiena) nuotr.

Aliona Vasilevskaja / CargoNEWS

2013-09-02 07:39

Iki 2014 m. rugsėjo 10 dienos visi tarptautinių gabenimų vairuotojai privalės turėti žymą vairuotojo pažymėjime, taip vadinamąjį 95 kodą. Vairavimo mokyklų atstovai teigia, kad norinčiųjų mokytis daugėja, o kursus lanko ne tik vairuotojai iš Lietuvos, bet ir užsienio. Verta paminėti, kad pradinės profesinės kvalifikacijos egzaminai vykstas tik lietuvių kalba, o testus vairavimo mokyklose užsieniečiams verčia patys dėstytojai. Egzaminavimas taip pat vyksta tik lietuvių kalba.

Problemos nėra?

„Linavos“ mokymo centro direktorius Osvaldas Manikas sako, kad vairuotojams iš trečiųjų šalių kartais tenka susidurti su problemomis dėl 95 kodo gavimo. Nors kvalifikacijos įgijimas yra vairuotojų rūpestis, tačiau tai tampa ir vežėjų galvos skausmu. Vežėjai tikina, kad vairuotojų tikrai nepakanka, todėl samdo juos iš užsienio. Per penkis 2013 metų mėnesius buvo išduoti 1435 leidimai užsieniečiams, norintiems dirbti tarptautinių krovinių vežimo vairuotojais, 141 leidimu dirbti daugiau negu praėjusių metų atitinkamu laikotarpiu. Visiems įdarbintiems užsieniečiams taip pat reikės įgyti vairuotojų profesinės kvalifikacijos periodinio tobulinimo pažymėjimus.

Anot O. Maniko, testavimo klausimai sudaryti tik lietuvių kalba. „Su periodiniu mokymu didelių problemų nėra. „Vairuotojai, kurie įgijo C kategoriją iki 2009 metų rugsėjo 10 dienos testus sprendžia mokymo įstaigoje. Ten jiems juos gali išversti. Pradinio mokymo vertinimas atliekamas profesinių kompetencijų vertinimo centruose, patvirtintų Švietimo ministerijoje. Ten jau visai kita situacija. Nėra kalbos apie vertėjo dalyvavimą, tačiau lyg ir nedraudžiama. Tai nėra įteisinta,“ – pasakoja jis.

Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos prezidentas Darius Lesickas sako, kad egzaminai tikrai yra laikomi tik lietuvių kalba ir pabrėžia, kad iki šiol nebuvo poreikio egzaminuoti kitomis kalbomis. „Tai ne problema ir jeigu reikės klausimus sudarysime kita kalba. Visada bandoma ieškoti problemų, kurių nėra. Čia poros valandų darbas,” – teigia jis.

Norinčiųjų mokytis daugėja

Vairavimo mokyklos „Draiveris” Mokymo skyriaus vadovė Aušra Juknienė sako, kad norinčių gauti 95 kodą daugėja. „Didelės įmonės, kuriose dirba daug vairuotojų, siunčia juos mokytis. Norima ramiai viską sutvarkyti, kad ateityje nebūtų problemų. Žmonės mokosi ir rimtai žiūri į šiuos dalykus,“ – sako ji.

95 kodas – pradinė profesinė kvalifikacija arba kvalifikacijos tobulinimo periodiniai mokymai kroviniams ir/arba keleiviams vežti. Skaičius „95“ su atitinkama data įrašomas vairuotojo pažymėjime ties atitinkama kategorija (C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE) 12 stulpelyje.

Transporto atstovai pažymi, kad mokymai pagal minėtą kodą ne visada yra kokybiški. Anot jų, ne visos mokyklos rimtai žiūri į mokymo strategiją. Šiuo metu mokymo įstaigos prižiūrimos iki to momento, kai gauna licenciją vykdyti profesinį mokymą.

Straipsnio puslapiai:

- Aliona Vasilevskaja

CargoNEWS

Close
Jūsų komentaras

Vardas*

El. paštas (nerodomas)

Komentaras*


Akcija: suremontuok butą, o kitą gauk nemokamai

Dalis žmonių gali tik pasvajoti apie savo nuosavą bustą, tačiau panašu, kad jeigu esi nagingas šansų turi daugiau. Socialiniame tinkle plinta skelbimas, kuriame siūloma įdomi akcija: suremontuok butą ir kitą gauk nemokamai. ...

„Bitė“ plečia savo veiklą televizijos ir interneto rinkoje

Vienos didžiausių Lietuvos telekomunikacijų bendrovės „Bitė Lietuva“ savininkai gali įsigyti antrą pagal dydį šalies televizijos ir interneto tiekėją „Cgates“ valdančią Estijos telekomunikacijų bendrovę ...

Senstantis statybų sektorius: kaip pritraukti jaunimą?

Šiandien statybų sektoriuje jaunimo maža: jauni žmonės nesirenka profesinių statybos mokslų, jei renkasi – išvyksta dirbti į užsienį ar baigę dirba ne pagal specialybę. Tai lemia, kad išsikvietę statybininkus vis rečiau ...

Lietuvos vartotojai Estijos ambasadai įteikė lagaminą „pinigų“

Šiandien Lietuvos vartotojų asociacija surengė akciją, kurios metu įteikė „eurų“ pilną lagaminą Estijai per šios šalies ambasadą. Šis aktas vadinamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės paramos tęsiniu, į ...

Skelbiamos optimistinės Europos Komisijos prognozės Lietuvai (1)

Europos Komisija (EK) šiandien paskelbė 2016 m. pavasario Europos Sąjungos (ES) šalių narių makroekonominius vertinimus, kuriuose Lietuvai prognozuojamas geresnis valdžios sektoriaus deficitas, didesnis investicijų augimas, mažesnis ...

Teismas: kelionių agentūros dalyvavo kartelyje

Šalies kelionių agentūros ir kelionių užsakymų internetu sistemos administratorė bendrovė „E-turas“ dalyvavo karteliniame susitarime, galutinai nutarė teismas. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) pirmadienį ...

Lietuvos pajūris – brangesnis už Turkiją ir Egiptą: kiek kainuos apgyvendinimas?

Artėjant vasaros sezonui pajūrio verslininkai su nekantrumu laukia paišlaidauti mėgstančių lietuvių. Nors dalis žmonių anksčiau Lietuvos pajūrį iškeisdavo į egzotiškąją Turkija ar Egiptą, šiandien susiklosčiusi saugumo ...

Premjeras: produktai brango dėl prekybos tinklų kaltės

Premjeras Algirdas Butkevičius pareiškė, jog euro įvedimas kainoms jokios įtakos neturėjo - prekės, anot jo, pastaruoju metu brango, prekybos tinklams padidinus antkainį. Prekybininkų atstovai nekomentuoja prekybos tinklų antkainių pokyčio, ...

Robertas Dargis: prekybos centrai – smulkųjį verslą sunaikinusios branduolinės bombos

Esame etape iš vergovinės santvarkos pakeliui į rinkos ekonomikos išvystytą kapitalizmą, „Žinių radijui“ sakė Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Robertas Dargis. „Lietuvoje neturime darniai veikiančių ...

„Latvijas gaze“ boikotuoja dujas iš Lietuvos

Latvijos dujų rinkos monopolininkė „Latvijas gaze“ prašo energetikos rinkos reguliuotojo leidimo laikinai neleisti tretiesiems asmenims naudotis Latvijos dujų perdavimo tinklais. Tai reiškia „Latvijas gaze“ ...



 

 


Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas