„Air Lituanica“ įsuka permainų vėją (1)

(Puslapis 1 iš 3)


Fotodienos nuotr.

Vilius Petkauskas / Savaitraštis „Ekonomika.lt“

2013-07-22 17:41

 Į dangų jau pakilo pirmasis naujai įkurto Lietuvos nacionalinio oro vežėjo „Air Lituanica“ lėktuvas ir atvertė naują Lietuvos aviacijos istorijos lapą. Vykstant ginčams dėl naujųjų oro linijų pelningumo, pamirštama paminėti, kad tai gali būti žingsnis bendrų Baltijos oro linijų link.

Vilniaus savivaldybei priklausančios oro linijos veiklą pradėjo nepaisydamos gausios kritikos strėlių lavinos. Ekspertai nesutaria, ar „Air Lituanica“ sugebės išvengti iki šiol egzistavusių nacionalinių vežėjų „flyLAL–Lithuanian airlines“ ir „Star1 airlines“ klaidų.

„Air Lituanica“ kelia sparnus į finansinių turbulencijų krečiamą aviacijos rinką. Europos oro linijų asociacijos duomenimis, keleivių srautas 2012 metais augo vos 1,5 proc. ir, nors aviacijos industrijai prognozuojamas nenutrūkstamas augimas bent 20 metų, didžioji pajamų dalis klius augančiai Azijos rinkai bei didiesiems pasaulio rinkos žaidėjams.

Dar daugiau – nedidelės Europos oro linijos vos suduria galą su galu. Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) docento Dariaus Bazaro teigimu, „Air Lituanica“ su rūpesčiais gali susidurti jau netolimoje ateityje. „Yra tikimybė, kad po kurio laiko, ypač Lietuvai baigus pirmininkauti Europos Sąjungos (ES) Tarybai ir sumažėjus keleivių srautui iš Briuselio, aviakompanija gali susidurti su finansinėmis problemomis“, – grėsmę įžvelgė akademikas.

Naudinga našta

Vilniaus miesto meras Artūras Zuokas teigė, kad sostinės savivaldybės įsiskolinimai šiuo metu siekia daugiau nei 1 mlrd. litų. Todėl palyginti nedidelė, 20 mln. litų, investicija iš miesto biudžeto per trejus metus atrodo rizikinga, ypač suvokiant aviacijos pramonės tendencijas. Dar daugiau, šalių kaimynių nacionaliniai oro vežėjai taip pat nerodo teigiamų rezultatų.

Didžiausios Baltijos šalių oro linijos – kaimynų latvių „airBaltic“ – sunkiai atsigauna po šalį sukrėtusios finansų krizės. Balandį latviai džiaugėsi sumažinę nuostolius iki 19 mln. latų (93 mln. litų), o 2011 metais šios valstybės nacionalinio oro vežėjo praradimai siekė net 85 mln. latų (417 mln. litų). Kompanijai atsidūrus ant bankroto ribos, ją įsigijo Latvijos vyriausybė, kuriai šiuo metu priklauso 99,8 proc. bendrovės akcijų. „Ekonomika.lt“ primena, kad pirmąjį pelną kompanija skaičiavo praėjus 6 metams po jos įkūrimo.

Estų padėtis šiuo klausimu taip pat nėra pavydėtina – praeitų metų rugsėjį „Estonian Air“, turėdama 20 mln. eurų (69 mln. litų) nuostolių, atsidūrė ant bankroto ribos, tačiau padėtį išgelbėjo įsikišusi vyriausybė. 2011 metais Estijos oro linijos patyrė 11 mln. eurų (38 mln. litų) nuostolių.

Bankrotai suteikė patirties

Vis dėlto daugiausia patirties finansinių aviacijos nesėkmių srityje turi Lietuva – drąsiausioje šalyje bankrutuoti sugebėjo net du nacionaliniai oro vežėjai. Tačiau būtent tai gali būti lietuvių sėkmės priežastis.

Straipsnio puslapiai:

- Vilius Petkauskas

Close

Paskelbti naujausi atlyginimų vidurkiai: skirtumai – dešimtimis kartų

Tarp daugiausiai mokėjusios įmonės ir daugiausia Lietuvoje darbuotojų turinčios įmonės atlyginimų vidurkių skirtumas – net daugiau nei 44 kartai. Tai galima pamatyti iš naujausių „Sodros“ duomenų. Pirmiausia pastebėtina, ...

„Sodra“ skelbia dar daugiau duomenų apie atlyginimus skirtingose įmonėse

„Sodra“ nuo šiol teikia daugiau viešų duomenų apie įmonių darbuotojų uždirbamas pajamas. Pradėta viešai skelbti įmonių, kuriose yra daugiau nei 20 darbuotojų, atlyginimų mediana, standartinis nuokrypis, 25 proc. ...

Ilja Laursas: jau šiandien yra gaminami bitkoinų radiatoriai namams šildyti

Abejonių, kad blockchain technologijų pritaikymas ir galimybės turi milžinišką potencialą, lieka vis mažiau. Ilja Laursas, rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ pirmininkas, verslininkas ir investuotojas, į programavimo ...

Į Lietuvą plūstant imigrantams imama skambinti pavojaus varpais dėl skriaudžiamų lietuvių

Lietuva sulaukia vis didesnio imigrantų skaičiaus. Kol darbdaviai trinka rankomis, darbuotojų atstovai praneša apie grėsmę – lietuviai tarps per brangūs ir turės emigruoti iš savo šalies.

Kokį būstą ir už kiek perka lietuviai, latviai, estai ir ukrainiečiai?

Nekilnojamojo turto skelbimų portaluose kasdien skelbiama apie daugybės butų bei namų pardavimą. Kokio ploto būstai vertinami ir kokios jų kainos skirtingose šalyse – Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje bei Ukrainoje? Dažniau parduoda ...

NT ekspertai stebi augančią tendenciją: lietuviai nuo butų gręžiasi į nuosavus namus

Statistika rodo, kad Lietuvos gyventojai vis dažniau ryžtasi statyti nuosavą būstą ar keltis į jau pastatytą namą, taip dar labiau mažindami paklaustą butų rinkoje. Ekspertai teigia, kad tokia tendencija stebima pastaruosius kelerius metus. ...

Šeimas iš skurdo siūloma traukti didinant vaiko pinigus: suma turėtų būti daug didesnė

Nuomonių dėl vaiko pinigų yra įvairiausių. Vieni teigia, kad ankstesnė sistema buvo daug naudingesnė tėvams, kiti – įžvelgia didžiulį potencialą didinant vaiko pinigus. Tiesa, sutinkama su tuo, kad 30 eurų yra nepakankamas dydis. Ypač ...

Teigiami pokyčiai valstybei leido sutaupyti milijonus, bet viename sektoriuje vis dar klesti korupcija

Statybų sektorius vis dar išlieka skaudžiausia Lietuvos viešųjų pirkimų žaizda, bet matyti teigiamų prošvaisčių maisto ir kelių sektoriuje, kurie leidžia valstybei sutaupyti milijonus, pastebi Viešųjų pirkimų tarnybos ...

Artėja pokyčiai: nepasiruošusiems gresia didžiulės baudos

Jau kitą penktadienį, gegužės 25-ąją, visoje Europos Sąjungoje pradedamas taikyti Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas. Teisingumo ministerija primena, kad visos organizacijos, net mažiausi verslai, turi peržiūrėti tvarkomus asmens duomenis ir ...

Per mėnesį šoktelėjusios kuro kainos tuština lietuvių pinigines

Šį mėnesį visų vairuojančių piniginės galėjo itin patuštėti. Gegužės mėnesį atliktas Pricer.lt degalų kainų tyrimas atskleidė, kad per mėnesį vidutinė A95 benzino kaina Lietuvoje (su PVM ir akcizu) kilo 6 proc., o dyzelinio kuro ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas