„Air Lituanica“ įsuka permainų vėją (1)

(Puslapis 1 iš 3)


Fotodienos nuotr.

Vilius Petkauskas / Savaitraštis „Ekonomika.lt“

2013-07-22 17:41

 Į dangų jau pakilo pirmasis naujai įkurto Lietuvos nacionalinio oro vežėjo „Air Lituanica“ lėktuvas ir atvertė naują Lietuvos aviacijos istorijos lapą. Vykstant ginčams dėl naujųjų oro linijų pelningumo, pamirštama paminėti, kad tai gali būti žingsnis bendrų Baltijos oro linijų link.

Vilniaus savivaldybei priklausančios oro linijos veiklą pradėjo nepaisydamos gausios kritikos strėlių lavinos. Ekspertai nesutaria, ar „Air Lituanica“ sugebės išvengti iki šiol egzistavusių nacionalinių vežėjų „flyLAL–Lithuanian airlines“ ir „Star1 airlines“ klaidų.

„Air Lituanica“ kelia sparnus į finansinių turbulencijų krečiamą aviacijos rinką. Europos oro linijų asociacijos duomenimis, keleivių srautas 2012 metais augo vos 1,5 proc. ir, nors aviacijos industrijai prognozuojamas nenutrūkstamas augimas bent 20 metų, didžioji pajamų dalis klius augančiai Azijos rinkai bei didiesiems pasaulio rinkos žaidėjams.

Dar daugiau – nedidelės Europos oro linijos vos suduria galą su galu. Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) docento Dariaus Bazaro teigimu, „Air Lituanica“ su rūpesčiais gali susidurti jau netolimoje ateityje. „Yra tikimybė, kad po kurio laiko, ypač Lietuvai baigus pirmininkauti Europos Sąjungos (ES) Tarybai ir sumažėjus keleivių srautui iš Briuselio, aviakompanija gali susidurti su finansinėmis problemomis“, – grėsmę įžvelgė akademikas.

Naudinga našta

Vilniaus miesto meras Artūras Zuokas teigė, kad sostinės savivaldybės įsiskolinimai šiuo metu siekia daugiau nei 1 mlrd. litų. Todėl palyginti nedidelė, 20 mln. litų, investicija iš miesto biudžeto per trejus metus atrodo rizikinga, ypač suvokiant aviacijos pramonės tendencijas. Dar daugiau, šalių kaimynių nacionaliniai oro vežėjai taip pat nerodo teigiamų rezultatų.

Didžiausios Baltijos šalių oro linijos – kaimynų latvių „airBaltic“ – sunkiai atsigauna po šalį sukrėtusios finansų krizės. Balandį latviai džiaugėsi sumažinę nuostolius iki 19 mln. latų (93 mln. litų), o 2011 metais šios valstybės nacionalinio oro vežėjo praradimai siekė net 85 mln. latų (417 mln. litų). Kompanijai atsidūrus ant bankroto ribos, ją įsigijo Latvijos vyriausybė, kuriai šiuo metu priklauso 99,8 proc. bendrovės akcijų. „Ekonomika.lt“ primena, kad pirmąjį pelną kompanija skaičiavo praėjus 6 metams po jos įkūrimo.

Estų padėtis šiuo klausimu taip pat nėra pavydėtina – praeitų metų rugsėjį „Estonian Air“, turėdama 20 mln. eurų (69 mln. litų) nuostolių, atsidūrė ant bankroto ribos, tačiau padėtį išgelbėjo įsikišusi vyriausybė. 2011 metais Estijos oro linijos patyrė 11 mln. eurų (38 mln. litų) nuostolių.

Bankrotai suteikė patirties

Vis dėlto daugiausia patirties finansinių aviacijos nesėkmių srityje turi Lietuva – drąsiausioje šalyje bankrutuoti sugebėjo net du nacionaliniai oro vežėjai. Tačiau būtent tai gali būti lietuvių sėkmės priežastis.

Straipsnio puslapiai:

- Vilius Petkauskas

Close

Ekonomistai įsitikinę – skurstančių lietuvių nedaugėja

 Statistikos departamento naujausi duomenys parodė, kad praeitais metais apie 650 tūkst. šalies gyventojų gyveno žemiau skurdo rizikos ribos. Per metus tokių lietuvių skaičius net padidėjo, tačiau ekonomistai ragina atkreipti dėmesį, ...

Lietuviai išleidžia daugiau nei uždirba – specialistai kaltina pačius gyventojus

 Lietuviai – mažiausiai taupanti tauta visoje Europos Sąjungoje. Iš jos, pasirodo, esame vieninteliai, kurie išleidžiame daugiau, nei uždirbame, nes vis skolinamės. Gyventojai piktinasi, kad jiems taupyti neleidžia maži ...

Augančios imigracijos miražas: Lietuvą iš duobės traukia ne grįžtantys lietuviai

 Daugelis lietuvių žinią apie augantį imigrantų skaičių, kuris jau tris mėnesius viršiją emigravusių rodiklį, pasitiko su džiaugsmu. Tačiau išsamesni migracijos rodikliai atskleidžia, kad mūsų gretas pildo ne kadaise geresnio ...

„Yandex. Taxi“ įsisuko į lietuvio sąskaitą: neteko virš 90 eurų net nepasinaudojęs paslaugomis

 Į Lietuvą žengusi rusiško kapitalo pavėžėjimo bendrovė „Yandex. Taxi“ sukėlė tikrą ažiotažą. Institucijos dėl duomenų apsaugos siūlo nesinaudoti šios įmonės paslaugomis, o TV3 redakciją pasiekė istorija, kad net ir ...

„Telia“ išjungia skaitmeninę antžeminę televiziją: ką reikia žinoti?

Daugiau nei 10 metų Lietuvoje veikusi skaitmeninė antžeminė (DVB-T) televizija – pakeliui į muziejų: mokamus jos kanalus transliuojanti „Telia“ nuo šiandien išjungia dalį siųstuvų, o paskutinės transliacijos bus ...

Pensinio amžiaus ilginimas – būtinybė, bet ragina dėmesį atkreipti į tris veiksnius

 Viešojoje erdvėje vis kyla diskusijų, ar pensinis amžius turėtų būti ilginamas. Kai kuriose Europos šalyse planuojama, kad į pensiją žmogus išeis tik sulaukęs 72 metų. Tai gali nutikti ir Lietuvoje, tačiau netapti ...

Bendrovė iš JAV atidarys gamyklą Šiauliuose: įdarbins iki 600 darbuotojų

 JAV gamintojas „INTUS Windows“ paskelbė apie savo planus atidaryti gamybos centrą ir įdarbinti iki 600 darbuotojų Šiauliuose. 50 000 m2 ploto gamyklos statybos, kurios kelerius ateinančius metus bus vykdomos etapais, bus ...

„Small Planet Airlines“ vadovas paaiškino, kodėl vėluoja jų skrydžiai

 Šį kelionių sezoną netyla kalbos apie „Small Planet Airlines“ vėlavimus. Pati bendrovė tikina, kad visa tai lėmė didesnis kelionių intensyvumas, o nuo kitų kompanijų jos tikrai neišsiskiria, kaip blogiukai. Tiesa, ...

„Wizz Air“ pranešė atšaukianti dalį skrydžių iš Lietuvos

 Penktadienį avialinijų bendrovė „Wizz Air“ žiniasklaidoje pradėjo dalintis oficialiu bendrovės komentaru, kuriame nurodo, kad norint, jog populiariausi maršrutai būtų prieinami už mažesnę kainą, tenka atsisakyti kai kurių ...

„Sodra“ paaiškino, kokias išmokas gausime po mokesčių reformos

 „Ar sujungus darbdavio ir darbuotojo mokamus mokesčius nesumažės mano atlyginimas ir „Sodros“ išmokos? Kokią įtaką mokesčių pokyčiai turės man asmeniškai?“ – tokių ir panašių klausimų ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas