Analizė: auga radijo ir interneto reklama


Roberto Dačkaus (Fotodiena) nuotr.

Ekonomika.lt

2013-05-06 09:58

 Rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad pirmąjį šių metų ketvirtį reklamos apimtys ūgtelėjo 0,5 proc lyginant su pernai analogišku laikotarpiu. Labiausiai augo radijo – 36 proc. ir interneto reklamos apimtys – 11 proc. Tuo metu labiausiai mažėjo, iki 27,2 proc., apimtys lauko video ir iki 25,2 kino reklamos priemonėse.

Šiemet TV reklamos apimtys beveik nesikeitė ir ūgtelėjo vos 0,01 proc. Nežymiam augimui įtakos turėjo TV kanalo RTR Planeta, kuris pradėtas matuoti nuo 2013 metų kovo mėnesio, apimtys. Be šio kanalo duomenų, TV reklamos laikas sumažėjo 1,3 proc. Iš viso per tris 2013 metų mėnesius televizijoje buvo ištransliuota 280 tūkst. reklaminių klipų.

Spaudos reklamos apimtys, lyginant 2013 ir 2012 sausio-kovo mėnesių duomenis, krito 6,5 proc. Laikraščiuose reklamos plotas mažėjo 7,3 proc., žurnaluose reklamos 4,8 proc. Iš viso laikraščiuose buvo išspausdinta 3,33 mln., žurnaluose – 1,44 mln. kvadratinių centimetrų reklamos.

Radijo stotys per pirmąjį ketvirtį ištransliavo 1,41 mln. sekundžių reklamos, kas yra 36 proc. daugiau nei pernai analogišku laikotarpiu. Augimui įtakos turėjo šių metų pradžioje pradėta matuoti ZIP FM radijo stotis. Lyginant radijų stočių sąrašą be ZIP FM, per 2013 ir 2012 sausį-kovą, radijo reklamos laikas išaugo 22,9 proc.

Automatinė interneto reklamos sistema Evaliant™ per pirmuosius tris šių metų mėnesius užfiksavo 11,7 proc. daugiau reklamos negu per 2012 metų sausį-kovą. Šiemet Evaliant™ sistema užfiksavo 991 tūkst. reklamos vienetų (occurrencies).

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant 2013 ir 2012 metų sausio-kovo mėnesių duomenis, krito 24,5%.

Tuo metu lauko video reklamos ekranuose buvo transliuota 893 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su 2012 metų pirmaisiais trimis mėnesiais, lauko video reklamos apimtis sekundėmis krito 27,2 proc.

Per 2013 metų sausio-kovo mėnesius ant degalinių degalų pylimosi pistoletų buvo užklijuota 13,7 tūkstančių reklaminių lipdukų. Lyginant su praėjusiais metais, šis rodiklis krito 2,4 proc.

Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant 2013 ir 2012 metų sausio-kovo mėnesių duomenis, mažėjo 0,7 proc. Kino reklamos apimtys per pirmuosius tris šių metų mėnesius krito 25,2 proc. Iš viso per šį laikotarpį buvo parodyta 44 tūkst. reklaminių klipų.

Pirmąjį šių metų ketvirtį didžiausių reklamuotojų trejetukas nesikeitė – Tele2, Studio Moderna bei Procter& Gamble. Vertinant pagal produktų grupes, daugiausiai reklamos generavo prekybos tinklai, mobiliojo ryšio bendrovių mokėjimo kortelės ir telefonai. Didžiausias pokytis lyginat su praėjusiais metais – mobiliųjų kortelių segmente, kurios pernai tuo pačiu laikotarpiu buvo dešimtoje vietoje, o šiemet pakilo į antrąją.

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas