Apsaugai nuo triukšmo pelno nepakanka

(Puslapis 1 iš 2)


Fotodienos nuotr.

Šiauliai plius

2013-10-31 10:38

Kritikos strėlių vis sulaukiantys misiją atliekančių kariškių naikintuvai – ne vieninteliai triukšmadariai mieste. Traukinių keliamą triukšmą matavę specialistai išsiaiškino, kad jų garsas kai kuriuose miesto rajonuose gerokai viršija leistinas normas, rašo savaitraštis „Šiauliai plius“.

„Mes nenorime pratintis“

„Krūpčiojantys vaikai ir vaistai nemigai gydyti jau tapo kasdienybe. Tą, ką mes jaučiame gyvendami Medelyno rajone, netoli geležinkelio bėgių, išgyvena ir kiti gyventojai. Ir mes nenorime pratintis prie triukšmo“, – sako šiaulietis Rolandas. Jo nuomone, šią bėdą turėtų spręsti patys geležinkeliečiai.

„Jei jie to nesiruošia daryti, to turėtų imti jiems atskaitingos institucijos, tie kas juos prižiūri“, – mano Rolandas. Nežinia kada ši situacija būtų buvusi ištirta, jei Rolando kaimynai nebūtų kreipęsi į Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Aplinkos skyrių. Šio skyriaus atstovai kreipėsi į Šiaulių municipalinę aplinkos tyrimų laboratoriją, prašydami ištirti triukšmo lygį Medelyno rajone.

Normos viršijamos beveik dvigubai

Tyrimas parodė, kad gyventojų skundas dėl per garsiai dundančių traukinių Medelyno rajone nebuvo pramanai. „Pravažiuojant traukiniams, maksimalus triukšmo lygis kinta nuo 80 iki 96 dBA, garsinio signalo metu ties pervažomis ir įvažiuojant į stotį – iki 104 dBA“, – teigia Šiaulių municipalinės aplinkos tyrimų laboratorijos vedėjas Robertas Klimas.

Higienos normose nurodyta, kad leistinas triukšmo lygis gyvenamųjų ir visuomeninės paskirties pastatų aplinkoje dieną (nuo 6 iki 18 val.) turi būti iki 65 dBA, vakare (nuo 18 iki 22 val.) – iki 60 dBA, o naktį (nuo 22 iki 6 val.) – iki 55 dBA.

Įprastai kitose šalyse tam, kad būtų sumažinta geležinkelio tarša ir pravažiuojančių traukinių keliamas triukšmas, įrengiami pylimai, statomos akustinės tvorelės ir pan. R. Klimas aktyviu bendravimu su geležinkeliečiais, panašu, negali pasigirti. Į klausimą, kodėl geležinkeliečiai nesiima triukšmo problemos mažinti akustinėmis tvorelėmis, jis neturėjo aiškaus atsakymo. „Manau, kad dėl lėšų trūkumo“, – svarstė R. Klimas.

Viešai skelbiama informacija apie „Lietuvos geležinkelių“ veiklą rodo, kad 2013 m. pirmąjį pusmetį geležinkeliečių pajamos siekė 796,3 mln. Lt. Kažin kas tuomet, R. Klimo žodžiais, turėtų būti vadinama pelnu?

Atsakymų apie situaciją dėl traukinių keliamo triukšmo Šiauliuose iki darbo dienos pabaigos nesulaukėme nei iš geležinkeliečių, nei iš Geležinkelio inspekcijos atstovų. Beje, jų sudarytame strateginiame triukšmo žemėlapyje Šiaulių kažkodėl vis dar nėra.

Straipsnio puslapiai:

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas