Ar atpigę degalai turės įtakos maisto prekių kainoms? (7)

(Puslapis 1 iš 2)


SCANPIX nuotr.

Ekonomika.lt

2015-02-13 13:16

Verslininkai, kalbėdami apie euro įvedimo įtaką jų įmonių veiklai, dažniausiai sako, kad bendroji Europos valiuta atnešė daugiau teigiamų pokyčių nei neigiamų. Be to, prekybininkai ir paslaugų teikėjai sutartinai pabrėžia, kad euro įvedimas nepakeitė jų prekių bei paslaugų kainų, nes tam įtakos turėjo kiti veiksniai, pavyzdžiui, pakitusi žaliavų kaina.

O štai dabar stebime akivaizdų degalų kainų kritimą: ekonomistų skaičiavimais, jie atpigo 35 procentais, todėl dažnam visuomenės nariui kyla klausimas: jei atpigo degalai, ar sumažės maisto prekių kainos?

Prielaida mažėti produktų kainoms yra

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdomasis direktorius Laurynas Vilimas pripažįsta, kad prielaidų smukti kainoms yra, tačiau nebūtinai taip nutiks, nes patys verslininkai spręs, kaip panaudoti už degalus sutaupytus pinigus.

„Prielaida mažėti produktų kainoms yra. Visgi kelias nuo naftos kainos iki batono kainos lentynoje yra ilgas ir turintis daug dalyvių. Nuo to, kaip elgsis (ar mažins kainas) gamintojai, perdirbėjai, platintojai, logistikos bendrovės, – priklausys ir galutinės kainos parduotuvėse. Taip pat reikia suprasti, kad įmonės, taupydamos kaštus (šiuo atveju dėl mažesnių degalų sąnaudų), pagal savo strategiją gali pasirinkti nebūtinai mažinti kainas – jos gali nuspręsti didinti darbuotojams atlyginimus ar investuoti į plėtrą. Esu įsitikinęs, jog dėl susidariusios degalų kainų padėties Lietuvoje, kaip ir kitose šalyse, verslo sprendimų bus įvairių – vieni mažins kainas galutiniams vartotojams, kiti investuos į darbuotojus, treti didins konkurencinį pranašumą prieš kitus investuodami į, pavyzdžiui, infrastruktūrą“, – situaciją komentuoja L. Vilimas.

Mažos transportavimo išlaidos

SEB banko vyriausioji analitikė Vilija Tauraitė pabrėžia, kad prekių kainos lentynose labai priklausys nuo to, kaip elgsis transporto įmonės.

„Maisto prekių kainų sumažėjimas dėl degalų atpigimo priklausys ir nuo to, kokios politikos laikysis transporto įmonės, šiuo metu patiriančios nemažai iššūkių kitose srityse (problemos Rusijoje, nauji reikalavimai Vakarų šalyse). Išlaidos degalams sudaro apie pusę visų transporto įmonių išlaidų prekėms ir paslaugoms pirkti, o maisto gamybos pramonės – tik 2 procentus, prekybos centrų – nesiekia 1 procento visų išlaidų. Taigi, tiesiogiai degalų atpigimas maisto gamybos įmonių ir parduotuvių išlaidoms turi tik minimalią įtaką. Jei transporto įmonės degalų atpigimu nesieks kompensuoti problemų kitose srityse, jų paslaugų kainos turėtų mažėti, o atitinkamai – pigti įvairūs produktai parduotuvių lentynose. Visgi didelio atpigimo tikėtis neverta, atsižvelgiant į mažą degalų kainų dalį bendroje savikainoje“, – sako V. Tauraitė.

Straipsnio puslapiai:

Close

Perskaičiuojamos ir papildomos bei pailgintos atostogos darbuotojams

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos parengtas Vyriausybės nutarimo projektas, kuriuo nuo liepos 1 d. turėtų būti patvirtinta pailgintų ir papildomų atostogų skyrimo ir apskaičiavimo tvarka, jau suderintas su suinteresuotoms institucijoms ir ...

Kelionės į pajūrį traukiniu – jau nuo šio savaitgalio

Jau šį penktadienį, gegužės 26 d., startuoja pirmasis „Pajūrio ekspresas“ – vasaros sezono naujovė, kuria „Lietuvos geležinkeliai“ siūlo keleiviams pajūrio kurortus pasiekti šiuolaikišku ir patogiu ...

Į Lietuvą atkeliauja dar viena užsienio bendrovė: kurs mokymų programą bei naujas darbo vietas

Austrijos logistikos automatizavimo sistemų vystymo bendrovės „TGW Logistics Group“ Šiaurės Europos padalinys „TGW Limited“ inžinerinių paslaugų centrą kurs Kaune. Pagrindinė centro veikla bus bendrovės projektų ...

„Norfa“ didina atlyginimus kasininkams

„Norfos mažmenos“ prekybos tinklo kasininkų algos nuo birželio mėn. didės 15 procentų. Po atlyginimų padidinimo, mėnesinis vidutinis „Norfų“ kasininkų bruto (prieš mokesčius) darbo užmokestis turėtų siekti apie 680 ...

Kur atlyginimai balandį buvo didžiausi?

Nuo šių metų „Sodrai“ pradėjus viešinti mokamus vidutinius atlyginimus įmonėse, šios lyg ant delno. Kiekvieną mėnesį galima stebėti, kaip keičiasi žinomiausių įmonių atlyginimai bei kur mokami didžiausi. Naujienų ...

Kiek kainuoja tapti vairuotoju Lietuvoje?

Kasmet dešimtys tūkstančių žmonių Lietuvoje nusprendžia tapti vairuotojais ir pradeda ruoštis vairavimo egzaminams. Pasiruošimas reikalauja ne tik laiko ir kantrybės, bet ir pinigų: reikia mokėti už vairavimo kursus, įvairias ...

Lietuvoje – nauji kelionių pasiūlymai

Po sezono pertraukos į Lietuvą sugrįžo tiesioginiai skrydžiai į Rusijos kultūros sostine tituluojamą Sankt Peterburgą. Be to, vienas kelionių organizatorių pranešė apie žiemos sezono keliones į Egiptą. Šiandien iš Vilniaus oro ...

Svarbiausi Darbo kodekso pakeitimai: ką privalo žinoti kiekvienas?

Šią savaitę Seimas turėtų apsispręsti dėl naujojo Darbo kodekso nuostatų – kaip darbo santykių reguliavimas turėtų atrodyti nuo liepos 1 d. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija pristatė pagrindinius pokyčius. Pasak Darbo kodekso ...

Paaiškino, kam nuo liepos priklauso didesnės algos

Nuo liepos mėnesio kvalifikuotiems darbuotojams darbdaviai privalės mokėti didesnę, nei minimali, algą. Tai numato naujasis Darbo kodeksas. Ministerija paaiškino, kas tie laimingieji, kurie jau vasarą sulauks didesnių ...

Ekonomistas siunčia perspėjimą: nieko nekeičiant Lietuvos ekonomikai liko 5 metai

Danija – pavyzdys, kuriuo norėtų sekti kiekviena valstybė ir priešiškoji Graikija, kuria nenorėtų tapti nei viena šalis. Kur tarp jų atsiduria Lietuva? Šiandien Lietuvos ekonomikos struktūra yra labai panaši ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas