Ar laivo „Bulgarija“ tragedijos scenarijus galimas Lietuvoje?

(Puslapis 1 iš 2)


Fotodienos nuotr.

Julija Kiško / Balsas.lt

2011-07-14 20:07

Netylant kalboms apie Rusijoje įvykusį incidentą – keleivinio motorlaivio „Bulgarija“ tragediją, nusinešusią daugiau nei 100 žmonių gyvybių – naujienų portalas Balsas.lt nusprendė išsiaiškinti, kas Lietuvoje atsakingas už laivų techninę būklę ir, ar šios nelaimės scenarijus įmanomas pas mus.

Keltas užplaukė ant seklumos

O priežasčių susirūpinti tikrai yra: 2011 m. liepos 8 d. (naktį iš penktadienio į šeštadienį) naktinio klubo „Dr. Who – Terasa ant vandens“ surengto vakarėlio metu, kuris vyko bendrovės „Smiltynės perkėla“ kelte „Kintai“, įvyko nenumatytas incidentas – keltas Kuršių mariose už Kiaulės nugaros užplaukė ant seklumos.

Įvykio metu niekas nenukentėjo, keleiviai buvo evakuoti, keltas nepažeistas. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto atstovė spaudai Geda Marozaitė paaiškino, kad uosto direkcija nesiims tirti įvykio, nors jų kateris „Žaibas“ ir dalyvavo gelbėjimo operacijoje.

Komentuoti incidentą uosto direkcija taip pat atsisakė, nes laivas jiems nepriklauso, be to, užplaukė ant seklumos už uosto akvatorijos ribų.

Pasak G. Marozaitės, tokie nutikimai Klaipėdos uoste yra neįmanomi – gylis visoje teritorijoje siekia apie 14 metrų.

„Šiuo metu vyksta tyrimas dėl kelto „Kintai“ užplaukimo ant seklumos. Dėl šios priežasties įvykio aplinkybių komentuoti negalime“, – tikino Lietuvos saugios laivybos administracijos, tiriančios incidentą, atstovas.

Kas prižiūri tvarką laivyboje?

Šiuo metu LR vidaus vandenų laivų registre yra įregistruota 65400 pramoginio tipo laivų. Į pramoginio tipo laivų sąvoką įeina net ir elementarios valtys, kurias galima išsinuomoti prie ežerų.

Tarp šių laivų yra užregistruoti 25 keleiviniai laivai, kurie turi licenzijas vežti daugiau nei 12 keleivių. Lietuvoje iš viso yra penki vidaus vandenų keleiviniai ir krovininiai–keleiviniai keltai.

Mūsų šalyje visus klausimus, susijusius su laivų kontrole, sauga ir technine apžiūra, kuruoja vienintelė organizacija – Lietuvos saugios laivybos administracija (LSLA). Būtent čia laivų savininkams išduodamos licenzijos, kurios suteikia teisę organizuoti pramoginius maršrutus ir pervežti keleivius.

Saugumas – kapitono sąžinės reikalas

LSLA Organizavimo ir dokumentų valdymo skyriaus vedėjas Remigijus Budginas pabrėžė, kad bet kuriame laive saugumą užtikrina laivo kapitonas ir laivo įgula, o laive be įgulos – laivavedys.

Organizacijos atstovas pabrėžė, kad Lietuvoje yra nustatyti minimalūs techniniai reikalavimai, atitinkantys ES direktyvų reikalavimus laivams, plaukiojantiems vidaus vandenyse.

Be to, Lietuvoje keleivinių laivų techninė apžiūra atliekama kasmet, o tarp kasmetinių techninių apžiūrų LSLA vykdo neeilinius šių laivų patikrinimus tiek krante, tiek ir vandenyje reido metu.

Straipsnio puslapiai:

- Julija Kiško

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas