Ar Lietuvai iš tiesų apsimoka suskystintų dujų terminalo nuoma?

(Puslapis 1 iš 2)


Alfredo Pliadžio (Fotodiena) nuotr.

Julija Kiško / Balsas.lt

2012-04-18 14:52

Šiandien Suskystintų gamtinių dujų terminalo projekto įgyvendinimo komisijos posėdžio metu buvo diskutuojama apie sutartį su suskystintų dujų terminalo laivo tiekėju, buvo pristatytas konkrečios įmonės pasirinkimo argumentavimas, aptarti laivo kainos ir nuomos klausimai, taip pat buvo pristatytas suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymas, jo pagrindinės nuostatos su galimais pataisymais ir papildymais. Šiam įstatymų projektui buvo pritarta ir ateinantį pirmadienį jis bus teikiamas Vyriausybės pasitarimui.

Tačiau suskystintų dujų terminalo nuomos pagrįstumas kelia nemažai abejonių viešojoje erdvėje. Pasak Energetikos ministro Arvydo Sekmoko, „Klaipėdos naftos“ generalinis direktorius Rokas Masiulis argumentuotai paaiškino, kad laivo nuoma yra ekonomiškai pagrįsta.

Kaip žinia, „Klaipėdos nafta“, kurios 70,63 proc. akcijų priklauso Lietuvos Vyriausybei, šių metų kovo 2-ąją pasirašė sutartį dėl suskystintų gamtinių dujų laivo–saugyklos nuomos.

Šio terminalo įrengimo nuoma per metus kainuotų 179 mln. litų, taigi per visą nuomos laiką – 10 metų – tai kainuotų beveik 1,8 mlrd. litų.

Seimo Antikorupcijos pirmininko Ligito Kernagio nuomone, terminalo nuoma kainuotų gerokai brangiau, nei būtų galima įsigyti tokią transporto priemonę. Be to, apie 30 metų tinkamą naudoti laivą vėliau „Klaipėdos nafta“ turėtų ir išsipirkti už likutinę vertę.

Norvegijos kompanija „Hoegh LNG Ltd.“, laimėjusi konkursą, šiuo metu jau eksploatuoja du suskystintųjų gamtinių dujų terminalus–laivus. Lietuvai skirtas laivas jau pradėtas statyti Pietų Korėjoje, tačiau norvegai neslepia, kad kiek didesnį nei Klaipėdai statomą dujų terminalą–laivą korėjiečiai gali pagaminti ir parduoti vos už 320 mln. dolerių (apie 838 mln. litų), t. y. milijardu mažiau, nei „Klaipėdos nafta“ sumokės už nuomą per dešimt metų.

„Kodėl Lietuva pati negalėjo nusipirkti laivo tiesiai iš Pietų Korėjos bendrovės „Hyundai Heavy Industries“, nemokėti tarpininkams ir gerokai sutaupyti? – stebėjosi L.Kernagis. – Dabar matome, kad per dešimt metų ne tik prarasime milijardą, bet ir privalėsime tą terminalą–laivą išsipirkti iš norvegų. Man tai kelia rimtų įtarimų, kad šis sandėris kai kuriems veikėjams bus labai naudingas. Bet tai yra skandalas, kurį būtinai aiškinsis Seimo Antikorupcijos komisija“.

Informacija apie tai, kad norvegai pelnosi iš Lietuvos, A. Sekmoko manymu, neatitinka tikrovės.

„Klaipėdos nafta“ šiandien labai argumentuotai pateikė, kodėl ir kokiomis kainomis, kad iš tikrųjų labai palankiomis sąlygomis mes įsigijome tą laivą. <...> Laivą kompanija „Hoegh LNG Ltd.“ buvo užstačiusi, laivas buvo statomas, užsakė du tokius laivus ir jie be abejo iškart ieško, kam galėtų parduoti tą laivą. <...> Vienas laivas dar neparduotas, tai jie yra suinteresuoti“, – atsakė jis į Balsas.lt žurnalistės klausimą apie tai, ar iš tiesų palankiausias sprendimas buvo nuomoti suskystintų dujų terminalą iš Norvegijos kompanijos „Hoegh LNG Ltd.“. Jo manymu, konkurencijos būdu buvo pasirinktas geriausias Lietuvai variantas.

Straipsnio puslapiai:

- Julija Kiško

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas