Ar lietuviai dar nenori mokėti už prekės ženklą

(Puslapis 1 iš 2)


Fotodienos nuotr.

Žinių radijas

2014-05-30 15:28

 Paskelbtas vertingiausių prekės ženklų šimtukas į antrąją vietą nusiritusį iki šiol vertingiausiu laikytą Apple prekės ženklą, kurį aplenkė Google. Toliau vertingiausių eilėje rikiuojasi IBM, Microsoft ir McDonald‘s prekės ženklai. Verslo konsultantas Tomas Lagūnavičius teigia, kad dažnai daromos esminės prekės ženklo kūrimo klaidos, neatsižvelgiant į svarbiausius prekės ženklo kūrimo žingsnius, todėl Lietuvoje prekės ženklas dažnai yra nuvertinamas ir už ji vartotojas nenori mokėti didesnės kainos.

„Pagrindinė problema, kodėl žmonės patiria nesėkmę – tai, kad jie neišsitiria rinkos ir neišsiaiškina, kas yra. Antras dalykas – jie netobulėja. Tai, kas buvo, kažkas įdomaus ir gražaus, tiesiog jau gali būti nusibodę“, - „Žinių radijo“ laidoje „Verslo akademija“ sakė T. Lagūnavičius.

Daugelis Lietuvos verslininkų yra įsitikinę, kad investuoti į prekės ženklo kūrimą ir ypač reklamą Lietuvoje neverta, nes rinka nori tik žemiausios kainos. T. Lagūnavičius pataria ir kurti žemiausios kainos produktus arba tai, ko reikia rinkai.

„Jeigu sugebame padaryti žemą savikainą, tai ir gali būti prekės ženklo išskirtinumas. Vis daugiau yra klientų, kurie ieško žemiausios kainos ir dar pakankamos kokybės, kad dar galėtų tai vartoti. (...) Nori ar nenori, jei neturi kažkokių realių išskirtinumų, naujumų, unikalumų, būsi priverstas sumažinti kainą“, - kalbėjo T. Lagūnavičius.

Rinkodaros konsultantas Audrius Savickas tikina, kad prekės ženklo vertė yra sunkiai pamatuojama, o skelbiami vertingiausių prekės ženklų šimtukai ar dešimtukai tėra spekuliacijos. Be to, prekės ženklų žinomumas ir jais pažymėti produktai nuolat kinta, kas dar apsunkina prekės ženklo vertės suvokimą.

„Pati tikriausia prekės ženklo vertė nustatoma, kada kažkas parduodama. Taip pat yra apskaitos nematerialus turtas – ten yra kažkokie skaičiai, kurie atsigula ir dalyvauja versle“, - sako jis.

Tad kodėl žmonės nebetiki prekės ženklais ir vis rečiau moka didesnę kainą už prekės ženklą? T. Lagūnavičius pataria verslui mažiau meluoti reklamose ir neapgaudinėti vartotojų išpūstomis, neretai netikromis ir žodžiais sukurtomis vertėmis.

„Žmonės pradeda tiesiog nebetikėti. Visada laimi tas prekės ženklas, kuris tiesiog sąžiningai komunikuoja tai, ką jis turi“, - pasakoja T. Lagūnavičius.

„Yra nauja tendencija, kad ateina nauji produktai, ypač kompiuterinėje technikoje, telekomunikacijose, kur charakteristikos geresnės, bet kainos tampa mažesnės. Seni produktai juk nėra tokie blogi, ir žmonės nelabai nori juos keisti, jie pakankamai gerai funkcionuoja. Todėl, ateidamas jau su geresnėmis charakteristikomis, mažini kainą, kad vyktų pirkimas“, - dėsto verslo konsultantas.

Visgi A. Savickas nesutinka, kad rinkai niekas nesvarbu be mažos kainos. Pasak jo, daug vartotojų nori geros kokybės produktų, o kai kurie renkasi išskirtinius ir itin brangius, todėl tokiam segmentui prekės ženklo mitas esą labai svarbus.

Straipsnio puslapiai:

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas