Ar reikia šildyti automobilio variklį? (17)

(Puslapis 1 iš 2)


Simono Švitros (Fotodiena) nuotr.

Almantas Karčiauskas / Balsas.lt

2012-12-21 18:33

Artėjančioms Kalėdų šventėms sinoptikai žada tikrai žiemiškus orus – teigiama, kad termometro stulpelis ateinančios savaitės pradžioje nukris žemiau -20 laipsnių. Na o šaltais žiemos rytais dažnas vairuotojas nežino kaip elgtis užvedus automobilį – važiuoti iškart, ar dar laukti, kol iki darbinės temperatūros įšils automobilio variklis?

Nuomonių čia yra pačių įvairiausių. Ne visuomet diskutuodami šia tema sutaria ir specialistai, todėl vienokio ar kitokio atsakymo iškart nepateiksime. Viską prisiminsime iš pat pradžių.

Mūsų vaikystės automobiliai šalti važiuoti nenorėdavo

Prisiminkite savo vaikystę ar jaunystę. Buvo laikas, kai neįšildžius automobilio variklio važiuoti buvo praktiškai neįmanoma. Prisimenu rusišką „Moskvič“. Ir ne tokį jau baisiai seną, pagamintą 1980 metais. Jo užvedimas buvo gana sudėtinga procedūra: atsidaręs variklio dangtį spaudai rankinio benzino siurblio rankenėlę, kol karbiuratoriuje susikaupia startui reikalinga kuro norma, tuomet iki galo ištrauki kuro mišinio riebinimo rankenėlę ir drebančia ranka pasuki užvedimo raktelį...

Ne ką smagiau buvo ir su pirmu šio straipsnio autoriaus vakarietišku automobiliu – 1983 metais nuo konvejerio nuriedėjusiu „Ford Escort“. Kuro mišinio pariebinimo sistema čia jau buvo automatinė, tačiau šaltais žiemos rytais labai dažnai tekdavo rankiniu būdu pilstyti benziną į itin kaprizingą „Motorcraft“ karbiuratorių.

Ir rusišką „Moskvič“, ir pagyvenusį europinį „Ford“ vienijo tai, kad užvedimas čia buvo nepaprastas procesas, kaip ir daugumoje to laikmečio automobilių. Automobilio varikliui pradėjus dirbti, tuomet niekam būtų nekilus mintis iškart važiuoti. Vargu ar tai būtų pavykę dėl netolygaus motoro darbo, todėl visi buvo įpratę laukti, kol variklis sušils iki darbinės temperatūros. Tačiau automobilinės technologijos, mums net nepastebint, per keliolika metų labai stipriai evoliucionavo.

Variklio šildymas jam kenkia?

Automobilių inžinierius ir remonto dirbtuvių šeimininkas Žydrūnas Janušauskas laikosi tokios pačios nuomonės, kaip ir didelė dalis automobilių specialistų ir mokslininkų. Pasak jo, šiuolaikinio variklio šildymas jam ne tik, kad nepadeda, bet dar ir kenkia.

„Šiuolaikinio variklio tikrai nereikia šildyti, kol jo aušinimo skystis pasieks įprastą darbinę temperatūrą. Aš teigiau ir teigsiu, kad variklio šildymas jam kenkia. Kenkia todėl, kad motorui dirbant mažomis apsukomis tepalo slėgis yra mažas. Tad variantas, kai vairuotojas užveda variklį, o tuomet eina gramdyti apšalusių langų, yra visiškai nerekomenduotinas. Šalto užvedimo metu ir pirmomis šalto variklio darbo minutėmis į cilindrus tiekiamas riebesnis kuro mišinys, t.y. didesnis benzino kiekis, todėl dirbant laisvais sūkiais tarp stūmoklio ir cilindrų nesusidaro tinkamo storio tepalo plėvelė, žiedai nėra tinkamai tepami, variklis stipriai dyla,“ – aiškino automobilių inžinierius Žydrūnas Janušauskas.

Straipsnio puslapiai:

- Almantas Karčiauskas

Close

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

Pensijų kaupimo fenomenas: senatvei lietuviai atsidėjo solidžias sumas

Per pastaruosius penkerius metus beveik pusė dirbančiųjų sutaupė po tris vidutines mėnesio algas ir atsidėjo jas senatvei. Toks fenomenas užfiksuotas Lietuvoje – vienoje paskutiniųjų Europos Sąjungos (ES) valstybių pagal taupymo normą. ...

Galvos skausmas darbdaviams: rugsėjį prasideda nedarbingumo antplūdis

Rudenį į ugdymo įstaigas sugrįžę mažyliai ima aktyviai „dalintis“ ligomis, o tėvams tenka forminti nedarbingumą bei slaugyti atžalas. Personalo specialistai pastebi, kad rugsėjis yra naujas išbandymo metas darbdaviams. Vos ...

Traukinys sujungs keturių valstybių sostines: paaiškėjo bilietų kainos

 Kelionių traukiniais geografiją plečiantys „Lietuvos geležinkeliai“ kartu su Ukrainos geležinkeliais vykdo projektą traukiniu sujungti keturių valstybių sostines. Rugsėjo 28 d. iš Kijevo pradės kursuoti pirmieji šio ...

„Norfa“ keičia darbo laiką

 Tiek didieji, tiek mažieji „Norfos“ prekybos centrai sekmadienį dirbs trumpiau. Pranešime spaudai rašoma, kad nuo lapkričio mėnesio, didesnieji XL, XXL ir „Hyper“ formato „Norfa“ prekybos ...

Paviešino atlyginimus Lietuvoje: mažiausiai – Kalvarijose, daugiausiai – Vilniuje

 Lietuvos statistikos departamentas skelbia, kaip keičiasi mokami atlyginimai skirtingose Lietuvos savivaldybėse. Iš naujausių duomenų matyti, kad didžiausių atlyginimų lyderis nesikeičia, tai – Vilnius. Straipsnio apačioje ...

Ukrainiečių atlyginimai negalės būti mažesni nei lietuvių: išgelbės tautiečius ar pasmerks?

 Lietuvos Vyriausybė su Ukrainos Vyriausybe siekia stiprinti bendradarbiavimą ir užtikrinti darbuotojų teisių apsaugą, kovoti su nelegaliu darbu. Projekte numatyta, kad į Lietuvą atvykęs ukrainietis privalo gauti ne mažesnį atlyginimą nei tas, ...

Kad konkurencinė kova nebūtų pralaimėta: 5 taisyklės rengiant butą nuomai

 Nekilnojamojo turto ekspertė teigia, kad konkurencija butų nuomos rinkoje auga. Nuomininkams nebereikia „čiupti“ tai, kas atsirado pasiūloje. Jie gali rinktis. Tuo tarpu nuomotojai, norėdami greičiau ir brangiau išnuomoti, ...

Jau galima gauti paramą pirmajam būstui

 Nuo šiandienos, rugsėjo 1 dienos, įsigalioja Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymas, kuris sudarys sąlygas jaunoms šeimoms gauti subsidiją, skirtą pirmojo šeimos būsto kredito ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas