Atlyginimo reikalaus ir per prezidentę

(Puslapis 1 iš 2)


Roberto Dačkaus (Fotodiena) nuotr.

Inga Kontrimavičiūtė / Sekundė

2011-01-11 10:03

„V.Uspaskicho įmonėje D.Budrevičienei buvo lengviau nei man dirbti tolimųjų reisų vairuotoju. Ji nors vokelyje pinigus gaudavo, o aš tik mulkinamas buvau“, – tvirtina teismo priteistų keliolikos tūkstančių litų iš bankrutavusios bendrovės neatgaunantis Vygandas Grakauskas. Buvęs tolimųjų reisų vairuotojas pasiryžęs stoti prieš šalies įstatymus ir įrodyti, kad už finansinį krachą patyrusios įmonės skolas atsakomybę privalo prisiimti jos vadovai.

Kalbos apie dar prieš keletą metų turtus susikrovusius tolimųjų reisų vairuotojus Panevėžio rajono gyventoją tik varo į neviltį ir skatina dar atkakliau ieškoti uždirbtųjų pinigų.

Dabar jau veiklos nebevykdančioje „Transdadus“ bendrovėje dirbęs vairuotoju ir skersai išilgai maišęs Europą V.Grakauskas ne tik nepraturtėjo, bet ir prarado sveikatą su buvusiais darbdaviais besibylinėdamas teismuose.

Vyras, pats kadaise dirbęs ir vadovaujamą darbą, ir inžinieriumi buvęs, dabar negali suprasti, kaip užkibo ant gudriai pamauto nesąžiningų verslininkų kabliuko – pasirašinėjo ant algalapių, esą gavęs visą atlyginimą, nors darbdaviai pamėtėdavo kartais netgi mažiau nei puse priklausančios sumos.

V.Grakauskas, kaip ir buvę kolegos, mano pasidavęs psichologiniam „Transdadus“ vadovų spaudimui: nesirašysi – visai darbo neturėsi.

Pinigus skaičiuodavo naktimis

Tolimaisiais gabenimais užsiimančioje „Transdadus“ V.Grakauskas įsidarbino dar 2006-aisiais.

Anot buvusio vairuotojo, su darbuotojais buvo atsiskaitoma pagal sąžiningame versle nesuvokiamas taisykles.

„Vairuotojo atlyginimas anais laikais siekė 1000 litų, buvo mokami komandiruotpinigiai. Užsidirbti buvo galima nuo 3000 iki 5000 litų, priklausomai, kiek tekdavo važiuoti. Bet realiai tiek negaudavau“, – „Sekundei“ teigė V.Grakauskas.

Buvęs vairuotojas pasakoja, kad grįžęs iš reiso ne kartą yra pasirašęs, jog jam buvo išmokėti komandiruotpinigiai, tačiau realiai gaudavo tik dalį algalapyje nurodytos sumos. Anot vyro, dokumentas pasirašyti dažnai buvo pakišamas vairuotojui pačiu netinkamiausiu laiku – naktį, tik parvykusiam iš tolimos kelionės, kai norisi greičiau važiuoti namo ilsėtis. Į vairuotojo sąskaitą tvarkingai būdavo pervedamas tik nustatytas nuolatinis atlyginimas – 1000 litų.

Paskelbė nepageidaujamu

V.Grakauskas aiškina nesuraityti parašo nedrįsdavęs – bijodavęs, kad gali netekti ir tokio pragyvenimo šaltinio.

Pasak jo, situacija pagerėjo, kai 2007-aisiais į „Transdadus“ atėjo naujas vadovas. Tačiau ir jis netrukus perėmė pirmtakų darbo modelį.

Pasirašinėti aklai V.Grakauskas liovėsi, kai, jo teigimu, kartą buvo paprašyta pasirašyti ir už 1000 litų.

Straipsnio puslapiai:

- Inga Kontrimavičiūtė

Sekundė

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas