Atlyginimo reikalaus ir per prezidentę
(Puslapis 1 iš 2)

Roberto Dačkaus (Fotodiena) nuotr.
2011-01-11 10:03
„V.Uspaskicho įmonėje D.Budrevičienei buvo lengviau nei man dirbti tolimųjų reisų vairuotoju. Ji nors vokelyje pinigus gaudavo, o aš tik mulkinamas buvau“, – tvirtina teismo priteistų keliolikos tūkstančių litų iš bankrutavusios bendrovės neatgaunantis Vygandas Grakauskas. Buvęs tolimųjų reisų vairuotojas pasiryžęs stoti prieš šalies įstatymus ir įrodyti, kad už finansinį krachą patyrusios įmonės skolas atsakomybę privalo prisiimti jos vadovai.
Kalbos apie dar prieš keletą metų turtus susikrovusius tolimųjų reisų vairuotojus Panevėžio rajono gyventoją tik varo į neviltį ir skatina dar atkakliau ieškoti uždirbtųjų pinigų.
Dabar jau veiklos nebevykdančioje „Transdadus“ bendrovėje dirbęs vairuotoju ir skersai išilgai maišęs Europą V.Grakauskas ne tik nepraturtėjo, bet ir prarado sveikatą su buvusiais darbdaviais besibylinėdamas teismuose.
Vyras, pats kadaise dirbęs ir vadovaujamą darbą, ir inžinieriumi buvęs, dabar negali suprasti, kaip užkibo ant gudriai pamauto nesąžiningų verslininkų kabliuko – pasirašinėjo ant algalapių, esą gavęs visą atlyginimą, nors darbdaviai pamėtėdavo kartais netgi mažiau nei puse priklausančios sumos.
V.Grakauskas, kaip ir buvę kolegos, mano pasidavęs psichologiniam „Transdadus“ vadovų spaudimui: nesirašysi – visai darbo neturėsi.
Pinigus skaičiuodavo naktimis
Tolimaisiais gabenimais užsiimančioje „Transdadus“ V.Grakauskas įsidarbino dar 2006-aisiais.
Anot buvusio vairuotojo, su darbuotojais buvo atsiskaitoma pagal sąžiningame versle nesuvokiamas taisykles.
„Vairuotojo atlyginimas anais laikais siekė 1000 litų, buvo mokami komandiruotpinigiai. Užsidirbti buvo galima nuo 3000 iki 5000 litų, priklausomai, kiek tekdavo važiuoti. Bet realiai tiek negaudavau“, – „Sekundei“ teigė V.Grakauskas.
Buvęs vairuotojas pasakoja, kad grįžęs iš reiso ne kartą yra pasirašęs, jog jam buvo išmokėti komandiruotpinigiai, tačiau realiai gaudavo tik dalį algalapyje nurodytos sumos. Anot vyro, dokumentas pasirašyti dažnai buvo pakišamas vairuotojui pačiu netinkamiausiu laiku – naktį, tik parvykusiam iš tolimos kelionės, kai norisi greičiau važiuoti namo ilsėtis. Į vairuotojo sąskaitą tvarkingai būdavo pervedamas tik nustatytas nuolatinis atlyginimas – 1000 litų.
Paskelbė nepageidaujamu
V.Grakauskas aiškina nesuraityti parašo nedrįsdavęs – bijodavęs, kad gali netekti ir tokio pragyvenimo šaltinio.
Pasak jo, situacija pagerėjo, kai 2007-aisiais į „Transdadus“ atėjo naujas vadovas. Tačiau ir jis netrukus perėmė pirmtakų darbo modelį.
Pasirašinėti aklai V.Grakauskas liovėsi, kai, jo teigimu, kartą buvo paprašyta pasirašyti ir už 1000 litų.- Inga Kontrimavičiūtė