Atsakė, ką daryti, jei keliaujant buvo sugadintas bagažas


SCANPIX nuotr. Oro uoste

2018-07-11 17:54

 Vasaros laikotarpiu Lietuvos gyventojų kelionių skaičius į užsienį gerokai padidėja, o vienas mėgstamiausių keliavimo būdų – kelionės lėktuvu. Tad kiekvienam keliautojui svarbu žinoti, kokios yra oro keleivių teisės, kaip elgtis bei kokios kompensacijos numatomos dingus, sugadinus ar vėluojant bagažui, rašoma Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) pranešime spaudai.

VVTAT ekspertai pateikia kelis paprastus patarimus, kaip elgtis, jeigu keliaujant jūsų bagažas vėluoja, dingo arba buvo sugadintas.

Visų pirma, dar oro uoste užpildykite specialios formos dokumentą dėl dingusio bagažo ir pasilikite sau kopiją. Išsaugokite įlaipinimo kortelę ir bagažo etiketes ir paprašykite bagažo skyriaus kontaktinių duomenų bei pasitikslinkite, ar yra kokia nors bagažo sekimo sistema, kurioje galėtumėte patikrinti savo bagažo statusą internete.

Išsaugokite visus būtiniausių reikmenų, kuriuos teko įsigyti dėl bagažo vėlavimo, pirkimo dokumentus bei galiausiai – pateikite raštišką pretenziją aviakompanijai. Jei dėl bagažo vėlavimo patyrėte žalą (turėjote įsigyti būtiniausių reikmenų), raštišką pretenziją oro vežėjui turite pateikti ne vėliau kaip per 21 dieną nuo bagažo gavimo dienos. Nepamirškite išsaugoti pretenzijos kopijos ir pridėti reikiamų dokumentų, pvz., bagažo etikečių kopijas, užsakymo patvirtinimą ir įsigytų būtiniausių reikmenų čekius.

Atsiimdami registruotą bagažą atidžiai jį apžiūrėkite, ir jeigu jis apgadintas, dar oro uoste užpildykite specialios formos dokumentą dėl bagažo bei pasilikite sau kopiją. Taip pat išsaugokite įlaipinimo kortelę bei bagažo etiketes. Surinkite informaciją apie sugadinimą, pvz., padarykite sugadinto bagažo nuotraukas, kreipkitės į nepriklausomą ekspertą dėl patvirtinimo, kad lagaminas sugadintas nepataisomai, pateikite apytikslę bagažo taisymo kainą ir pan. Sugadintų ar sunaikintų daiktų pirkimo dokumentai taip pat būtų naudingi. Pateikite rašytinę pretenziją su turimais įrodymais aviakompanijai dėl kompensacijos.

Nepavykus išspręsti nesklandumų, VVTAT nurodo kreiptis į Lietuvoje veikiantį Europos vartotojų centrą, kuris padeda vartotojams, kurie nukentėjo kitoje Europos Sąjungos valstybėje, Norvegijoje ar Islandijoje, taip pat ten asmeninio vartojimo tikslais įsigijo netinkamos kokybės prekę ar paslaugą.

Centro paslaugos vartotojams – nemokamos.

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas