Automobiliai vaiduokliai nuklojo Lietuvą

(Puslapis 1 iš 2)


Audriaus Bagdono (Fotodiena) nuotr.

Martynas Pasiliauskas / Ekonomika.lt

2011-02-07 19:10

Lietuva virsta senų automobilių kapinėmis. Statistinio automobilio vidutinis amžius – 18,3 metų, 600 tūkst. jų yra tapę vaiduokliais, o iš to pelnosi kas netingi.

Lietuviai lieka ištikimi sau ir toliau perka ne pirmąją dešimtį skaičiuojančius automobilius. „Regitros” duomenimis, sausį šalyje buvo 1,79 mln. registruotų lengvųjų automobilių, kurių vidutinis amžius siekė 18,3 metų. „Autoplius barometre” duomenimis, daugiau nei 600 tūkst. jų yra neperėję techninės apžiūros ar jos laikas pasibaigęs – kitaip sakant, automobiliai vaiduokliai.

„Juos galima skirstyti į kelias grupes: tie, kurie važinėja be techninės apžiūros ir greičiausiai nėra apdrausti, tie, kurie išardyti arba išvaryti į trečiąsias šalis, ir tie, kurie mėtosi kiemuose, teršia aplinką ir užima vietą”, – aiškino Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) generalinis direktorius Mindaugas Beišys.

Naudinga visiems

Aiškios politikos, kaip tvarkyti ir reguliuoti šalies automobilių parką, nėra ir tai naudinga daugeliui: Vakarų Europos šalys leisdamos eksportuoti tokius pasenusius automobilius į Rytus išvengia išlaidų atliekoms tvarkyti, iš naudotų automobilių prekybos uždirba nemaža dalis Lietuvos smulkiųjų verslininkų, pasipelno ir naudotų detalių prekeiviai. Tiesa, visa tai gaubia nelegalumo skraistė.

„Atliekų judėjimas yra tikslingai nekontroliuojamas, – sakė M. Beišys. – Vakaruose seni automobiliai yra atlieka, tačiau jie pas mus vežami ir pakliūva į registrus. Tuo tarpu Europos Sąjungos teisės aktai nustato, kad tokiu atveju vienos šalies atitinkamos institucijos turi kreiptis į kitą šalį, pastaroji – tam išduoti leidimą, o atliekas vežantis vežėjas turi būti licencijuotas. ES šalys, vengdamos išlaidų, tokius automobilius atiduoda lengva ranka, o mūsų piliečiai juos laimingi priima.”

Anot jo, per savo veiklos istoriją Aplinkos apsaugos agentūra neišdavė nė vieno leidimo tokioms atliekoms gabenti.

Klesti nelegalai

Kaip aiškino M. Beišys, asmeniui, nusprendusiam, kad jo automobilis nėra tinkamas naudoti, sudarytos visos sąlygos lengvai ir legaliai juo atsikratyti – tereikia kreiptis į demontuotojus.

„Tik maža dalis savininkų savo automobilius sąmoningai atiduoda mums. Dauguma jų būna beviltiškai nusenę. Žmogelis nusiperka sudaužytą mašiną, remonto dirbtuvėse sužinojo, kiek kainuos sutvarkyti, tuomet kreipiasi į automobilių laužynus”, – sakė Demontuotojų asociacijos direktorius Vidas Pocius.

Demontuotojai gautą automobilį išardo ir vėliau parduoda jo dalis arba priduoda metalo supirkėjams.

Beje, dauguma supirkėjų – nelegalūs. V. Pocius skaičiuoja, kad internete ir spaudoje galima suskaičiuoti apie 1,5 tūkst. prekiautojų automobilių dalimis, o turinčiųjų leidimus tai daryti Lietuvoje tėra 210.

Straipsnio puslapiai:

- Martynas Pasiliauskas

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas