Automobilių rinkai sunkmetis tik prasideda

(Puslapis 1 iš 3)


Roberto Dačkaus (Fotodiena) nuotr.

Alvydas Januševičius / Šiauliai plius

2011-05-14 13:58

Automobilių prekeiviai skaičiuoja paskutines pelningas dienas. Tikėtina, kad jau birželio pabaigoje turgūs ištuštės – neliks nei automobilių, nei rusakalbių pirkėjų iš Baltarusijos ar Kazachstano. Prekeivis automobiliais Arūnas tikina, kad dingus pagrindiniams pirkėjams automobilių kainos smarkiai nemažės, tik per automobilių rinką vėl nusiris bankrotų banga.

Turgūs „migruoja“

Automobilių prekeiviai sako, kad naudotų Lietuvos transporto priemonių rinkai galima rašyti nekrologą. Būtų galima pradėti nuo to, kad dar prieš aštuoniolika metų griuvo mitas apie rusiškus automobilius. Pasirodė, kad jie nei greiti, nei ekonomiški, nei patvarūs. Visi rusiški automobiliai konvejeriu iš grįžo į savo tėvynę.

Maskvos automobilių turguje tuo metu klausdavo, ar Pasvalys didesnis už Sankt Peterburgą, nes tūkstančiams angliškų „žigulių“ būtent Pasvalyje permontuodavo vairą iš dešinės pusės į kairę. Vakarai per Lietuvą atsikratė rusiškų automobilių. Vėliau posovietines šalis užvertė senesniais nei penkiolikos metų vakarietiškais modeliais.

Žiniasklaida kaip sensaciją pranešdavo, kad susidūrė vakarietiški automobiliai. Vienas po kito garsėjo Marijampolės, Kauno, Radviliškio, Rietavo ir Tauragės automobilių prekyvietės.

Keitėsi dėvėtų transporto priemonių mados. Žinoma, beveik visada karaliavo vokiški automobiliai „VW“, „Audi“, „Opel“. Lėtai susiformavo japoniškų, amerikietiškų, prancūziškų, itališkų automobilių rinka. Buvo tikinama, kad Tauragėje beveik visi automobiliai – prancūziški.

Jei anksčiau automatinė greičių dėžė buvo tik nemokšoms, tai dabar tai privalumas. Vienu metu buvo aukštinami benzininiai, kitu – dyzeliniai varikliai. Dabar pirkėjai mėgsta negalingus variklius su dujine įranga ir kartu perpus mažesnėmis kuro sąnaudomis.

Dar visai neseniai Lietuvos rinkoje Šiaulių automobilių turgus žibėjo amerikietiškais modeliais. Apsukrūs meistrai pakeisdavo lempas – pritaikydavo „amerikonus“ Europos keliams.

Pasaulio finansinė krizė gerokai pakoregavo automobilių rinkos žemėlapį. Išliko tik Vilniaus, Kauno, Tauragės, Marijampolės ir Utenos automobilių turgūs. Tikėtina, kad po kelių mėnesių pusės jų taip pat neliks arba jie virs nedidelėmis pardavimo aikštelėmis.

Neliks pagrindinių pirkėjų

Šiaulietis automobilių prekeivis Arūnas per mėnesį parduoda apie 50 automobilių. 45 iškeliauja į Baltarusiją, Rusiją ir Kazachstaną. Vos 5 lieka Lietuvoje. Vieną kitą nuperka latviai arba lenkai.

Daugiausia automobilių parduodama Kaune. 70–80 proc. automobilių nuperka baltarusiai, kazachai, kirgizai, rusai, nedidelę dalį – lenkai, latviai ir estai.

Straipsnio puslapiai:

- Alvydas Januševičius

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas