Baltijos šalių NT turtuolių dėmesio nestokoja

(Puslapis 1 iš 2)


Fotodienos nuotr.

Evelina Povilaitytė / Savaitraštis „Ekonomika.lt“

2012-08-30 10:52

Prabangaus nekilnojamojo turto agentūrą Lietuvoje šį rudenį planuojantis atidaryti „Baltic Sotheby‘s International Realty“ savininkas Vestardas Rozenbergas sako, kad Baltijos šalys užsienio turtuolių dėmesio nestokoja. O artimiausiu metu iš mirties taško turėtų pajudėti ir prabangių objektų projektai.

Žinome, kad Lietuvoje planuojate atidaryti agentūrą. Tai tiesa?

Pagal savo strateginį planą jau seniai esame numatę dirbti visose Baltijos šalyse. 2010 metais atidarėme biurą Rygoje, kiek vėliau – Jūrmaloje, o po metų – Taline. Taigi dabar mūsų sąraše – Lietuva. Jau radome ir vietą biurui, ruošiamės atidarymui rudenį. Daugiau detalių kol kas nenorėčiau atskleisti.

Ar pas mus pakanka prabangaus nekilnojamojo turto pardavimui?

Mūsų ilgalaikis tikslas visose Baltijos šalyse yra žvelgti virš rinkos svyravimų, kurių šalys patiria nuo 2007-ųjų. Kadangi atstovaujame pasauliniam prekių ženklui, daugelis mūsų darbo susiję su tarptautine sinergija.

Taigi svarbiausia turėti atstovų Latvijoje, Estijoje ir Lietuvoje, nepaisant prabangaus nekilnojamojo turto rinkos pokyčių. Beje, šis segmentas yra gerokai atsparesnis sukrėtimams: iš patirties galiu pasakyti, kad jis traukiasi apie 15 proc. mažiau nei kiti. Dėl šios priežasties prabangus turtas turi pozityvių perspektyvų Lietuvoje. Pagrindinės vietos – Vilnius, Kaunas, tačiau žvalgomės ir į poilsines vietas, kurios galėtų būti patrauklios užsienio pirkėjams iš Rytų bei Vakarų Europos, posovietinių valstybių.

Jeigu lygintume Baltijos valstybių miestų dydžius ir vietas, kuriose jie įsikūrę, pirmoje vietoje būtų Ryga su 1 mln. gyventojų, taigi ir daugiau potencialių prabangaus nekilnojamojo turto pirkėjų. Antroje – Vilnius, tada Talinas, Kaunas. Pastaruosius metus naujų projektų plėtra buvo pasyvi visose valstybėse, tačiau artima ateitis parodys, kaip sugebame konkuruoti pritraukdami tiesioginių užsienio investicijų ir atnaujindami statybas.

Lietuva, turbūt kaip ir kitos Baltijos šalys, nėra itin išreklamuota užsienyje. Kaip pritraukiate klientų?

Baltijos šalys galbūt nėra visiems žinomos, tačiau mums labai padeda „Sotheby‘s“ tarptautinė sistema ir pasaulyje pripažintas prekių ženklas. Biurai skirtingose šalyse keičiasi informacija, sudaro nekilnojamojo turto objektų sąrašus, naudoja įvairius rinkodaros įrankius. Pasaulis mažėja ir mes negalime nuspėti, kur rasime potencialių klientų.

Tikslinė kiekvienos šių valstybių auditorija šiek tiek skiriasi dėl politinių, ekonominių ir geografinių priežasčių. Skiriasi ir šalių teisinė bei mokestinė aplinka, kuri veikia tiesiogines investicijas. Pavyzdžiui, Latvijoje neseniai priimti leidimo gyventi šalyje pakeitimai padėjo pritraukti daugiau užsienio investicijų, beje, daugiausia iš posovietinių valstybių.

Lietuvoje mes kalbame daugiausia apie investicijas sostinėje, taigi čia visuomet bus vietos pirkėjų, taip pat užsieniečių, besidominčių turto įsigijimu. Šios investicijos yra tvarios ir jų vertė bent jau nemažės. Kalbant apie poilsines vietoves, tokias kaip pajūris ar Druskininkai, jos taip pat domina tarptautinius pirkėjus.

Neseniai Lietuvoje įvestas nekilnojamojo turto mokestis objektams, viršijantiems 1 mln. litų. Tai neatbaidys potencialių klientų?

Nekilnojamojo turto mokestis šiuo metu galioja daugelyje šalių, taip pat Latvijoje. Čia jis, beje, padidintas 2010-aisiais ir dar augs nuo kitų metų. Tačiau jis prabangos sektoriaus itin neveikia ir nelemia kliento apsisprendimo pirkti turtą. Tam daugiausia įtakos turi sprendimų kombinacija, kuri priklauso nuo to, ar turtas bus pagrindinė gyvenamoji vieta, ar skirta laisvalaikiui.

Pastato kokybė, vieta, infrastruktūra, saugumas gyventojui ir investicijoms, galimybė gauti nuolatinį leidimą gyventi, laisvai keliauti, pavyzdžiui, Šengeno zona – tai rūpi klientams. Taigi kuo daugiau pranašumų – tuo geriau. Labai svarbus ir emocinis faktorius, o žmonių skoniai labai skirtingi: vieniems reikia klasikinės, kitiems modernios architektūros, tretiems labai svarbus interjero dizainas ir t. t.

Gyvename tokioje Europos rinkoje, kurioje visos šalys konkuruoja norėdamos pritraukti užsienio investuotojų, taip pat nekilnojamojo turto sektoriuje, nepriklausomai nuo to, ar tai bus pramoninis, komercinis ar gyvenamasis segmentas.

NUOMONĖS: nekilnojamojo turto mokestis kenkia rinkai?

Saulius Vagonis, „Ober-Haus“ Vertinimo ir rinkotyros skyriaus vadovas:

Nekilnojamojo turto įstatymas reikšmingų pokyčių rinkoje neturės. Jis neišvengiamas ir ateityje jį mokančiųjų daugės. Tie, kurie perka brangų turtą, finansiškai yra pajėgūs. Tokių mažai apgalvotų pirkimų, kai bankas įsiūlydavo labai brangų turtą, nėra. Taigi mokestis nelabai atbaidys potencialius pirkėjus

Straipsnio puslapiai:

- Evelina Povilaitytė

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas