Bandymas pergudrauti žiemą gali kainuoti ir 1000 eurų

(Puslapis 1 iš 2)


Fotolia.com nuotr. Vairuotojas

2016-12-06 17:27

Lietuvoje dominuojant dyzelinu varomiems lengviesiems automobiliams, jų savininkai žiemą raginami kuro bakui taikyti priešingą nei vasarą formulę: stebėti ne kiek degalų jame liko, o kiek trūksta. Atšalus orui, į rizikos grupę šalyje patenka du trečdaliai, arba beveik 770 tūkst. automobilių, kurie dėl nekokybiško ar užšalusio dyzelino gali ne tik neužsivesti, bet ir pareikalauti iki 1000 eurų kainuojančio kuro sistemos remonto.

„Statoil“ degalinės žieminiu dyzelinu pradėjo prekiauti antroje lapkričio pusėje, nes rudeniui einant į pabaigą pasitaikė ypač šaltų, dyzelinėms kuro sistemoms galinčių pakenkti orų. Sinoptikų prognozėmis, žema temperatūra turėtų pasižymėti ir gruodis, o dyzeliniams automobiliams nepalankus šaltis užplūs jau šį savaitgalį.

„Žieminis dyzelinas – prekė, kuriai negalioja standartiniai vartojimo dėsniai. Dėl to, kad dyzelinas labiau linkęs užšalti, o kuro sistemoje greičiau kaupiasi nuosėdos, specialių priedų turintis dyzelinas žiemą automobiliui yra būtinas tiek pat, kiek ir žieminės padangos. Dalis vairuotojų galvoja, kad šylant klimatui neapsimoka sukti galvos dėl degalų, tačiau žiemiški orai kaip tik ėmė pasižymėti dideliais kraštutinumais: nuo šilumos iki gilių speigų. Užtenka vos vienos labai šaltos nakties ir neparuoštą automobilį gali tekti gabenti tiesiai į servisą“, – sako „Statoil“ degalines valdančios bendrovės „Circle K Lietuva“ degalų kategorijos vadovas Ignas Klimaitis.

Pasak jo, dyzeliniam automobiliui grėsmę kelia jau iki -5 laipsnių nukritusi oro temperatūra.

„Paskui naftą pastaraisiais metais pastebimai atpigus degalams, baką užpildyti žiemai skirtu dyzelinu ir palaikyti jį pilną kainuoja kur kas pigiau, nei remontuoti visą kuro sistemą. Atsižvelgdami į orų nenuspėjamumą, mes žieminiu dyzelinu paprastai pasirūpiname iš anksto, kad vairuotojai išvengtų rūpesčių“, – teigia I.Klimaitis.

Autoservisų tinklo savininkės „Tanagros“ vertinimu, pagrindinis ir aiškiausias simptomas, kad dyzelinio automobilio kuro padavimo sistemoje yra problemų, – jis sunkiau vedasi ir dėl to nebūtinai kaltas nusilpęs akumuliatorius.

„Žiemos metu rekomenduojama automobilio baką laikyti pilną, nevažinėti pustuščiu ar beveik tuščiu, net jei užsipylėte žieminio dyzelino. Tiesiog taip išvengiama drėgmės kondensavimosi bake, be to, jei bake labai maža kad ir žieminio dyzelino koncentracija – jis taip pat gali užšalti. Žiemą galioja nuostata, kad svarbiau žiūrėti, ne kiek degalų liko, o kiek jų trūksta“, – sako „Tanagros“ rinkodaros projektų vadovas Vitoldas Dzikevič.

Straipsnio puslapiai:

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas