Bankrotai vis dar krečia transporto įmones

(Puslapis 1 iš 3)


AFP/SCANPIX nuotr.

Agnė Rutkauskaitė / CargoNEWS

2012-11-15 12:45

Spalio mėnuo verslui buvo negailestingas. Visuose verslo sektoriuose vien per spalį bankrutuojančių įmonių skaičius šoktelėjo iki 150 ir net 43 proc. viršija šių metų 9 mėnesių vidutinį bankrotų skaičių (105). Transporto verslas – ne išimtis. Spalį gerokai šoktelėjo ir transporto įmonių bankrotų skaičius. Metai baigiasi, tad pasidomėkime, kiek ir kokių transporto įmonių praradome per dešimt 2012 metų mėnesių.

Spalį – šoktelėjo transporto bankrotų skaičius

Registrų centro duomenimis per šių metų 9 mėnesius vidutiniškai kas mėnesį bankrutuodavo po 10 transporto (kelių transporto, ekspedijavimo, logistikos, kitos smulkios transporto veiklos) įmonių, o spalį – 20 įmonių. Jei lygintume su 2011 m., šiais metais bankrotų mažiau ir nepaisant spalio mėnesio šuolio, praėjusių metų lygis nepasiektas. 2011 m. sausį – spalį bankrutuojančiomis tapo 119 transporto įmonių, o šiemet per tą patį laikotarpį šiek tiek mažiau – 111 įmonių.

Iš šiais metais bankrutuojančių įmonių – 77 specializuojasi kelių transporto veikloje. Tai 15 proc. mažiau nei pernai (91). Šiemet per sausį – rugsėjį vidutiniškai bankrutuodavo 7 įmonės, o spalį jų skaičius išaugo iki 15.

Kaip jau tapo įprasta, bankrutuojančių ekspeditorių rinkoje yra daugiau. Šiemet per 10 mėnesių bankrutuojančiomis tapo net 29 ekspedijavimo ir logistikos įmonės – 1,7 karto daugiau nei pernai (17).

Kokios transporto įmonės bankrutavo?

Įmonių riziką vertinančios UAB „Creditrefrom Lietuva“ analizuodama bankrutuojančias transporto įmones pastebi, kad dažniau bankrutuoja naujos ir, skirtingai nuo krizės 2008 – 2009 metais, smulkesnės įmonės. „Bankrotų statistikoje jau atsispindi nuo metų pradžios vykstanti transporto įmonių koncentracija. Deja, transportas jau patenka tarp tų šakų, kuriose smulkioms įmonėms išgyventi žymiai sunkiau. Tačiau kol kas nėra pagrindo dideliam nerimui, nes virš trečdalio bankrutuojančių įmonių paskutinius metus nevykdė veiklos arba vykdė minimaliai,“ – pastebi UAB „Creditreform Lietuva“ direktoriaus pavaduotojas Romualdas Trumpa. Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad bankrutuojančių įmonių padėtis pastebimai pradeda blogėti likus pusmečiui iki bankroto.

Vertindami duomenis „Creditreform Lietuva“ ekspertai pastebi, kad pasitvirtino sena tiesa – šiandien sunkiau išgyventi naujoms įmonėms. Iš bankrutuojančių 77 kelių transporto įmonių 41 įmonė įsteigta po 2006 metų, iš jų net 17 įsteigtos 2006, po 7 – 2007 ir 2008 metais. Tačiau rinkoje neišsilaikė ir seniau įsteigtos smulkios įmonės – net 27 bankrutuojančios įmonės (35 proc.) įsteigtos iki 2000 metų. Ekspertų teigimu, atsparesnės bankrotams yra po Rusijos krizės 2001-2005 m. įsteigtos įmonės, kurios sudarė tik 12 proc. bankrutuojančių įmonių.

Straipsnio puslapiai:

- Agnė Rutkauskaitė

CargoNEWS

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas