D. Budrys: laikas apsispręsti tarp keleivinės ir krovininės „Rail Baltica“ interviu

(Puslapis 1 iš 5)


Fotodienos nuotr.

BNS

2014-01-29 09:16

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės „Rail Baltica statyba“ vadovas Dainius Budrys teigia, kad Baltijos valstybėms reikia apsispręsti, kokią transeuropinės vėžės trasą per Lietuvą, Latviją ir Estiją reikia tiesti - 240 kilometrų greičio keleivinę, ar 120-160 kilometrų krovininę.

Pasak praėjusią savaitę įkurtos bendrovės, kuriai turėtų priklausyti trečdalis bendros Baltijos šalių „Rail Baltica“ projekto akcijų, vadovo, nuo trasos tipo priklausys ir Vilniaus prijungimo prie geležinkelio klausimas. D.Budrio teigimu, jeigu būtų pasirinktas keleivinės trasos variantas, vėžė turėtų eiti per Vilnių, tačiau pasirinkus krovininės trasos variantą, iki Lietuvos sostinės pakaktų nutiesti atšaką nuo Kauno.

Anot D.Budrio, reiktų atnaujinti Jungtinės Karalystės bendrovės „Aecom“ rengtą „Rail Baltica“ studiją daugiau atsižvelgiant į techninius parametrus, tačiau kol kas nežino, kada galėtų prasidėti pirmieji realūs trasos tiesimo darbai.

BNS: Kodėl sutikote tapti „Rail Baltica statybos“ vadovu?

D.Budrys: Šituo projektu aš pradėjau nuodugniau domėtis dar būdamas Seimo nariu bei vadovaudamas ekonomikos komitetui. Jau tuo metu šios temos eskalavimas sukėlė daug diskusijų tarp politikų ir, natūralu, tarp tos srities žinovų. Nuomonių yra pačių įvairiausių ir pagal žiniasklaidos susidomėjimą ji yra neišsemta, yra gvildenama ir, manau, ateityje dar bus gvildenama. Beveik metus dirbu „Lietuvos geležinkelių“ Plėtros skyriuje, tai susiję su įmonės strategija, projektavimu, investicijomis - vienas svarbiausių įmonės padalinių, kuriame tiesiogiai teko susidurti jau su gamybiniais dalykais. Buvau paskirtas Geležinkelių tiesimo centro valdybos pirmininku. Jo dalyvavimas „Rail Baltica“ tiesimo procese davė didelės naudos. (...) Stebint projekto vystymą buvo galimybė pasisemti patirties, na ir buvo pasiūlymas iš „Lietuvos geležinkelių“ valdybos tapti naujai kuriamos įmonės vadovu.

BNS: Kaip matote savo pareigas įmonėje ir kokias funkcijas atliks pati įmonė?

D.Budrys: Pagrindinė šitos įmonės užduotis - ginti Lietuvos interesą šiame projekte. „Rail Baltica statyba“ užsiims projekto administravimu iš Lietuvos pusės. Labai keista girdėti, kad šiai įmonei paskirti milijardai - galiu pasakyti, kad niekas to nėra matęs ir niekur nėra skaičių, kad tokios sumos įmonei bus skirtos. Yra tik viena „Aecom“ studija, kurioje parašyta kokia galėtų būti preliminari šio projekto kaina, paskaičiuotas kilometražas ir nustatyta, kokia galėtų būti kaina. Lietuvoje - 1,3 mlrd. eurų. Natūralu, kad tas skaičiavimas dar turėtų kisti - „Aecom“ atstovai iš Latvijos tai paminėjo Seime, kai pristatinėjo studiją. Tam pritarė ir Europos Komisaro Simo Kalaso patarėjas, kad ši studija Europos Komisijai nebus tinkama paraiškai pateikti ir kad ją dar reikės atnaujinti. Vadinasi, ši studija tikrai neišnagrinėjo visų dalykų. Pavyzdžiui, toje studijoje Lietuvai yra daugiausiai kilometražo, bet lėšų žemės išpirkimui skirta mažiausiai - tai yra 15 mln. eurų. Kai tuo metu Estijos pusėje yra 108 mln. eurų, tai jau kelia nuostabą. O studija, galiu pasakyti, buvo užsakyta estų.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.
Straipsnio puslapiai:

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas