Darbas su Rusija: žalia šviesa, bet keliai duobėti

(Puslapis 1 iš 2)


Karolio Kavolėlio (Fotodiena) nuotr.

Vytautas Kleinauskas / CargoNEWS

2013-02-26 15:14

 Muitų sąjungos sukūrimas ir Rusijos stojimas į Pasaulinę prekybos organizaciją (PPO) buvo veiksniai, kurie turėjo palengvinti Lietuvos verslininkų darbą su Rytų rinkomis. Rytų kaimynai deklaruoja, kad taip ir įvyko, o kaip šią situaciją vertina Lietuvos vežėjų ir logistikos atstovai.

Muitų sąjunga – prekės juda greičiau, bet…

Prabėgo jau keletas metų nuo tada kai pradėjo funkcionuoti Muitų sąjunga. Krovinių judėjimą paspartino išnykusi pasienio patikra važiuojant iš vienos Muitų sąjungos valstybės į kitą, tačiau pati sąjunga buvo įkurta ne tam. Verslas tikėjosi, kad sumažės administracinė našta, pagreitės įvairios procedūros, bus galima lengviau bendrauti su valstybinėmis institucijomis.

Vertindamas muitų sąjungą, „Linavos“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius ją iš esmės vertina teigiamai: „Kai Muitų sąjunga pradėjo funkcionuoti, srautai padidėjo, nors jie buvo labiau susiję su tų šalių ekonomikos pagyvėjimu. Vežėjams sumažėjo sienų ir patikrų skaičius.“

Tačiau „Linavos prezidento nuomone, yra ir kitų niuansų – „Baltarusija ir Kazachstanas turėjo tam tikrom prekių grupėm pakelti muitų mokesčius, kad sulygintų su Rusijos. Dėl to nukrito eksportas į šias valstybes iš Europos sąjungos ir Lietuvos. Ypač Kazachstano verslo grupės nepatenkintos „pritemptais“ muitais prie Rusijos lygio. Tai sumažino importo į šias šalis galimybes. Kita problema – kabotažas. Vežimai tarp Muitų sąjungos valstybių, jų nuomone, yra kabotažas, mūsų nuomone, tai neteisingas traktavimas.“

Panašios nuomonės apie Muitų sąjungos veiklą ir UAB „Arijus“ Rinkodaros ir plėtros direktorius Egidijus Ramonas: „Susijungimas į vieną muitų zoną atnešė tiek teigiamų, tiek neigiamų aspektų. Iš neigiamų paminėtina, kad dalis klientų, kurie dirbo ir su Rusija, ir su Kazachstanu, išėjo dirbti vien tik su Rusija, taigi mes juos praradome. Iš kitos pusės palengvėjo pats pervežimo procesas, išnykus tarpinėms sienoms, o tai iš dalies pagerino pristatymo laiką.“

PPO – niekas iš esmės nepasikeitė

Stojimas į pasaulinę prekybos organizaciją didesnės teigiamos įtakos vežėjų darbui neturėjo. UAB „DKV Euro Service Baltikum“ direktorius Arturas Michejenko šį Rusijos žingsnį vertina skeptiškai: „Mano supratimu, vienus muitus, kuriuos privalėjo sumažinti, pakeitė kitais mokesčiais ir toliau gina savo gamintojus, įmones ir tiekėjus. Geriausias pavyzdys yra automobilių utilizacijos mokestis. Automatiškai gaunasi tos pačios sumos, kartais netgi ir didesnės. Jie atsižvelgia į teisinius reikalavimus numatytus Muitų sąjungos ir PPO sutartyse, bet įvedinėja kitus vidinius mokesčius, surasdami priežastis, kodėl tų mokesčių reikia ir taip kompensuoja savo nuostolius.“

Straipsnio puslapiai:

- Vytautas Kleinauskas

CargoNEWS

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas