Darbuotojų trūkumą skaičiuoja tūkstančiais: įkliuvome į spąstus

(Puslapis 1 iš 4)


Darbas (nuotr. 123rf.com)

Viktorija Chockevičiūtė

2018-01-12 19:20

 Lietuvos pramonininkai skaičiuoja, kad jau šiandien galėtų įdarbinti daugiau nei 4 tūkstančius darbuotojų. Tačiau norinčiųjų dirbti nėra. Tai lemia kelios įsisenėjusios problemos.

Didžiausias trūkumas – transporto įmonėse

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) patarėjas ekonomikai Aleksandras Izgorodinas naujienų portalui tv3.lt pasakoja, kad buvo padaryta 100 didžiausių konfederacijos įmonių apklausa. Bendrai šiose įmonėse dirba apie 26 tūkst. darbuotojų, tačiau jau dabar dėl sparčios plėtros įmonės galėtų įdarbinti dar mažiausia 4 tūkst. žmonių.

Žiūrint pagal specialybių sąrašą, A. Izgorodinas nurodo, kad šiuo metu labiausiai pramonei trūksta gamybos inžinierių, įrangos priežiūros specialistų, mechanikos inžinierių, siuvėjų, krovininių automobilių vairuotojų (tolimųjų reisų). Būtent pastarųjų, pasak apklausos rezultatų, būtų galima įdarbinti net 3382.

„Luminor“ vyriausioji analitikė Indrė Genytė–Pikčienė prideda, kad tūkstančius laisvų darbo vietų galima matyti ir Lietuvos darbo biržos puslapyje. Šiuo metu jame nurodoma, kad šalyje yra 7256 laisvų darbo vietų. Ir tai dar ne visos laisvos darbo vietos.

„Tai normalu, kad pramonininkai jaučia ryškų stygių, nes ten tam tikros specializacijos reikia, yra poreikis specifinių žinių turinčių asmenų“, – sako analitikė.

Paspęsti nedarbo spąstai

LPK patarėjas ekonomikai nurodo, kad laisvų darbo vietų skaičiaus augimas yra keletą kartų spartesnis negu užimtų darbo vietų skaičius. Tad darbo vietų – tikrai pilna, tačiau darbuotojų trūksta. O taip yra dėl keletos priežasčių.

Pirmiausia, mūsų darbo rinkos potencialas po truputį išsisemia. 15–64 metų Lietuvos gyventojų aktyvumas siekia 75 proc. ir viršija Europos Sąjungos vidurkį. Tai siejasi su demografinėmis problemomis – dėl emigracijos ir visuomenės senėjimo, mažėja darbingo amžiaus žmonių skaičius.

Kita problema – ilgalaikiai bedarbiai. Anot A. Izgorodino, 40 proc. visų bedarbių, kurie neturi darbo, priskiriama ilgalaikiams bedarbiams. O ko šiems grįžti, kai gauna pašalpas, klausimą kelia pašnekovas.

„Tai arba žmonės, kurie nėra motyvuoti grįžti į darbo rinką, arba tie, kurie neturi kompetencijos. Tai šitą segmentą ištraukti ir integruoti į darbo rinką sunku, nes tai chroniški bedarbiai, kurie neturi darbo ilgiau negu metus ar du ir tie žmonės realiai iškrenta iš darbo rinkos.

Atlyginimai labai stipriai kyla, jei pasižiūrėti darbo kaštų augimą, tai Lietuvoje per penkis metus daugiau nei trečdaliu išaugo ir mes viena pirmaujančių šalių. Transporto segmente realiai vartotojai galėtų gauti apie 2000 eurų. O gamybos įmonėse atitinka šalies ekonominį vidurkį – 850 eurų.

Straipsnio puslapiai:

- Viktorija Chockevičiūtė

Close

Populiariausios parduotuvės pasiaiškino, kodėl parduoda prastesnės kokybės produktus

 Tyrime dėl galimai žemesnės kokybės maisto produkcijos Lietuvoje prakalbo ir maisto produktų pardavėjai bei tiekėjai. Dalis jų prastenės kokybės produkciją aiškino techninėmis klaidomis, kiti gynėsi, kad pardavėjai neturi įtakos ...

Darbuotojų trūkumą skaičiuoja tūkstančiais: įkliuvome į spąstus

 Lietuvos pramonininkai skaičiuoja, kad jau šiandien galėtų įdarbinti daugiau nei 4 tūkstančius darbuotojų. Tačiau norinčiųjų dirbti nėra. Tai lemia kelios įsisenėjusios problemos. Didžiausias trūkumas – transporto ...

Pigių degalų laikas jau praeityje: kiek šiemet brangs kuras?

 Nuosavu transportu važinėjantys jau turėjo pastebėti, kad per pastaruosius dvejus metus kaina vis stiebėsi į viršų. Šiais metais taip pat prognozuojama, kad kuro kainos augs. Ne vien dėl naftos brangimo, bet ir dėl padidėjusio ...

„Sodra“ siunčia svarbias žinias pensininkams

 „Sodra“ pradėjo mokėti indeksuotas pensijas. Beveik 7 proc. didesnės pensijos šią savaitę pasieks daugelį gavėjų, kuriems pensijos pervedamos į banko sąskaitas. Iki šio mėnesio 26 dienos didesnių pensijų sulauks ir ...

Svarbu keliaujantiems: štai, ką reikia žinoti apie pasikeitusią bagažo tvarką

 Pigių skrydžių oro linijų bendrovė „Ryanair“ dar lapkritį žadėjusi pakeisti bagažo tvarką tuomet persigalvojo. Tačiau besiruošiantys kitą savaitę lietuviai ant savo bilietų jau mato įspėjimus, kad laikas, kada du rankinio ...

Didžiausi elektros grobstymo atvejai: įkliūva net išmaniausi

 Neteisėti prisijungimai prie elektros ar dujų tinklų ir vagystės vis dar yra opi problema, kuri itin paaštrėja atšalus orams. Kai kurie tokių atvejų ne tik atneša labai rimtų nuostolių, bet ir kelia rimtą grėsmę ...

Maisto kainos Lietuvoje: kai kurie produktai pirmąjį pusmetį bus brangesni

 Nors šiais metais numatoma, kad labiausiai Lietuvoje brangs paslaugos, o ne maisto produktai, pastarųjų kainų šuolių taip pat neišvengsime. Koją bus pakišęs prastas ūkininkų derlius. Derybos tarp prekybos tinklų ...

Radinys naujame vilniečio kompiuteryje privertė suabejoti žinoma parduotuve

 Pasirodo, ne visada perkamas naujas daiktas yra iš tikro naujas. Ir tai galioja net ir su elektronikos prekėmis. Su portalu tv3.lt bendravęs vilnietis (vardas ir pavardė redakcijai žinomi) pasakojo, kaip nusipirkęs naują ...

Tikėjosi didesnių „Sodros“ išmokų, tačiau nepastebėjo vieno „bet“

 Nuo sausio pasikeitus motinystės, tėvystės ir vaiko priežiūros išmokų dydžiui, tikėtasi, kad didesnės pajamos pasieks visus tėvus. Vis dėlto daugiau tikėtis gali tik žemiausias pajamas uždirbantieji. Dar prieš 2018 metus ...

Kainų augimo neišvengsime, bet kas brangs labiausiai?

 2017 metais Lietuva karaliavo tarp Europos šalių, kur fiksuotas didžiausias kainų augimas. Atrodo, kad šiais metais šį titulą turėtume prarasti, tačiau tai dar nereiškia, kad kainos mažės. Ekonomistai skaičiuoja, ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas