Darbuotojų trūkumą skaičiuoja tūkstančiais: įkliuvome į spąstus

(Puslapis 1 iš 4)


Darbas (nuotr. 123rf.com)

Viktorija Chockevičiūtė

2018-01-12 19:20

 Lietuvos pramonininkai skaičiuoja, kad jau šiandien galėtų įdarbinti daugiau nei 4 tūkstančius darbuotojų. Tačiau norinčiųjų dirbti nėra. Tai lemia kelios įsisenėjusios problemos.

Didžiausias trūkumas – transporto įmonėse

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) patarėjas ekonomikai Aleksandras Izgorodinas naujienų portalui tv3.lt pasakoja, kad buvo padaryta 100 didžiausių konfederacijos įmonių apklausa. Bendrai šiose įmonėse dirba apie 26 tūkst. darbuotojų, tačiau jau dabar dėl sparčios plėtros įmonės galėtų įdarbinti dar mažiausia 4 tūkst. žmonių.

Žiūrint pagal specialybių sąrašą, A. Izgorodinas nurodo, kad šiuo metu labiausiai pramonei trūksta gamybos inžinierių, įrangos priežiūros specialistų, mechanikos inžinierių, siuvėjų, krovininių automobilių vairuotojų (tolimųjų reisų). Būtent pastarųjų, pasak apklausos rezultatų, būtų galima įdarbinti net 3382.

„Luminor“ vyriausioji analitikė Indrė Genytė–Pikčienė prideda, kad tūkstančius laisvų darbo vietų galima matyti ir Lietuvos darbo biržos puslapyje. Šiuo metu jame nurodoma, kad šalyje yra 7256 laisvų darbo vietų. Ir tai dar ne visos laisvos darbo vietos.

„Tai normalu, kad pramonininkai jaučia ryškų stygių, nes ten tam tikros specializacijos reikia, yra poreikis specifinių žinių turinčių asmenų“, – sako analitikė.

Paspęsti nedarbo spąstai

LPK patarėjas ekonomikai nurodo, kad laisvų darbo vietų skaičiaus augimas yra keletą kartų spartesnis negu užimtų darbo vietų skaičius. Tad darbo vietų – tikrai pilna, tačiau darbuotojų trūksta. O taip yra dėl keletos priežasčių.

Pirmiausia, mūsų darbo rinkos potencialas po truputį išsisemia. 15–64 metų Lietuvos gyventojų aktyvumas siekia 75 proc. ir viršija Europos Sąjungos vidurkį. Tai siejasi su demografinėmis problemomis – dėl emigracijos ir visuomenės senėjimo, mažėja darbingo amžiaus žmonių skaičius.

Kita problema – ilgalaikiai bedarbiai. Anot A. Izgorodino, 40 proc. visų bedarbių, kurie neturi darbo, priskiriama ilgalaikiams bedarbiams. O ko šiems grįžti, kai gauna pašalpas, klausimą kelia pašnekovas.

„Tai arba žmonės, kurie nėra motyvuoti grįžti į darbo rinką, arba tie, kurie neturi kompetencijos. Tai šitą segmentą ištraukti ir integruoti į darbo rinką sunku, nes tai chroniški bedarbiai, kurie neturi darbo ilgiau negu metus ar du ir tie žmonės realiai iškrenta iš darbo rinkos.

Atlyginimai labai stipriai kyla, jei pasižiūrėti darbo kaštų augimą, tai Lietuvoje per penkis metus daugiau nei trečdaliu išaugo ir mes viena pirmaujančių šalių. Transporto segmente realiai vartotojai galėtų gauti apie 2000 eurų. O gamybos įmonėse atitinka šalies ekonominį vidurkį – 850 eurų.

Straipsnio puslapiai:

- Viktorija Chockevičiūtė

Close

Gamintojai įsipareigojo keisti produktų receptūras: kaip tai paveiks kainą?

 Cukraus mokesčio – išvengta. Bent jau kol kas. Mat gamintojai patys po ilgų derybų su Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) susitarė mažinti cukraus, druskos ir riebalų kiekį produktuose. Sveikatai – tai nauda, bet ar nuo to ...

NT rinka didžiųjų Lietuvos vystytojų akimis: pigti gali tik tam tikri būstai

 Nekilnojamojo turto (NT) kainų augimas pastaraisiais metais dažną galėjo ir šokiruoti – atsidurdavome tarp Europos Sąjungos šalių, kur būstas labiausiai brangsta. Vis dėlto vystytojai įsitikinę, kad stabdžių spausti kol ...

Kelionių advokatas atsakė, ką daryti „Travelonline Baltics“ klientams

 Turizmo departamentui laikinai sustabdžius kelionių organizatoriaus „Travelonline Baltics“ pažymėjimą kyla sąmyšis, ką gi reikės daryti keliones per šią įmonę pirkusiesiems. „Travelonline Baltics“ save ...

„Maxima“ pranešė mažinanti vieno produkto kainas

 Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ šiandien paskelbė mažinantis praeitais metais itin brangusio produkto – sviesto kainas. Skirtingų prekės ženklų sviestas, tepieji riebalų mišiniai bei kai kurie ...

„Sodra“ nurodo, ką tėvams privalu žinoti

 „Sodra“ primena, kad vaiko priežiūros išmokos už gruodį, kurios išmokamos sausį, yra mažesnės už tas, kurios buvo išmokėtos už kitus 2017 m. mėnesius, dėl skirtingo neapmokestinamojo pajamų dydžio (NPD) ir ...

Nustatyta: keldami kainą draudikai specialiai atgraso vairuotojus

 Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo (TPVCAPD) rinkoje nustatoma atvejų, kai tam pačiam transporto priemonės valdytojui skirtingi draudikai pateikia pasiūlymus, kuriuose įmokų dydžiai skiriasi kelis kartus ...

Prekių kainos prasidėjus naujiems metams: kur apsipirkti pigiausia?

 Pasibaigus šventiniam šurmuliui, tenka grįžti į kasdienybę. Labiausiai apie tai primena prekybos centruose nykstantys šventiniai atributai ir suaktyvėję išpardavimai. Kokios vyrauja dažno vartojimo prekių kainos ...

Butų ir namų kainos – didžiausios per dešimtmetį

 Butų ir individualių namų kainos daugelyje šalies regionų 2017 metais buvo aukščiausios per pastarąjį dešimtmetį, o kai kuriuose rinkos segmentuose gerino rekordus, viršydamos dar iki krizės fiksuotus ...

Vilniaus oro uosto „Duty free“ parduotuvių laukia grandioziniai pokyčiai

 Jau vasario 1 d. bus pradėta grandiozinė komercinių patalpų pertvarka, į kurią Vilniaus oro uostas planuoja investuoti apie 1,9 mln. eurų. Remonto metu bus perplanuota didžioji dalis išvykimo terminalo erdvių, esančių už keleivių ...

Populiariausios parduotuvės pasiaiškino, kodėl parduoda prastesnės kokybės produktus

 Tyrime dėl galimai žemesnės kokybės maisto produkcijos Lietuvoje prakalbo ir maisto produktų pardavėjai bei tiekėjai. Dalis jų prastenės kokybės produkciją aiškino techninėmis klaidomis, kiti gynėsi, kad pardavėjai neturi įtakos ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas