Dėl „Rail Baltica“ Latvija ir Estija neria kilpą Lietuvai (1)


Dmitrijaus Radlinsko (Fotodiena) nuotr.

Žinių radijas

2013-11-07 13:21

Lietuvoje dar vasarą viešėjęs Estijos ekonomikos ir ryšių ministras Juhanas Partsas teigė, kad vykdant „Rail Baltica“ projektą Lietuva yra didžiausia kliūtis, nes nenori kurti bendros įmonės su Latvija ir Estija. Visgi Susisiekimo ministerijos Plėtros ir tarptautinių ryšių departamento direktorius Arenijus Jackus patikino, kad toks sprendimas nebuvo priimtas iš karto dėl šalių patirties neturėjimo.

J. Partsas viename interviu taip pat teigė, kad projektas „Rail Baltica“ trunka ilgiau nei reikia ne tik dėl Lietuvos nenoro jungtis su kaimyninėmis šalimis, bet ir mūsų šalies deklaracijos, kad šioje srityje esame nuveikę daugiausiai.

A. Jackus laidoje „Ryto espresso“ pasakojo, kad prieš 10 m. buvo numatyta europinė vėžių rekonstrukcija su Lenkija, Latvija ir Estija.

„Negalėjome laukti, kada jos nuspręs investuoti ar ne, viskas buvo suderinta su Europos Komisija“, – apie anksčiausiai pradėtą veiklą kalbėjo pašnekovas.

Visgi šį rudenį, rugsėjo 16 d., tarp šalių buvo pasirašyta deklaracija, kuria numatoma nuo kitų metų pradžios įsteigti bendrą įmonę, kuri padėtų vykdant antrąjį „Rail Baltica“ projekto etapą – greitojo (sieks 240 km/h) geležinkelio vėžių tiesimą.

Kodėl Lietuva nenorėjo jungtis su kaimynėmis? A. Jackus nebuvo linkęs dramatizuoti ir tikino, kad Estija turi nelabai gerą patirtį valdant savo turtą, savo geležinkelių infrastruktūrą. Jo žiniomis, estai buvo geležinkelį pardavę, po to ne pačiomis palankiausiomis sąlygomis bandė išsipirkti atgal. Latvija, matyt, irgi turi savo priežasčių.

„Na, o mes iš tiesų esame turbūt vieninteliai tarp šių valstybių, išsaugoję, gerąja prasme, stiprią Lietuvos geležinkelių kompaniją, kuri dirba sėkmingai, pelningai, kuri turi patirtį šiuo metu netgi tiesiant europinį geležinkelį. Darbai vyksta sklandžiai ir iki 2015 m. europinė vėžė bus nutiesta iki Kauno. Man būtų sunku tikėti, kad sukūrus absoliučiai naują įmonę, be jokios patirties, nekiltų pavojus projekto įgyvendinimui. Ir tada kylas klausimas, kodėl mes, turėdami sukauptą gerą geležinkelio valdymo patirtį, turėtume kurti kažką naujo?“ – laidoje klausė A. Jackus.

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas