Dešimt įtakingiausių verslo mąstytojų (1)
(Puslapis 1 iš 2)

AFP/SCANPIX nuotr.
2012-03-08 20:02
Kai didelių bendrovių vadovai vardija savo mėgstamiausias knygas – auditorija tyli. Nes tai svarbu. Įvardytose knygose aprašyta filosofija, kuria remiantis šie žmonės sukūrė tikras verslo imperijas.
Ne pelno siekianti organizacija „Thinkers50″ sudarė penkiasdešimties įtakingiausių verslo mąstytojų sąrašą. Pagrindiniai kriterijai: originalumas, praktiškumas, analizės tikslumas, įtaka bei tarptautinis pripažinimas.
Pateikiame dešimties geriausių verslo akademikų bei mąstytojų sąrašą bei jų nuopelnus ir parašytus darbus.
10 vieta – Malcolmas Gladwellas
Savaitraščio „New Yorker“ žurnalistas išleido tris tarptautinį pripažinimą pelnusius kūrinius: „Virsmo taškas“ (kaip maži dalykai daro didžiulę įtaką), „Mirksnis“ (apie intuicijos galią) bei „Išskirtys“ (kodėl vieni žmonės tampa sėkmingi, o kiti ne?).
9 vieta – Donas Tapscottas
Toronto universiteto dėstytojas yra viena ryškiausių inovacijų figūrų, žiniasklaidos, globalizacijos bei technologijų įtakos ekonomikai srityse. 1995-iais metais parašytoje knygoje „Skaitmeninė ekonomika“ teigia, kad internetas radikaliai pakeis tradicinius verslo modelius.
8 vieta – Marcusas Buckinghamas
Markas išgarsėjo parašęs dvi tarptautinio pripažinimo susilaukusias knygas: „Atrask savo stiprybes“ bei „Pirma, sulaužykite visas taisykles„. Pagrindinė jo knygų idėja yra koncentracija ties savo stiprybėmis, užuot pastangos būti tuo, kuo nesi.
7 vieta – Marshallas Goldsmithas
Savo konsultacinei bendrovei vadovaujantis Marshallas Goldsmithas sukūrė „360 laipsnių grįžtamojo ryšio“ metodiką, kuri padeda komandoms ir bendrovėms tapti atviresnėms, efektyvesnėms bei produktyvesnėms. Taip pat parašė kūrinį „Mojo“.
6 vieta – Rogeris Martinas
Rotmano verslo mokyklos dekanas labiausiai žinomas kaip knygos „Prieštaraujantis protas“ autorius. Joje nagrinėjama, kaip integralus mąstymas gali išspręsti daugelį verslo problemų. Taip pat parašė „Verslo dizainą“ bei „Ko kapitalizmas galėtų pasimokyti iš NFL?“
5 vieta – Michaelas Porteris
Harvardo verslo mokyklos profesorius yra moderniosios korporacinės strategijos „tėvas“. Labiausiai išgarsėjo parašęs penkių konkurencinių jėgų modelį, kurio padėdamos bendrovės atranda savo vietą rinkoje. Įžymiausias jo veikalas – „Konkurencinė strategija“.
4 vieta – Jimas Collinsas
Stenfordo verslo mokyklos profesorius labiausiai išgarsėjo parašęs du kūrinius: „Nuo gero prie puikaus“ (kodėl vienos kompanijos padaro šuolį, o kitos – ne?) bei „Taip kuriama amžiams“ (kompanijų ilgaamžiškumo paslaptys).