Dingęs be žinios ir numuštas įvaizdis

(Puslapis 1 iš 3)


SCANPIX nuotr.

Giedrė Sankauskaitė / Savaitraštis „Ekonomika.lt“

2014-07-30 09:30

Į šipulius dūžtant lėktuvams sunku atsiriboti nuo emocijų. Vis dėlto tokiais atvejais įvairių sričių specialistai skuba analizuoti nelaimės poveikį. Vieni stebi įmonių akcijų vertės pokyčius, kiti –įmonės patikimumą ir pan. Mūsų redakcija šį kartą nagrinėja „Malaysia Airlines“ krizės komunikacijos ypatumus.

Ši oro linijų bendrovė 2014 metus galėtų apsibraukti raudonai ir pavadinti juos „Didžiausių iššūkių metais“. Tokių nelengvų iššūkių, kad net neaišku, ar kalendoriaus lapelius plėšyti teks ir ateinančiais metais. Ir to priežasčių yra daugybė.

Nuo 2011 metų oro linijų bendrovės nuostoliai perkopė 1,4 mlrd. JAV dolerių. Per pastaruosius dėvynis mėnesius įmonės rinkos vertė smuko maždaug 40 proc. Po lėktuvo katastrofos, kai Ukrainoje buvo numuštas „Malaysia Airlines“ laineris, jos akcijų vertė nukrito 13 proc. Iš karto po to Azijos įmonių akcijos krito iš beveik šešerių metų aukštumų, o regioninės skolos draudimo kaina padidėjo labiausiai per keturis mėnesius.

Bet palaukite, tai nėra vienintelė katastrofa. Nesunkiai galima prisiminti prieš kelis mėnesius ir Lietuvoje mirgėjusias laikraščių antraštes, kuriose buvo retoriškai klausiama, kur dingo it skradžiai žemėn prasmegęs „Malaysia Airlines“ lėktuvas. Intensyviai žurnalistų ir ne tik mistifikuojamas lėktuvo dingimas davė peno vaizduotei ir neleido nutilti šiam įvykiui gana ilgai, o pačiai bendrovei teliko imtis už galvos. Ir ne tik dėl griūvančio įvaizdžio.

Trumpai primename, kad laineris „Boeing 777“ dingo pakeliui iš Kvala Lumpūro į Pekiną. Po intensyvių paieškų nebuvo rasta jokių šio lėktuvo pėdsakų. Spėliojama, kad šio incidento priežastis galėjo būti lainerio užgrobimas, piloto veiksmai arba mechaninis gedimas.

Pasimokė iš klaidų

Komunikacijos agentūros „Ad verum“ vadovė Ieva Naujalytė, lygindama Malaizijos skrydžių bendrovės komunikaciją po įvykusių dviejų nelaimių per pastaruosius pusę metų, teigė, kad pirmoji krizė bendrovę tikrai pamokė, nes po Ukrainoje numušto lėktuvo įmonės komunikacija yra sklandesnė ir labiau apgalvota.

„Dingus MH370 orlaiviui kovo mėnesį, oro linijų bendrovė padarė nemažai komunikacijos klaidų, dėl ko buvo kritikuojama visuomenės ir dingusių žmonių šeimų, – tvirtino I. Naujalytė. – Pavasarį bendrovės atstovai komunikavo nenuosekliai, vėluodami, o šeimos nariams skaudžios žinios buvo praneštos be didelės užuojautos, trumposiomis žinutėmis.“

„Ad verum“ vadovės pastebėjimu, po antrosios, MH17, nelaimės Malaizijos oro linijų bendrovė pirmą kartą visuomenę informavo nepraėjus nė valandai – tai ji padarė pasitelkdama socialinius tinklus, „Twitter“ žinutę.

Straipsnio puslapiai:

- Giedrė Sankauskaitė

Close

Analitikų verdiktas: Lietuvos ekonomika augs lėčiausiai Baltijos šalyse

 Euro zonos ekonomika pirmą pusmetį augo lėčiau, negu buvo tikėtasi, todėl šių metų prognozuojama 2,1 proc. ūkio plėtra jau neprilygs praėjusių metų augimo tempui. O štai Baltijos šalių plėtra po puikių praėjusių metų ...

Vienas didžiausių bankų pasaulyje perspėjo: pasekmes pajaus visi

 Vienas didžiausių bankų pasaulyje pareiškė, kad Žemės gyventojai baigia išnaudoti visus resursus ir perspėja: nei šalių valdžios, nei didžiosios bendrovės nėra pasiruošusios klimato kaitai. Pasirodo, pasaulis ...

Įvardijo miestus, kur mažiausiai dirbama, bet uždirbama daugiausiai

Visi svajoja, kuo mažiau laiko praleisti darbe, tačiau uždirbti nemenkas sumas. Naujas tyrimas atskleidė, kokia mieste dirbant tai padaryti lengviausia. Įvertinta ir Vilniaus pozicija. Kaip rašo „Expert Market“, tyrime remtasi ...

„Lidl“ Nyderlanduose palaipsniui atsisako prekybos cigaretėmis

Vokiečių prekybos tinklas „Lidl“, užpernai atėjęs ir į Lietuvos rinką, Nyderlanduose pradeda palaipsniui atsisakyti cigarečių dėl sumažėjusio poreikio. Gyventojų įpročius paveikė aktyvūs valdžios veiksmai kovoje su rūkymu. Leidinio ...

Europos Komisija reaguoja į JAV nustatytus plieno ir aliuminio importo apribojimus

JAV paskelbus, kad nuo 2018 m. birželio 1 d. taikys papildomus importo muitus iš ES į Jungtines Valstijas eksportuojamam plienui ir aliuminiui, atitinkamai 25 proc. ir 10 proc., Europos Komisijos Pirmininkas Jeanas-Claude'as Junckeris sakė: ...

Į euro zoną šliejasi „skurdžiosios šalys“: ar sugriautų visą sistemą?

Trimis skurdžiausiomis Europos Sąjungos šalimis įvardijamos Bulgarija, Kroatija ir Rumunija siekia būti ne tik ES dalimi, bet ir euro zonos. Analitikų teigimu, jų dar laukia ilgas kelias, tačiau būtent skausmingos reformos gali lemti, kad į ...

Priminimas emigrantams: paskubėkite pildyti mokesčių deklaracijas

Vykstant deklaracijų pildymo bumui Lietuvoje, emigrantai turėtų neužmiršti, kad užsienyje mokestiniai metai taip pat įsibėgėję. Tai reiškia, kad svetur uždarbiavę tautiečiai turi pateikti deklaracijas užsienio mokesčių institucijoms, ...

Atsiveria galimybės lanksčiau nustatyti naujus PVM tarifus

 Šiandien Europos Komisija pateikė siūlymus dėl taisyklių, kuriomis siekiama leisti valstybėms narėms lanksčiau nustatyti PVM tarifus ir sukurti geresnę mokestinę aplinką. Teikiami siūlymai yra paskutiniai vykdomos PVM taisyklių ...

Lietuvių pamėgtoje atostogų šalyje norima atsisakyti „viskas įskaičiuota“ pasiūlymų

 Nemažai keliaujančiųjų į Turkiją renkasi „viskas įskaičiuota“ pasiūlymus, tačiau Turkijoje piktinamasi, kad dėl to turistai nepietauja mieste, mažiau keliauja. Dėl to siūloma panaikinti programą „viskas ...

„Ryanair“ meta visus kozirius: rado naują būdą spręsti skrydžių atšaukimo problemą

Pigių skrydžių bendrovės „Ryanair“ sprendimas atšaukti dešimtis tūkstančių skrydžių sugriovė 750 tūkstančių žmonių planus keliauti. Dabar kompanija bando atsitiesti ir tam ieško kuo įvairiausių sprendimų. Pastarasis buvo itin netikėtas, rašo independent.co.uk.

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas