Draudimo sutartis: ką pasirašote?

(Puslapis 1 iš 3)


Dmitrijaus Radlinsko (Fotodiena) nuotr.

Aliona Vasilevskaja / CargoNEWS

2013-10-14 06:52

Vežėjas, praradęs krovinį ir norėdamas gauti draudimo išmoką, turi įrodyti draudikui, kad kelionės metu tinkamai rūpinosi gabenamu kroviniu. Draudimo bendrovės sutartyse neretai nurodo, kad už pradingusį krovinį jos atlygins tik tuo atveju, jeigu vairuotojas naudosis tik saugomomis aikštelėmis. Paanalizuokime kokių sunkumų kyla vežėjams, bandant įrodyti savo tiesą?

Sąlygos sunkiai įgyvendinamos

Jau rašėme apie UAB „Berita“ vadovo Algio Žvirblio istoriją, kai iš saugomos aikštelės buvo pavogtas įmonės vilkikas ir juo vežtas krovinys. Draudimo bendrovė nepripažino, kad krovinio vagystė yra draudiminis įvykis ir atsisakė išmokėti išmoką. Vežėjas iki šiol teisiasi su „PZU Lietuva“.

Advokato Mindaugo Šimkūno kontoros advokatas Albertas Buta pasakoja, kad standartinių draudimo taisyklių sąlygų tekstuose saugoma aikštelė apibrėžiama kaip: aptverta (uždara), tamsiu paros metu apšviesta teritorija su kontroliuojamu transporto priemonių įvažiavimu bei fizinių asmenų įėjimu ir išėjimu. Joje esančios transporto priemonės, aikštelės personalo saugomi visą parą. Bėda ta, kad tokių aikštelių kartais pritrūksta, todėl kai kuriuose maršrutuose tampa sunku įgyvendinti keliamus reikalavimus. Anot advokato, tokiomis sąlygomis draudikai tiesiog stengiasi savo atžvilgiu iki minimumo sumažinti potencialias draudimo rizikas.

„Vežėjai draudimo sutarčių tekstuose, matydami tokias sunkiai įgyvendinamas sąlygas, dažniausiai, ilgai negalvoję, vis tiek draudimo sutartis sudaro. Reikalas yra tame, kad vežėjų automobiliais kelių transportu civilinės atsakomybės (CMR) draudimas nėra privalomas ir, atitinkamai, draudimo sutarties šalys yra laisvos susitarti tiek dėl draudimo objekto apimties, tiek ir dėl nedraudiminių įvykių. Tuomet atsitikus potencialiam draudiminiam įvykiui aikštelėje, kuri neatitinka draudimo sutartyje aptarto vienokio ar kitokio apibrėžimo, draudikas tiesiog pirštu duria į standartinių draudimo taisyklių išlygą, nurodančią, jog įvykis yra nedraudiminis ir draudimo išmoka tokiu atveju nėra mokama,“ – sako jis.

Ką rekomenduoja draudikai?

„Lietuvos draudimo“ Verslo rizikos vadovas Arūnas Raziūnas sako, kad vienas iš pagrindinių reikalavimų yra transporto priemonę su kroviniu ne darbo metu laikyti saugomoje aikštelėje. Kiekviena draudimo įmonė gali kiek skirtingai apibrėžti, kas yra saugoma aikštelė, tačiau bendri požymiai yra šie: teritorija aptverta iš visų pusių, kontroliuojamas patekimas (su fizine apsauga), pilnas teritorijos apšvietimas ir filmavimas su įrašų saugojimu. Saugomų aikštelių, atitinkančių draudikų reikalavimus, sąrašai yra viešai prieinami Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU) svetainėje adresu http://www.iru.org/transpark-app.

Straipsnio puslapiai:

- Aliona Vasilevskaja

CargoNEWS

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas