Ekspertai oro uostų sujungimą vertina teigiamai


Karolio Kavolėlio (Fotodiena) nuotr.

Vilius Petkauskas / Ekonomika.lt

2013-05-30 16:25

Susiekimo ministerija šiandien paskelbė apie planus sujungti Vilniaus, Kauno ir Palangos tarptautinius oro uostus, taip sutaupant daugiau nei 1,2 mln. litų kasmet. Susiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus teigimu, sujungimas skatins oro uostų veiklos efektyvumą, mat šiuo metu panašias paslaugas atliekantys departamentai iš esmės nėra reikalingi.

Įtakos oro linijoms neturės

„Air Lituanica“ komercijos direktoriaus, buvusio Vilniaus oro uosto komercijos direktoriaus Simono Bartkaus manymu, Susiekimo ministerijos sprendimas – teisingas. Paklaustas ar tokie veiksmai turės kokios nors įtakos oro linijų teikiamoms paslaugoms, pašnekovams sakė, kad šie dalykai iš esmės nesusiję.

„Tai gera idėja, kuri taikoma visame pasaulyje – kad ir toje pačioje Estijoje, Ispanijoje ar Skandinavijos šalyse. Normalus dalykas, kad tą pačią veiklą vykdantį turtą valdytų per vieną įmonę“, – sakė S. Bartkus.

Panašios nuomonės laikosi ir vyriausiasis „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis. Anot jo, jungiami ne oro uostai, o juos valdančios struktūros, todėl oro linijos nepajus pokyčių.

„Pasikeisti gali nebent derybinės pozicijos su skirtingomis oro linijomis“, – pridūrė N. Mačiulis.

Buvęs susisiekimo viceministras, kuravęs aviacijos sektorių, Rimvydas Vaštakas teigė, kad jei įmonė valdoma efektyviai iš esmės nėra svarbu ar tai daroma iš trijų ar vieno centro.

„Esmė bus vistiek suvaldyti vadinamą konkurencingumą arba vieno, arba kito oro uosto pernelyg didelį globojimą, tad jei tie dalykai bus sutvarkyti, tada, manau, oro uostų administracinis pertvarkymas bus naudingas“, – sakė R. Vaštakas.

Yra ir kitų priemonių

Nors oro uostų administracijos jungimas iš esmės vertinamas teigiamai, N. Mačiulis įžvelgė ir kitų būdų oro uostų efektyvumo skatinimui.

„Vienas iš tokių rodiklių, rodančių kapitalo įdarbinimo neefektyvumą, tai skolinto ir nuosavo kapitalo santykis, kuris Lietuvos valstybės valdomose įmonėse siekia 10 proc. o privataus sektoriaus siekia 80 proc. Tai rodo, kad VVĮ neišnaudoja kapitalo efektyviai“, – sakė ekonomistas. Pašnekovas pridūrė, kad paprasčiausia būtų pradėti ne nuo jungimo, o nuo kitų resursų išnaudojimo.

Pernai Vilniaus oro uosto grynasis pelnas siekė 628,11 tūkst. litų ir perskraidino 2,208 mln. keleivių. Kauno oro uosto grynasis pelnas siekė 142,9 tūkst. litų ir perskraidino 830 tūkst. keleivių, o Palangos oro uosto pelnas siekė 161,4 tūkst. litų, keleivių skaičius – 128,1 tūkst. keleivių.

- Vilius Petkauskas

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas