Elektromobilių laukia netradicinė ateitis (4)

(Puslapis 1 iš 4)


AFP/SCANPIX nuotr.

Ekonomika.lt

2012-06-11 18:04

Ilgiau nei šimtmetį elektromobiliai varžosi su vidaus degimo varikliais, tačiau iki pat šių dienų jiems nepavyko nuskinti nė vienos pergalės, rašo „Foreign Policy“. Elektromobilių akumuliatoriai vis dar kainuoja pasakiškus pinigus, paprastas automobilis pilnu kuro baku gali įveikti kur kas tolimesnį atstumą nei vidutinis elektromobilis, o akumuliatoriaus pakrovimas trunka žymiai ilgiau nei degalų bako papildymas. Elektromobilių pramonė privalo pasitempti visose šiose srityse, nes kol kas jų konkurencingumas stipriai atsilieka nuo tradicinių automobilių.

Išsivysčiusios valstybės įvairiomis priemonėmis skatina elektromobilių pramonę ir subsidijuoja jų įsigijimą. JAV finansiškai parėmė „Nissan“, „General Motors“, „Tesla“ ir „Fisker“ gamintojus, kurie įsipareigojo sukurti konkurencingus elektromobilius.

Vyriausybės tikisi, kad įsibėgėjusi elektromobilių pramonė išnaudos masto ekonomijos teikiamas galimybes ir sugebės efektyviai konkuruoti su vidaus degimo varikliais.

Deja, kol kas taktika nepasiteisino ir nepanašu, kad artimiausiu metu elektromobiliai užkariautų vartotojų širdis. Elektromobiliai vis dar tebekainuoja brangiai, vienu pakrovimu šios transporto priemonės gali nuriedėti palyginti mažus atstumus, o jų akumuliatorių pakrovimo laikas išlieka absurdiškai ilgas. Eiliniai vartotojai nenori mokėti daugiau ir gauti mažiau. Šiuo metu potencialių elektromobilių pirkėjų ratą sudaro tik pasiturintys ekoentuziastai.

Pernai JAV buvo parduota 9,7 tūkst. „Nissan Leaf“ vienetų ir 7,7 tūkst. „Chevy Volt“. Iš viso praeitais metais Amerikoje buvo parduota 13 mln. naujų automobilių. Tai reiškia, kad elektromobiliai užėmė vos 0,1 proc. visos rinkos.

Ūkanota ekonomikos ateitis verčia manyti, kad bent jau artimiausiu metu investicijos ir subsidijos elektromobilių sektoriuje nebus didinamos. Atrodo, kad įsipareigojimas remti elektromobilių pramonę tapo politiniu lozungu, kuriuo siekiama pritraukti progresyviai mąstančius rinkėjus. Vis dėlto retas susimąsto, kad visų mokesčių mokėtojų pinigais yra subsidijuojami automobiliai, kuriuos gali įsigyti tik pasiturintys asmenys. Be to, šie automobiliai ne visada būna skirti jų kasdienėms reikmėms.

Žinoma, dalis elektromobilių yra skirti viduriniajam sluoksniui, tačiau tokie gamintojai kaip „Tesla“ ar „Fisker“ siūlo įsigyti elektromobilius, kurių kaina viršija 100 tūkst. JAV dolerių. Tokias transporto priemones gali sau leisti net ne 1 proc., bet 0,1 proc. turtingiausiųjų.

Vargu, ar racionalu kilnaus tikslo vardan subsidijuoti pasiturinčių asmenų užgaidas.

Ar tai reiškia, kad elektromobiliai yra pasmerkti ir vėl pasitraukti iš automobilizmo istorijos arenos? Gali būti, juk dešimtajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje „General Motors“ teko nutraukti EV1 projektą. Vis dėlto šiandieninė padėtis kiek kitokia, tad galima tikėtis, kad elektromobiliai atras savo vietą po saule.

Straipsnio puslapiai:

Close

Į Lietuvą suplūs technologijų lyderiai: atsiskleidė ir lietuvių žinios

 Naujausias tyrimas parodė, kad lietuviai yra girdėję apie „blockchain“ ir kriptovaliutų technologijas, tačiau vis dar jomis nepasinaudoja. Ekspertai teigia, kad šiomis temomis trūksta diskusijų. Tad jau ketvirtus metus ...

Telefonų istorija: 7 telefonai, kurie paliko didžiausią pėdsaką

1983 m. metais pasirodė pirmas mobilusis telefonas. Šiandien, praėjus 35-iems metams po jo atsiradimo, šis įrenginys gerokai pasikeitė. Dabar jį vadiname išmaniuoju telefonu, kartais jis vargiai telpa mūsų kelnių ...

Į Lietuvos kelius grįžta „Google Street View“ automobiliai

 Šią vasarą Lietuvos keliuose vėl pasirodys „Google Street View“ automobiliai. Jų tikslas – atnaujinti šalies duomenis platformoje „Google Maps“. Šįkart bus koncentruojamasi į tarpmiestinių ...

Žingsniu arčiau Nobelio: profesorius V. Šikšnys įvertintas elitine 1 mln. dolerių vertės Kavli premija

Vilniaus universiteto (VU) profesorius Virginijus Šikšnys už CRISPR-Cas9, arba vadinamųjų „genų žirklių“, atradimą apdovanotas kas dvejus metus teikiama elitine Kavli premija, kurios vertė siekia 1 milijoną JAV ...

Atšilus orams: 3 patarimai, kaip apsaugoti telefoną

Meteorologai džiugina itin vasariško savaitgalio prognozėmis, todėl daugelis mintyse jau planuoja išvykas į gamtą. Šiluma, vandens telkiniai, smėlis – neatsiejami tokio laisvalaikio atributai, bet taip pat ir grėsmės ...

Atraskite Lietuvą: 5 išmanūs būdai padės suplanuoti tobulą kelionę

Pastaraisiais metais Lietuvą vis dažniau atranda ne vien svečiai iš užsienio, bet ir patys lietuviai. Ir tai tikrai nestebina: šalies miestai nuolat atsinaujina bei pasiūlo įdomių atrakcijų, šalia miškų bei ežerų dygsta ...

5 geriausi telefonai, kuriuos galite įsigyti tiesiog dabar

Atėjus laikui įsigyti naują išmanųjį, tenka spręsti nemažai klausimų: kurio gamintojo, kurios serijos bei modelio, dydžio ir net spalvos įrenginį rinktis, o gal, apskritai, dar palaukti geresnio? Jei laukti nesinori, „Tele2“ ...

Išmanus kelionių planavimas: 4 programėlės, padėsiančios sutaupyti

Atėjus šiltajam sezonui, daugelis mintyse vis dažniau kuria būsimų atostogų planus. Tačiau planuoti kryptis ir įspūdžius yra daug smagiau nei išlaidas, todėl technologijų lyderė „Tele2“ siūlo į pagalbą pasitelkti ...

Atlikite testą: ar žinote, koks turi būti slaptažodis?

Jei manėte, kad jūsų „Slaptazodis123“ yra saugus, turime jus nuliūdinti: taip nėra. Programišiai nuolat naudoja šimtų milijonų vartotojų prisijungimo duomenis tobulinant slaptažodžių spėjimo technikas, kuriant programinę ...

Trys fotografavimo telefonu klaidos, skiriančios mėgėją nuo profesionalo

Kiekviena įamžinta akimirka, jei ji pateikta tinkamai, gali būti išskirtinė. Deja, kartais plika akimi matomas vaizdas stipriai pranoksta tą, kurį išvystame telefono ekrane. Nuotraukos būna „išsiliejusios“, spalvų ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas