ES senbuvės pradeda kovą su rytų Europos vežėjais

(Puslapis 1 iš 2)


Fotodienos nuotr.

Vytautas Kleinauskas / CargoNEWS

2014-06-25 15:58

Kol Europos Komisijos atstovai kalba apie kabotažinių pervežimų ribojimų mažinimą, senosios Europos Sąjungos (ES) valstybės siekia saugoti savo rinkas. Vasaros pradžia rytų Europos vežėjams pateikė ne itin malonių naujienų. Ne viena ES valstybė griežtins atsakomybę už gabenimų kelių transportu reikalavimų nusilaikymą.

Kova su rytų europiečiais?

Naujovės palies važinėjančius Belgijoje, Prancūzijoje, Italijoje, Švedijoje ir Nyderlanduose. Šios šalys vos ne vienu metu paskelbė apie pasikeičiančius pervežimų reikalavimus ar nuobaudas už jų nesilaikymą. Nors oficialiai ir nepatvirtinta, spėjama, kad nauji reikalavimai šiose šalyse įvedami siekiant kovoti su „socialiniu dempingu“. Būtent taip vakarų vežėjai įvardina situaciją, kuomet rytų vežėjų darbuotojų reikalavimai yra gerokai kuklesni ir išlaidos jų darbui yra mažesnės, o tai leidžia jiems nukonkuruoti vietinius vežėjus.

Vakarų Europos vežėjai jau ne kartą yra spaudę savo šalių vyriausybes, kad šios imtųsi griežtesnių veiksmų prieš užsienio vežėjus. Šios pasirinko atidžiau stebėti ir griežčiau bausti už nusižengimus, kurie iš esmės būtų aktualūs tik rytų Europos vežėjams. Vargu ar numatytos sankcijos įtakos vietinių vežėjų darbą, kurie paprastai ir dabar laikosi naujuose reikalavimuose numatytos tvarkos arba tiesiog jiems tai neaktualu.

Naujieji reikalavimai

Praėjusią savaitę kalbėta apie tai, kad Belgija uždraudžia vairuotojams normalaus kassavaitinio poilsio laikotarpio (mažiausiai 45 h) praleidimą transporto priemonėje. Apie panašias priemones kalbama ir Prancūzijoje, jos netrukus turėtų įsigalioti. Tai turėtų būti paskelbta artimiausiu metu. Tokie nauji reikalavimai atsirado šioms valstybėms paskelbus tikslesnį Reglamento 561/2006 8 straipsnio aiškinimą dėl tam tikrų socialinių teisės aktų, susijusių su kelių transportu, harmonizavimo.

Už šių reikalavimų nesilaikymą numatytos griežtos nuobaudos. Belgijoje numatyta 1 500 eurų bauda, o pasikartojus nusižengimams gali grėsti ir baudžiamoji atsakomybė. Teigiama, kad ateityje nuobaudos tik griežtės, o reikalavimų daugės. Belgai kovą su „socialiniu dempingu“ laiko prioritetine kryptimi.

Prancūzijoje jau dabar numatytos itin griežtos baudos už tą patį pažeidimą ir sieks 30 tūkst. eurų, o darbdaviui grės vieneri metai nelaisvės.

Jau minėtoje Belgijoje baudos už kabotažinių vežimų pažeidimus padidėja nuo 55 iki 1 500 eurų. Sunkvežimis bus sulaikomas iki tol, kol bauda bus sumokėta.

Nyderlanduose už tachografo duomenų klastojimą baudos didėja nuo 550 iki 1 500 eurų. Darbdaviams skirta maksimali bauda gali siekti 4 400 eurų. Pastaruoju metu šioje šalyje tikrintos ir įtartinos kompanijos, kurios įdarbino rytų europiečius. Už darbo įstatymų nesilaikymą joms paskirtą baudų už daugiau nei 1 mln. eurų.

Straipsnio puslapiai:

- Vytautas Kleinauskas

CargoNEWS

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

Pensijų kaupimo fenomenas: senatvei lietuviai atsidėjo solidžias sumas

Per pastaruosius penkerius metus beveik pusė dirbančiųjų sutaupė po tris vidutines mėnesio algas ir atsidėjo jas senatvei. Toks fenomenas užfiksuotas Lietuvoje – vienoje paskutiniųjų Europos Sąjungos (ES) valstybių pagal taupymo normą. ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas