ES žada paremti greitaeigių traukinių linijos statybą


Eltos nuotr.

Ekonomika.lt

2011-10-12 13:41

Europos Komisija svarsto galimybę skirti finansinę paramą Lietuvai ir kitoms Rytų Europos šalims, kad iki 2024 arba 2030 metų mūsų regionas būtų sujungtas greitojo traukinio linija su Šiaurės Italija.

Tai po susitikimo su "Rail Baltica" EK paskirtu koordinatoriumi Pavelu Telička sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Anot E. Masiulio, Europos Komisijoje "Rail Baltica" projektas nėra vien tik regioninis projektas - Baltijos šalyse planuojama įrengti greitaeigių traukinių linija įsivaizduojama kaip sudėtinė ES transporto tinklo dalis.

"Kalbėjome, kad iki 2024 m. sutarus visoms šalims - Estijai, Latvijai, Lietuvai ir Lenkijai - galėtume įgyvendinti greitaeigės linijos projektą, kurio didžiąją dalį finansuotų Europos Komisija, tačiau turėtų prisidėtų ir pačios šalys (..) Tai būtų projektas, sujungiantis Baltijos ir Adrijos regionų šalis", - sakė E. Masiulis.

Susisiekimo ministro teigimu, norint tęsti "Rail Baltica" statybas, reikalingas aktyvesnis projekte dalyvaujančių valstybių indėlis, todėl ketinama pasirašyti dar vieną tarpusavio supratimo memorandumą dėl projekto vystymo.

"Mes jau žinome Estijos vyriausybės apsisprendimą. Šiuo atveju pagrindinis darbas su Latvija ir Lenkija, o pagrindinis instrumentas tam - Europos Sąjungos pinigai. Tos šalys, kurios atsisakys dalyvauti "Rail Baltica" projekto įgyvendinime, neteks didelių sumų iš kitų ES finansinių perspektyvų", - pridūrė E. Masiulis.

Susisiekimo viceministras Arūnas Štaras pažymėjo, kad ES yra pasiryžusi tęsti projekto, kuris dabar apimtų ne tik Lietuvos kaimynes, bet ir Vidurio Europos valstybes, finansavimą. 2014-2020 m ir 2020-2024 m. ES finansinių perspektyvų lėšomis Lietuvai kasmet planuojama skirti 20-30 mln. eurų, visam projektui - maždaug 3,5 mlrd. eurų.

"Tai europinis projektas. Lietuviai manė, kad "Rail Baltica" rūpi tik Lietuvai. Tačiau dabar tai rūpės visiems. Tačiau darbai turės būti koordinuoti. Negali būti, kaip dabar, kad Lietuva tiesia geležinkelį, o kitos šalys sėdi ir laukia. Tai turės būti daroma vienu metu ir koordinuotai", - kalbėjo A. Štaras.

Susisiekimo viceministro teigimu, iki 2030 m. įgyvendinus projektą Vilnius liks vienintele sostine, neturinčia susisiekimo su Vakarų Europa. Todėl svarstoma geležinkelio atšakos į Vilnių tiesimo galimybė.

"Rail Baltica" koordinatorius P. Telička nurodė, kad ES yra pasiryžusi padengti didžiąją dalį projekto lėšų.

"Rail Baltica" ir vėliau atsirasianti greitojo traukinio linija turėtų tapti vienu iš prioritetinių projektų. Baltijos šalyse ES lėšomis bus finansuojama maždaug 85 proc. projekto vertės. Projektą numatoma baigti iki 2030 m., tačiau kai kurios studijos nurodo ir 2024 m.", - teigė P. Telička.

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas