Europa: duokite mums vilkikų

(Puslapis 1 iš 3)


Roberto Dačkaus (Fotodiena) nuotr.

Vytautas Kleinauskas / CargoNEWS

2013-09-09 07:18

Jau rašėme apie didėjančius vilkikų pardavimus Lietuvoje. Europoje situacija taip pat labai panaši. Vilkikų pardavėjai mėgaujasi padidėjusia paklausa ir išaugusiais užsakymų kiekiais, tuo metu vežėjai blaškosi tarp “Euro 5″ ir “Euro 6″ modelių.

„Euro 5“ bumas – realus ar išpūstas?

UAB „DKV Euro Service Baltikum“ direktorius Arturas Michejenko kalbėdamas apie „Euro 5“ sunkvežimių pardavimus, pastebi, kad ne tik „Euro 6“ įvedimas įtakoja gerėjančius vilkikų pardavimų rezultatus: „Europoje „Euro 5“ pirkimų pagyvėjimas jaučiamas nuo praėjusių metų. „Euro 3“ jau morališkai paseno, o „Euro 4“ modeliai rinkoje buvo pakankamai trumpai. Visi kas norėjo Europoje pakeisti vilkikus, tai pradėjo daryti pernai. Tai labai gerai pasijautė peržiūrėjus ataskaitas iš Vokietijos. Vilkikais nuvažiuotų kilometrų skaičius padidėjo, o sumokėtų už kelius mokesčių suma sumažėjo. Tai reiškia, kad buvo atsisakoma neekologiškų transporto priemonių. Važiuoti su „Euro 5“ emisijos standarto vilkikais yra pigiau nes mokesčių už kelius sumokama mažiau.“

Šiai nuomonei pritarė ir „Linavos“ viceprezidentas ir Krovininio transporto tarybos pirmininkas Mečislavas Atroškevičius. Jo nuomone, parko atnaujinimas vyksta jau gana senai: „Krizės metu bankai paėmė nemažai automobilių iš vežėjų, po to keletą metų didesnių pirkimų nebuvo, parkas paseno – jį reikia atnaujinti. Su senu parku negali dirbti vakarų rinkose. Tvirtai ant kojų stovinčios įmonės jau tą daro ir pernai metais tą darė.“

„Linavos“ atstovas pastebi, kad apsisprendimą kurias transporto priemones pirkti, lemia ir rinkos, kuriose dirba vežėjai. „Tiems, kurie dirba Europoje, „Euro 6“ įsigyti verta. Bet Europa priimdama įstatymus ne visada suvokia mūsų vežėjų situaciją. Mes labiau orientuoti į rytus. Esam Europos Sąjungos vežėjai rytų kryptimis. Jie nesupranta, kad mes gal ir norėtume pirkti ekologiškas transporto priemones, bet nuvažiavus į Rusiją ir užsipylus vietinio kuro teks remontuoti vilkiką.“

Anot pašnekovo, dirbantiems Rusijoje didesnių pamastymu kokius vilkikus reiktų pirkti nėra: „Tie kurie dirba su Rusija, jie priversti pirkti Euro 5. Važiuojant į Rusiją jau dabar yra problemų su kokybišku kuru. Europos sąjunga, mano nuomone, per greitai keičia emisijos standartus. Rusijoje net „Euro 5“ kuro ne visur rasi. Įmonės, kurios vilkikais važiuoja į Rusiją, gali su „Euro 6“ važiuoti į vakarus, grįžti į Lietuvą, „galvas“ perkabinti ir į Rusiją važiuoti kitais vilkikais. Bet yra segmentas, kur tokie dalykai negalimi: autotraukiniai, autovežiai.“

A. Michejenko pastebi, kad vežėjai dirbantys Europoje, ir norintys šiais metais įsigyti naujų vilkikų, suka galvą rinkdamiesi perkamų vilkikų emisijos standartą: „Šiai dienai reikia pirkti „Euro 5“ arba „Euro 6“, nes pradeda stipriai skirtis kelių mokesčiai, jei lygintume su kitų emisijos klasių vilkikais. Įmonės skambina ir konsultuojasi, klausia, ką geriau pirkti. Šiai dienai kol kas neaišku, koks bus kelių mokesčio tarifas „Euro 6“ sunkvežimiams. Šiuo metu tarifai yra vienodi. „Euro 6“ jokių privalumų, iš kelių mokesčių pusės, neturi, bet yra gerokai brangesni.“

Straipsnio puslapiai:

- Vytautas Kleinauskas

CargoNEWS

Close

Analitikų verdiktas: Lietuvos ekonomika augs lėčiausiai Baltijos šalyse

 Euro zonos ekonomika pirmą pusmetį augo lėčiau, negu buvo tikėtasi, todėl šių metų prognozuojama 2,1 proc. ūkio plėtra jau neprilygs praėjusių metų augimo tempui. O štai Baltijos šalių plėtra po puikių praėjusių metų ...

Vienas didžiausių bankų pasaulyje perspėjo: pasekmes pajaus visi

 Vienas didžiausių bankų pasaulyje pareiškė, kad Žemės gyventojai baigia išnaudoti visus resursus ir perspėja: nei šalių valdžios, nei didžiosios bendrovės nėra pasiruošusios klimato kaitai. Pasirodo, pasaulis ...

Įvardijo miestus, kur mažiausiai dirbama, bet uždirbama daugiausiai

Visi svajoja, kuo mažiau laiko praleisti darbe, tačiau uždirbti nemenkas sumas. Naujas tyrimas atskleidė, kokia mieste dirbant tai padaryti lengviausia. Įvertinta ir Vilniaus pozicija. Kaip rašo „Expert Market“, tyrime remtasi ...

„Lidl“ Nyderlanduose palaipsniui atsisako prekybos cigaretėmis

Vokiečių prekybos tinklas „Lidl“, užpernai atėjęs ir į Lietuvos rinką, Nyderlanduose pradeda palaipsniui atsisakyti cigarečių dėl sumažėjusio poreikio. Gyventojų įpročius paveikė aktyvūs valdžios veiksmai kovoje su rūkymu. Leidinio ...

Europos Komisija reaguoja į JAV nustatytus plieno ir aliuminio importo apribojimus

JAV paskelbus, kad nuo 2018 m. birželio 1 d. taikys papildomus importo muitus iš ES į Jungtines Valstijas eksportuojamam plienui ir aliuminiui, atitinkamai 25 proc. ir 10 proc., Europos Komisijos Pirmininkas Jeanas-Claude'as Junckeris sakė: ...

Į euro zoną šliejasi „skurdžiosios šalys“: ar sugriautų visą sistemą?

Trimis skurdžiausiomis Europos Sąjungos šalimis įvardijamos Bulgarija, Kroatija ir Rumunija siekia būti ne tik ES dalimi, bet ir euro zonos. Analitikų teigimu, jų dar laukia ilgas kelias, tačiau būtent skausmingos reformos gali lemti, kad į ...

Priminimas emigrantams: paskubėkite pildyti mokesčių deklaracijas

Vykstant deklaracijų pildymo bumui Lietuvoje, emigrantai turėtų neužmiršti, kad užsienyje mokestiniai metai taip pat įsibėgėję. Tai reiškia, kad svetur uždarbiavę tautiečiai turi pateikti deklaracijas užsienio mokesčių institucijoms, ...

Atsiveria galimybės lanksčiau nustatyti naujus PVM tarifus

 Šiandien Europos Komisija pateikė siūlymus dėl taisyklių, kuriomis siekiama leisti valstybėms narėms lanksčiau nustatyti PVM tarifus ir sukurti geresnę mokestinę aplinką. Teikiami siūlymai yra paskutiniai vykdomos PVM taisyklių ...

Lietuvių pamėgtoje atostogų šalyje norima atsisakyti „viskas įskaičiuota“ pasiūlymų

 Nemažai keliaujančiųjų į Turkiją renkasi „viskas įskaičiuota“ pasiūlymus, tačiau Turkijoje piktinamasi, kad dėl to turistai nepietauja mieste, mažiau keliauja. Dėl to siūloma panaikinti programą „viskas ...

„Ryanair“ meta visus kozirius: rado naują būdą spręsti skrydžių atšaukimo problemą

Pigių skrydžių bendrovės „Ryanair“ sprendimas atšaukti dešimtis tūkstančių skrydžių sugriovė 750 tūkstančių žmonių planus keliauti. Dabar kompanija bando atsitiesti ir tam ieško kuo įvairiausių sprendimų. Pastarasis buvo itin netikėtas, rašo independent.co.uk.

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas