Europiniai bėgiai krypsta nuo Panevėžio

(Puslapis 1 iš 3)


Audriaus Bagdono (Fotodiena) nuotr.

Inga Kontrimavičiūtė / Sekundė

2013-01-13 15:47

Panevėžys ir Šiauliai vėl tampa konkurentais dėl logistikos centru Aukštaitijos sostinę galinčios paversti transeuropinės „Rail Baltica“ geležinkelio vėžės. Tačiau laimi kaimynai. Nuo Lenkijos iki Suomijos per Baltijos šalis nusidrieksiantis geležinkelis aplenks Panevėžį ir pasuks per Šiaulių apskričiai priklausantį Radviliškį.

Vėl pralaimi

Panevėžys ir Šiauliai vėl tampa konkurentais dėl logistikos centru Aukštaitijos sostinę galinčios paversti transeuropinės „Rail Baltica“ geležinkelio vėžės. Laimi Šiauliai. Panevėžio valdžia per anksti apsidžiaugė užpraeitą vasarą Didžiosios Britanijos kompanijos „Aecom“ išvadomis, kad tinkamiausias ir ekonomiškiausias „Rail Baltica“ maršrutas būtų nuo Lenkijos sienos per Kauną, Panevėžį, Rygą, Piarnu iki Talino. Vis dėlto 728 kilometrus nuo Lenkijos iki Suomijos per Baltijos šalis nusidrieksiantis geležinkelis eis ne per ties didmiesčio statuso riba balansuojantį Panevėžį, o pasuks per Šiaulių apskričiai priklausantį Radviliškį.

Rinkosi pigiausią

Europos Parlamento dar 2004-aisiais patvirtintas „Rail Baltica“ geležinkelis Lietuvoje turėtų pradėti veikti jau po trejų metų. Tačiau Europą skrodžiantys greitaeigiai traukiniai Aukštaitijos sostinę aplenks.

„Rail Baltica“ projekto direkcijos vyriausiojo specialisto Domo Jurevičiaus teigimu, šiuo metu įgyvendinama trasa eis nuo Lenkijos sienos per Kauną, Radviliškį, Joniškį iki sienos su Latvija. Pasak D.Jurevičiaus, renkantis trasą Panevėžio norai nieko nelėmė. Apsistota ties pigiausiu maršruto variantu.

„Panevėžys nelabai ką ir praleido, nes ne nuo jo norų priklausė, koks bus šiuo metu įgyvendinamas variantas. Buvo labai daug keblumų dėl privačių žemės sklypų perėmimo visuomenės reikmėms, todėl, kad nereiktų pirkti žemės, nuspręsta projektą įgyvendinti „Lietuvos geležinkeliams“ priklausančiose valdose“, – „Sekundei“ teigė D.Jurevičius.

Anot jo, per Lietuvą iki Latvijos sienos numatoma tik rekonstruoti esamas senas geležinkelio vėžes.

Paguodai – tolima perspektyva

Esą neatsisakyta ir grandiozinio varianto – nutiesti naują, europinius standartus atitinkančią geležinkelio vėžę. Tokią, kokią savo studijoje dar 2011-aisiais numatė Didžiosios Britanijos kompanija „Aecom“. Pagal ją, geležinkelis, sujungsiantis penkias Europos Sąjungos šalis, turi eiti jau ne per Radviliškį.

„Pirmame etape Panevėžio nėra, bet dabar ir netiesiami nauji bėgiai, o rekonstruojami esami. Kalbama, kad europinė „Rail Baltica“ trasa turi eiti per Panevėžį. Jame numatyta viena iš šios vėžės stočių. Apskaičiuota, kad Panevėžys–Kaunas maršrutas bus labai populiarus ir juo važinės daug keleivių“, – aiškino D.Jurevičius.

Straipsnio puslapiai:

- Inga Kontrimavičiūtė

Sekundė

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas