Galimybės investuoti švaistomos pavėjui

(Puslapis 1 iš 2)


Audriaus Bagdono (Fotodiena) nuotr.

Mindaugas Laurinaitis / Šiaulių naujienos

2013-10-21 15:11

 Šiaulių miesto valdžia, įgyvendindama investicinius projektus, nežinia kodėl delsia. Šiauliuose viešėję geležinkelių bendrovės atstovai įvardijo Šiaulių viešąjį logistikos centrą kaip jiems svarbų projektą, tačiau davė pylos, kad miesto valdininkai, užsibrėžę šį projektą įgyvendinti savo jėgomis, neskuba jo pradėti ir dėl aplaidumo jau neteko dešimčių milijonų litų paramos.

Praranda galimybes

Viešuosius logistikos centrus Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje prieš keletą metų numatyta įrengti valstybinių įmonių (AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto) pajėgomis, tų miestų savivaldybės projektuose įvardijamos kaip partneriai. Procesai šiais metais pajudėjo Vilniuje ir Kaune – pasirašytos rangos darbų sutartys, pradėtos statybos. Tuo tarpu Šiaulių miesto valdžia nusprendė eiti kitu keliu – įgyvendinti šį projektą savo jėgomis, nors pati Savivaldybė jokių krovinių pervežimų neatlieka, o miesto biudžete švilpauja vėjai.

Šiaulių VLC suplanuotas greta Savivaldybės įmonės „Šiaulių oro uostas“ esančios teritorijos. Planuose buvo sujungti krovinių pervežimą oro, geležinkelio ir automobilių (sunkvežimių) būdu. Tačiau graži idėja valdininkų rankose marinama. Praėjusį pirmadienį vykusios diskusijos dėl „Rail Baltica“ problematikos metu AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Antanas Zenonas Kaminskas įvardijo Šiaulių VLC svarbą bendrovei, tačiau svečio teigimu, šiauliečiai kažkodėl snaudžia ir neskuba įgyvendinti šio projekto.

Nutraukė finansavimą

Diskusijoje be A. Z. Kaminsko dalyvavo ir susisiekimo ministro patarėjas Alfonsas Macaitis. Svečių teigimu, Logistikos centre būtų tranzitinis taškas – krovinius iš sunkvežimių perkrautų į traukinius ir gabentų reikiamomis kryptimis (per Šiaulius eina vienas svarbiausių tranzitinių geležinkelių – devintasis koridorius, kuris sujungia Klaipėdos jūrų uostą su Baltarusija ir kitomis rytų šalimis). Pasak svečių, krovinių pervežimai geležinkeliu yra didesni nei sovietmečiu, o besiplečiantis Klaipėdos jūrų uostas turi potencialo perimti vis daugiau krovinių, tad Šiaulių VLC būtų svarbi stotelė.

Dar vienas svarbus faktas – Klaipėdos jūrų uostas Pabaltyje yra bene vienintelis jūrų uostas, kuris neužšąla visus metus. Tad norint žiemą gabenti krovinius į kitas valstybes, tektų juos iš Klaipėdos gabenti geležinkeliu ir po to – sunkvežimiais. Šiuo atveju Šiaulių VLC taip pat pasitarnautų kaip svarbi tarpinė stotelė. „Susilpęs dėmesys šiam projektui. Neparuošėte projektų, todėl ministerija nutraukė finansavimą. Kaltų ieškoti neketiname, bet įvyko savotiška klaida. Reikia rasti būdą, kaip išeiti iš padėties“, - į šiauliečius valdininkus kreipėsi A. Macaitis.

Straipsnio puslapiai:

- Mindaugas Laurinaitis

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas