„Google“ atstovas lietuviams: ieškokite geresnių už save (3)

(Puslapis 1 iš 3)


AFP/SCANPIX nuotr.

Gabija Sabaliauskaitė / Savaitraštis „Ekonomika.lt“

2012-08-24 16:52

Gandai apie jaunuosius verslus Lietuvoje jau pasiekė ir „Google“. Gera komanda, ryžtas keistis ir dideli siekiai, – vieną po kito patarimus „startup'ams“ vardija pasaulinės kompanijos atstovas.

„Gerai, kad kalbamės jau įpusėjus dienai, anksčiau nedaug ką būčiau pasakęs apie lietuviškus „startup’us“, – pokalbį pradeda Phillipas von Biebersteinas iš „Google“. Pašnekovas sako naujų verslų kompanijai neieškantis, tačiau dar Londone girdėjęs apie Lietuvos „startup’us“ pripažįsta, jog verta pažiūrėti, kas čia vyksta. Jaunojo verslo plėtros vadovą tiesiai iš „Google“ būstinės Londone į Vilnių pasikvietė verslų skatinimo programa „StartupHighway“.

Koks pirmasis jūsų įspūdis, ką jau spėjote sužinoti apie Lietuvos „startup’us“?

Pamačiau penkis „startup’us“ iš „StartupHighway“. Visi jie įspūdingi: labai motyvuoti ir energingi. Man ypač patinka, kad jie nereikalauja pernelyg daug, yra ambicingi ir trokšta siekti, toks požiūris yra geras. Kartais, kai kuriama sistema, žmonės nori, kad viskas puikiai pavyktų, bet yra etapų, kai negali reikalauti. Neretai žmonės tikisi daug, nors patys tiek pasiūlyti negali.

Ar radote perspektyvių verslų, kurie kada nors galėtų tapti „Google“ partneriais?

Žinoma, kad tokia galimybė yra visuomet. Kai ieškai partnerių, manau, svarbiausias dalykas, į kurį reikia kreipti didžiausią dėmesį, yra komanda: kiek ji sugeba, ką ruošiasi padaryti, kokia yra jos vizija, ambicijos, ką jau padarė, kad pasiektų ko nori, ar stengiasi ir sunkiai dirba. Taigi turėjau progą tik užmesti akį į šiuos dalykus, aišku, to užteko, kad norėčiau pamatyti daugiau. Kad taptum „Google“ partneriu, reikia labai daug. Mūsų partneriai yra daug įvairių kompanijų, bet viskas priklauso nuo to, ko ieškome.

Ką turi daryti jauni verslininkai, kad būtų konkurencingi?

Vienas iš svarbiausių dalykų, ko išmokome „Google“, kad viskas, ką darai, turi kuo plačiau pasklisti: reikia norėti, kad tavo sukurtas produktas pasiektų milijonus vartotojų. Vienas iš mano patarimų visada bus: kurk ką nors tokio, ką galėsi pasiūlyti daugybei žmonių, įdėdamas kuo mažiau darbo. Kitas dalykas, kurį „Google“ galėtų patarti bet kuriam pradedančiam verslui, – didžiausią dėmesį skirti vartotojui. Jei gali padaryti, kad vartotojas būtų laimingas, visa kita seksis gerai. Sutinku jaunų verslininkų, galvojančių apie pelną, greitus pinigus, kaip parduoti savo verslą, tačiau pirmiausiai turėtų rūpėti klientai. Ir trečia, kurkite didelį verslą. Negalvokite, ką reikia padaryti, kad parduotumėte jį „Google“, stenkitės sukurti ką nors ilgaamžiško. Tokios turėtų būti ambicijos.

Straipsnio puslapiai:

- Gabija Sabaliauskaitė

Close

Gintarė Deržanauskienė. Savivaldybių nenoras atsisakyti verslų – priklausomybė ar pokyčių baimė?

Juokiasi puodas, kad katilas juodas, sako lietuvių liaudies patarlė. Valdžia vieną po kito kepa draudimus ir reguliavimus gyventojams, tačiau nemato, kas darosi jos pačios kieme. Patarlė lyg ir tiktų valdžios veiksmams apibūdinti, tik kad juokas ...

Indrė Genytė-Pikčienė. Reformoje liko skylių, bet kai kurios detalės vietoje

Viešoji erdvė net suprakaitavusi virškina savaitės pradžioje pristatytas viešojo sektoriaus reformos gaires ir vieną po kitos lendančias detales. O virškinti yra ką – naujovių kąsnis didelis ir riebus. Įspūdžiai ...

Indrė Genytė-Pikčienė. Atlyginimų lenktynės viešajame ir privačiame sektoriuje – 5:0 pastarojo naudai

Vidutinio darbo užmokesčio tendencijoms abejingų nėra. Tai vienas iš būdų „pasimatuoti“ savo finansinę būklę su kitais visuomenės nariais, o ekonomistams tai vienas kertinių rodiklių, padedančių įvertinti valstybės gyventojų ...

Tadas Povilauskas. Mažiau vilniečių tikisi, kad būstas brangs

Kaip ir tikėtasi, šių metų pirmą ketvirtį gyventojų lūkesčiai dėl būsto kainų pokyčių tapo truputį kuklesni. SEB banko užsakymu kovą atlikta apklausa parodė, kad 54 proc. apklaustųjų šalyje mano, kad būstas per artimiausius dvylika ...

„Revolut“ Mobiliųjų technologijų vadovas: kaip kinta kriptovaliutų svyravimai?

Kripovaliutų vertėms nuolat svyruojant, o bitkoinui nebeperlipant 9000 JAV dolerių ribos imama svarstyti, ar geriausi laikai jau praeityje. Edward Cooper, „Revolut“ Mobiliųjų technologijų vadovas, reaguodamas į pasaulines naujienas ...

Dūrė pirštu į socialinių tinklų burbulą – vartojat, ką jums įkiša

Lietuvos metų ekonomikos konferencijoje, kurią organizuoja žurnalas „Valstybė“, verslo, ekonomikos ir žiniasklaidos lyderiai diskutavo kaip 4-oji pramonės revoliucija pakeis verslo potencialą. Pranešimą konferencijoje skaičiusi ...

Gitanas Nausėda: anksčiau ar vėliau krizė ateis. Ar esame pasiruošę?

Pasaulyje vis dar vyraujant neapibrėžtumui, baiminantis prekybos karų kalbama apie galimą naująją krizę. Tačiau tikinama, kad šį kartą pasaulis, įskaitant Lietuvą, bus daug geriau pasiruošęs. Žurnalo „Valstybė“ ...

Nerijus Mačiulis: krizė jau prasidėjo

Kol vieni ekonomistai ramina, kad krizės užuomazgų dar nėra ir nežinia, kada ji prasidės, „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis rėžė: krizė prasidėjo jau pernai ar net dar anksčiau. Žurnalo „Valstybė“ ...

Laura Galdikienė. Pasaulis ant prekybos karo slenksčio, ar bus laimėtojų?

Šiandien pasaulinei prekybai išgyvenant atgimimą, daugelyje išsivysčiusių šalių verslo ir vartotojų lūkesčiai yra neregėtose aukštumose, o investicijos ima po truputį kopti iš duobės. Praėjusiais metais ...

Futurologas iš Estijos įvardijo tris svarbiausias kryptis Lietuvos vyriausybei

Digitalizacijos eksperto ir futurologo esto Valdek Laur teigimu, įsibėgėjant ketvirtosios pramonės revoliucijai, kuomet keičiasi viso pasaulio ekonominė situacija ir verslo bei darbo rinkos tendencijos, kiekviena konkurencinga valstybė turėtų ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas