„Google“ atstovas lietuviams: ieškokite geresnių už save (3)

(Puslapis 1 iš 3)


AFP/SCANPIX nuotr.

Gabija Sabaliauskaitė / Savaitraštis „Ekonomika.lt“

2012-08-24 16:52

Gandai apie jaunuosius verslus Lietuvoje jau pasiekė ir „Google“. Gera komanda, ryžtas keistis ir dideli siekiai, – vieną po kito patarimus „startup'ams“ vardija pasaulinės kompanijos atstovas.

„Gerai, kad kalbamės jau įpusėjus dienai, anksčiau nedaug ką būčiau pasakęs apie lietuviškus „startup’us“, – pokalbį pradeda Phillipas von Biebersteinas iš „Google“. Pašnekovas sako naujų verslų kompanijai neieškantis, tačiau dar Londone girdėjęs apie Lietuvos „startup’us“ pripažįsta, jog verta pažiūrėti, kas čia vyksta. Jaunojo verslo plėtros vadovą tiesiai iš „Google“ būstinės Londone į Vilnių pasikvietė verslų skatinimo programa „StartupHighway“.

Koks pirmasis jūsų įspūdis, ką jau spėjote sužinoti apie Lietuvos „startup’us“?

Pamačiau penkis „startup’us“ iš „StartupHighway“. Visi jie įspūdingi: labai motyvuoti ir energingi. Man ypač patinka, kad jie nereikalauja pernelyg daug, yra ambicingi ir trokšta siekti, toks požiūris yra geras. Kartais, kai kuriama sistema, žmonės nori, kad viskas puikiai pavyktų, bet yra etapų, kai negali reikalauti. Neretai žmonės tikisi daug, nors patys tiek pasiūlyti negali.

Ar radote perspektyvių verslų, kurie kada nors galėtų tapti „Google“ partneriais?

Žinoma, kad tokia galimybė yra visuomet. Kai ieškai partnerių, manau, svarbiausias dalykas, į kurį reikia kreipti didžiausią dėmesį, yra komanda: kiek ji sugeba, ką ruošiasi padaryti, kokia yra jos vizija, ambicijos, ką jau padarė, kad pasiektų ko nori, ar stengiasi ir sunkiai dirba. Taigi turėjau progą tik užmesti akį į šiuos dalykus, aišku, to užteko, kad norėčiau pamatyti daugiau. Kad taptum „Google“ partneriu, reikia labai daug. Mūsų partneriai yra daug įvairių kompanijų, bet viskas priklauso nuo to, ko ieškome.

Ką turi daryti jauni verslininkai, kad būtų konkurencingi?

Vienas iš svarbiausių dalykų, ko išmokome „Google“, kad viskas, ką darai, turi kuo plačiau pasklisti: reikia norėti, kad tavo sukurtas produktas pasiektų milijonus vartotojų. Vienas iš mano patarimų visada bus: kurk ką nors tokio, ką galėsi pasiūlyti daugybei žmonių, įdėdamas kuo mažiau darbo. Kitas dalykas, kurį „Google“ galėtų patarti bet kuriam pradedančiam verslui, – didžiausią dėmesį skirti vartotojui. Jei gali padaryti, kad vartotojas būtų laimingas, visa kita seksis gerai. Sutinku jaunų verslininkų, galvojančių apie pelną, greitus pinigus, kaip parduoti savo verslą, tačiau pirmiausiai turėtų rūpėti klientai. Ir trečia, kurkite didelį verslą. Negalvokite, ką reikia padaryti, kad parduotumėte jį „Google“, stenkitės sukurti ką nors ilgaamžiško. Tokios turėtų būti ambicijos.

Straipsnio puslapiai:

- Gabija Sabaliauskaitė

Close

Nerijus Mačiulis. Ar kartūs saldūs mokesčiai?

Kam gali patikti mokėti didesnius mokesčius? Su entuziazmu naujus ar padidintus esamus mokesčius gali priimti tik tie, kurie jokių mokesčių nemoka, o iš valstybės biudžeto gauna daug. Kaip žinia, tokių laimingųjų beveik nėra. Vis tik be ...

Žilvinas Šilėnas. Cukraus mokestis – per kišenę vartotojams

Vėl pasigirdo kalbos apie vadinamąjį cukraus mokestį. Yra daug priežasčių, kodėl šis mokestis yra prasta idėja. Pradėkime nuo teisingų pavadinimų. Įvedus tokį mokestį pabrangtų bandelės, sausainiai, saldainiai ir visi kiti saldūs produktai. ...

Rūta Vainienė. Kvalifikuotas aš ar ne?

Koks darbuotojas aš esu - kvalifikuotas ar nekvalifikuotas? Šis klausimas nuo liepos 1 dienos turėjo iškilti kiekvienam minimalią algą gaunančiam darbuotojui. Darbo kodeksas uždavė nemažą minklę, nes nustatė, kad minimalią algą ...

Žilvinas Šilėnas. Atsargiai – valdiškas verslas

Seimas pagaliau „išgimdė“ urėdijų reformą. Tiksliau ne pačią reformą, o leidimą vykdyti reformą. Kaip su ta reforma bus – dar pažiūrėsim. Bet noriu atkreipti dėmesį į kitą problemą. Piktinotės, kad 42 urėdijos ilgai ...

Povilas Stankevičius. Nepaisant pingančios naftos, infliacija spartėja

Nors nuo dugno niekaip neatsiplėšiančios naftos kainos apkarpė infliacijos lūkesčius visame pasaulyje, Lietuvoje kainų augimo tempas kol kas tik spartėja. Metinė vartotojų kainų infliacija birželį toliau didėjo ir pasiekė 3,6 proc. Augančio ...

Ieva Valeškaitė. Pelno mokestis – ko iš tikrųjų reikia šalies verslui?

Skatinti verslumą, pritraukti daugiau investicijų ir sukurti darbo vietų – tokius tikslus įvardijo Vyriausybė, pristatydama planus mokesčių ir socialinėje srityje. Verslumą siūloma skatinti suteikiant 1 metų pelno mokesčio ...

Rūta Vainienė. Virš urėdijų – tik giedras dangus?

Kadaise, praėjusios ekonominės krizės laikais veikė tokia Saulėlydžio komisija prie Vyriausybės. Jos tikslas buvo teikti pasiūlymus, kaip optimizuoti viešąjį administravimą, naikinti besidubliuojančias funkcijas ar nelabai ką veikiančias ...

Nerijus Mačiulis. Regioninė atskirtis – padėtis be išeities?

Kalbėdami apie atlyginimus, nedarbą, investicijas ar užimtumą dažniausiai bandome įsivaizduoti „vidutinį“ visos Lietuvos paveikslą. Tačiau nors Lietuva yra maža valstybė, tarp jos regionų egzistuoja labai nemaži skirtumai. Ar tai yra ...

Tadas Povilauskas. Lietuviška aritmetika: išleidžiame daugiau negu oficialiai uždirbame?

Eurostato skelbiami duomenys apie Europos Sąjungos (ES) gyventojų vidutines vartojimo išlaidas, atsižvelgiant į kainų lygį šalyje bei įtraukiant tas paslaugas, kurias apmoka valdžios sektorius, rodo, kad 2016 metais Lietuva aplenkė ...

Rūta Vainienė. Tam davė, o..

Ilgai lauktas mokesčių pertvarkymo planas – jau ant stalo. Kaip ir galima buvo tikėtis – iš valdžios gerų naujienų verčiau nelauk. Ir jei bus viena kita geresnė žinia, jas būtinai nusvers mokesčių kėlimo planai. Tai štai, ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas