Grėsmė mažesniesiems vežėjams: Rusijos keliai per brangūs

(Puslapis 1 iš 2)


Fotodienos nuotr. Vežėjai

BNS

2016-04-22 16:56

Rusija įveda kelių mokestį nedideliems Lietuvos, Latvijos ir kitų Europos šalių vežėjams, tačiau jau galiojantis mokestis didelėms puspriekabėms nesikeičia. Sprendimas nėra naudingas mažesniems vežėjams, kurių verslas Rusijoje gali būti sužlugdytas.

„Esminis aspektas, kad tas mokestis atsiranda, bet jis taikomas nuo 3,5 tonų iki 12 tonų keliamosios masės. Tokių sunkvežimių, dirbančių Rusijoje yra nedaug, todėl reikšmingo pokyčio nebus. Pagrindinė prekyba Rusijoje vyksta su puspriekabėmis iki 40 tonų“, - BNS teigė „Linavos“ atstovas spaudai Vytautas Kleinauskas.

Anot jo, „Linava“ neturi tikslios statistikos, kokia dalis Lietuvos vežėjų dirba su nedideliais sunkvežimiais Rusijoje, tačiau šis skaičius yra „nežymus“.

„Tai yra labai nežymus skaičius. Vienintelė prielaida, kas važiuoja į Karaliaučių, galbūt ten srautai šiek tiek didesni, bet į pačią Rusiją srautai labai nedideli“, - kalbėjo V.Kleinauskas.

Rusija šią savaitę pranešė įvedanti naują kelių mokestį nedideliems automobiliams, sveriantiems nuo 3,5 iki 12 tonų. Tačiau nuo 16 tonų iki 40 tonų sveriančioms puspriekabėms mokestis nepakito. Pasak V.Kleinausko, šis sprendimas nėra oficialiai įregistruotas, todėl kol kas negalioja.

Vežėjų sąjungos prezidentas Mečislovas Atroškevičius BNS teigė, jog mažesni vežėjai Rusijoje dabar turės mokėti didesnius mokesčius negu didieji.

„Dabar išeina absurdiška situacija, nes tie didieji mokės mažiau nei tie mažiukai. Matematika paprasta - mes mokame 1,53 rublio (0,02 euro) už kilometrą, ir šis lengvatinis tarifas liks iki kitų metų birželio. Realiai mašina per pamainą gali pravažiuoti 500-650 kilometrų, tai grubiai išeina tie patys 850 rublių (11,39 euro), ką mokės tie mažiukai už parą“, - teigė M.Atroškevičius.

Anot jo, didžiosios puspriekabėsmoka už nuvažiuotus kilometrus, bet nemoka už stovėjimą muitinėje ar perkrovos punkte, o mažieji vežėjai turės mokėti ir už tai, nes jiems taikoma sistema paremta mokėjimu už parą.

„Tam mažiukui vežėjui bus skaudu, nes jis už tą patį pervežimą dabar gaus mažiau pinigų ir sąnaudos proporcingai bus didesnės. Per pastaruosius dvejus metus, kai sumažėjo importas į Rusiją ir rusai tapo ne tokie turtingi, kai pirkdavo dideliais kiekiais, jie dabar viską skaičiuoja ir perka mažesnius krovinius ir dažnai samdo va tokias atskiras mažas mašinas“, - BNS kalbėjo M.Atroškevičius.

Anot jo, naują mokestį turės mokėti vežėjai, vežantys 3,5-12 tonų keliamosios galios furgonais, autobusais, nedideliais sunkvežimiais.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.
Straipsnio puslapiai:

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas