Įdarbinti vairuotoją – misija (ne)įmanoma (2)

(Puslapis 1 iš 2)


Roberto Dačkaus (Fotodiena) nuotr.

Agnė Rutkauskaitė / CargoNEWS

2012-04-27 16:19

Praėjusių metų tendencijos rodo, kad rinkoje atsirado ne mažai naujų vairuotojų. Jų kvalifikacija kyla, tačiau transporto įmonės konstatuoja, kad vairuotojų, o ne tų, kurie teturi vairuotojo pažymėjimą, rinkoje nėra. Transporto įmonėse šias darbo vietas užima mažai važiavę arba patirties neturintys žmonės, girdėję tiek, kad vairuotojai daug uždirba.

Pinigų nori, o dirbti –ne

Darbo skelbimų svetainės mirgėte mirga nuo pasiūlymų vilkikų vairuotojams, o stiprių kandidatų nėra. Tarptautinių pervežimų bendrovės „Avansas“ direktorius Šarūnas Mažeika konstatavo, kad „iš gatvės“ ateinančių vairuotojų nėra, o iš tų, kurie migruoja tarp įmonių – 90 proc. problematiški.“ Anot įmonės vadovo, tokie būna psichologiškai nestabilūs, turi problemų dėl alkoholio ar narkotikų. Kita problema – nauji, nepatyrę vairuotojai, ieškantys lengvų pinigų. Žinodami, kiek uždirba kaimynas bando vairuotojo profesiją, tačiau pamatę, kad lengvų pinigų šioje srityje nebus, greitai nusivilia.

Kauno tarptautinių pervežimų kompanijos UAB ,,Keltra”direktoriaus pavaduotoja Agnė Dainė šiuo metu ieškanti  tolimųjų reisų vairuotojų sulaukia labai daug besidominčių skambučių, tačiau dauguma, tiesiog renka informaciją. „Vos 10 proc. iš skambinusiųjų, suinteresuoti darbu ir atitinka pageidaujamą kompetenciją,“ – pasakojo A. Dainė. Kompanija, neturėdama galimybių nepatyrusius vairuotojus apmokyti, ieško patyrusių, turinčių profesinių žinių ir psichologiškai stiprių kandidatų, o rasti tokius nelengva misija. 

Nori turėti gerą vairuotoją – „užsiaugink“

Vis tik , jei įmonės aktyviai ieško vairuotojų, o vairavimo mokyklos jų parengia vis daugiau, atrodo, specialistų kaip ir turėtų būti, bet... Vairavimo mokyklos išmoko teorinių ir praktinių žinių, o profesinės žinios – pažintis su vilkiko techninėmis savybėmis, dokumentacija ir jos pildymu, muitinės ypatumais ir kt. – dažniausiai įgyjamos praktikoje. Kalbintas 10 m. darbo patirtį turintis vairuotojas Mindaugas, sakė, kad įmonės įprastai apmokyti naujų vairuotojų nenori ir ieško turinčių didelę patirtį. Likusiems, anot jo, belieka įsidarbinti mažoje kelis vilkikus turinčioje firmelėje ir visko pradėti mokytis nuo nulio.  

UAB „Avansas“ vadovas – savo įmonėje ne pirmus metus taiko vairuotojų „auginimo“ programą.  Anot Š. Mažeikos, jei rinkoje būtų pakankama pasiūla, vairuotojų mokyti nereikėtų, tačiau patirtis parodė, kad „užsiauginti“ vairuotojai, (kurių iš 80 įmonėje dirbančių vairuotojų yra apie 30) – psichologiškai stipriausi ir lojaliausi.  Paklausus kaip ši programa įgyvendinama praktikoje, Š. Mažeika pateikė pastarųjų dienų pavyzdį. Į įmonę kreipėsi vairuotojas, kuris po 2 savaičių gaus E kategorijos pažymėjimą. Šias dvi savaites jis dirbs šaltkalviu – keis ratus, remontuos vilkikus, susipažins su technika bei mašina, su kuria ateityje dirbs – ir šį periodą gaus šaltkalvio atlyginimą. Gavęs vairuotojo pažymėjimą, Lietuvoje mokysis vairuoti su patyrusiu vairuotoju vežiodamas krovinius į prekybos taškus, kol išsiugdys norą dirbti savarankiškai. Gavęs teigiamas su juo dirbusių vadybininkų rekomendacijas  pirmą kartą išvažiuos į tarptautinį reisą. Ši praktika įmonėje labai pasiteisino. Vilkikų vairuotojai įgauna tiek teorinių žinių apie dokumentaciją, tiek lavina savo praktinius įgūdžius.

Straipsnio puslapiai:

- Agnė Rutkauskaitė

CargoNEWS

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas