Įdomūs faktai apie kompiuterinius žaidimus (15)


SCANPIX nuotr.

Faceit.lt

2012-03-10 08:27

Veltui galvojate, jog žaidimus dažniausiai žaidžia vaikai ir paaugliai. Dar 2006 m. atlikta apklausa parodė, jog 93% PC žaidimų ir 83% konsolinių žaidimų pirkėjų yra žmonės, vyresni nei 18 metų. Vidutinis pirkėjų amžius, jei tikėti statistika, sudaro 40 metų.

Pirmuoju istorijoje video žaidimu buvo SpaceWars, kurį dar 1961 metais sukūrė Masačiusetso technologijų instituto studentas Styvas Raselas (Steve Russel) sistemai PDP-1.

Nuo 1982 m., kai buvo sukurtas Tetris, visame pasaulyje parduota virš 40 mln. žaidimo kopijų.

Pacman idėja – galva, atverianti burną ir medžiojanti kitas galvas ar vaisius – gimė Japonijoje. Kalbama, jog šio žaidimo kūrėją įkvėpė pica be vieno gabaliuko. Maksimalus taškų kiekis žaidime – 3 333 360, daugiau neįmanoma surinkti neįmanoma dėl klaidos 256 lygyje. Rekordas buvo užfiksuotas 1999 metais, kaip buvo vykdomas 6 valandų eksperimentas.

1996 m. viena iš didžiausių sensacijų Japonijoje tapo Tamagočio pasirodymas – paprastas video žaidimas su trimis mygtukais. Tikslas – auklėti ir rūpintis savo elektroniniu augintiniu. Pavadinimas iš japonų kalbos išsiverčia kaip „meilės reikalaujantis kiaušinis“. Idėjos autore tapo 31-erių japonė Aki Maito, pardavusi savo koncepciją didžiausiam Japonijoje žaisliukų gamintojui Bandai Corporation. Naujienos pardavimai Azijoje ir JAV kompanijai uždirbo maždaug 240 mln. JAV dolerių.

Kompiuterinis žaidimas Halo 2 savo kūrėjams vos per pirmą pardavimų dieną uždirbo 125 mln. JAV dolerių – daugiau, nei bet kuris filmas Holivudo istorijoje.

Kinijoje uždrausta žaisti tuo žaidimus, kuriuose praktikuojami kitų žmonių žudymai (įdomu, ar toks draudimas veiksmingas).

Brangiausiai atsiėjęs sukurti video žaidimas – ShenMue. Jis buvo sukurtas kompanijai Sega Deamcast ir kainavo jo kūrėjams 20 mln. JAV dolerių. Matyt, čia turima omenyje japonų rinką, kadangi Electronic Arts ir Bioware projektas Star Wars; The Old Republic pareikalavo investuoti net 200 mln. JAV dolerių (reikia tikėtis, SWOT prenumeratorių gretos artimiausiu metu staigiai nesumažės).

Ilgiausiai kurtu projektu kompiuterinių žaidimų istorijoje yra Prey. Pastarojo kūrimas prasidėjo dar praėjusiame amžiuje – 1995 metais, tačiau projekto debiutas įvyko tik 2006 m. birželio mėnesį. Per žaidimo kūrimo laikotarpį pasikeitė kelios žaidimo koncepcijos bei jo kūrėjų komandos.

Didžiausiu žaidimų leidėju pasaulyje yra kompanija Electronic Arts, kurioje dirba apie 5000 žmonių ir kurios kasmet išleidžiamų žaidimų uždirbamos pajamos sudaro apie 3 mlrd. JAV dolerių.

 

Close

Telefonų istorija: 7 telefonai, kurie paliko didžiausią pėdsaką

1983 m. metais pasirodė pirmas mobilusis telefonas. Šiandien, praėjus 35-iems metams po jo atsiradimo, šis įrenginys gerokai pasikeitė. Dabar jį vadiname išmaniuoju telefonu, kartais jis vargiai telpa mūsų kelnių ...

Į Lietuvos kelius grįžta „Google Street View“ automobiliai

 Šią vasarą Lietuvos keliuose vėl pasirodys „Google Street View“ automobiliai. Jų tikslas – atnaujinti šalies duomenis platformoje „Google Maps“. Šįkart bus koncentruojamasi į tarpmiestinių ...

Žingsniu arčiau Nobelio: profesorius V. Šikšnys įvertintas elitine 1 mln. dolerių vertės Kavli premija

Vilniaus universiteto (VU) profesorius Virginijus Šikšnys už CRISPR-Cas9, arba vadinamųjų „genų žirklių“, atradimą apdovanotas kas dvejus metus teikiama elitine Kavli premija, kurios vertė siekia 1 milijoną JAV ...

Atšilus orams: 3 patarimai, kaip apsaugoti telefoną

Meteorologai džiugina itin vasariško savaitgalio prognozėmis, todėl daugelis mintyse jau planuoja išvykas į gamtą. Šiluma, vandens telkiniai, smėlis – neatsiejami tokio laisvalaikio atributai, bet taip pat ir grėsmės ...

Atraskite Lietuvą: 5 išmanūs būdai padės suplanuoti tobulą kelionę

Pastaraisiais metais Lietuvą vis dažniau atranda ne vien svečiai iš užsienio, bet ir patys lietuviai. Ir tai tikrai nestebina: šalies miestai nuolat atsinaujina bei pasiūlo įdomių atrakcijų, šalia miškų bei ežerų dygsta ...

5 geriausi telefonai, kuriuos galite įsigyti tiesiog dabar

Atėjus laikui įsigyti naują išmanųjį, tenka spręsti nemažai klausimų: kurio gamintojo, kurios serijos bei modelio, dydžio ir net spalvos įrenginį rinktis, o gal, apskritai, dar palaukti geresnio? Jei laukti nesinori, „Tele2“ ...

Išmanus kelionių planavimas: 4 programėlės, padėsiančios sutaupyti

Atėjus šiltajam sezonui, daugelis mintyse vis dažniau kuria būsimų atostogų planus. Tačiau planuoti kryptis ir įspūdžius yra daug smagiau nei išlaidas, todėl technologijų lyderė „Tele2“ siūlo į pagalbą pasitelkti ...

Atlikite testą: ar žinote, koks turi būti slaptažodis?

Jei manėte, kad jūsų „Slaptazodis123“ yra saugus, turime jus nuliūdinti: taip nėra. Programišiai nuolat naudoja šimtų milijonų vartotojų prisijungimo duomenis tobulinant slaptažodžių spėjimo technikas, kuriant programinę ...

Trys fotografavimo telefonu klaidos, skiriančios mėgėją nuo profesionalo

Kiekviena įamžinta akimirka, jei ji pateikta tinkamai, gali būti išskirtinė. Deja, kartais plika akimi matomas vaizdas stipriai pranoksta tą, kurį išvystame telefono ekrane. Nuotraukos būna „išsiliejusios“, spalvų ...

Ką daryti, kad telefone niekada netrūktų vietos?

Keliaujate ir fiksuojate vaizdus mobiliuoju telefonu, tačiau staiga iššoka įspėjimas, kad atmintis visiškai pilna? Ką daryti, kad netektų kaskart spręsti, kokį failą ar programėlę paaukoti šį kartą, pataria ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas