Įmonės atsigręžia į rinkodarą

(Puslapis 1 iš 2)


Audriaus Bagdono (Fotodiena) nuotr.

Panevėžio balsas

2011-01-11 06:58

Atsigaunant ekonomikai ir tikintis didesnio vartojimo dalis įmonių šiais metais planuoja gausinti rinkodaros biudžetus. Ekspertų manymu, tai racionalu: žinant, kaip ir kada save pristatyti, galima daugiau laimėti.

Stengsis išnaudoti progą

Beveik pusė Lietuvos marketingo asociacijos narių šiemet planuoja vidutiniškai 20 procentų didinti rinkodaros biudžetus. Minėtos asociacijos valdybos pirmininkas Simonas Bartkus teigia, kad tokį įmonių sprendimą lemia dvi pagrindinės priežastys. Viena jų – įmonių šiemet laukiamas ekonomikos ir vartojimo augimas. Antra priežastimi S. Bartkus įvardija faktą, kad šis metas rinkodarai apskritai palankus – jau porą metų šalies bendrovės yra gerokai sumažinusios rinkodaros biudžetus, tad erdvė dabar tuštoka. Kai kurios įmonės stengsis išnaudoti šį pranašumą.

„Tuščioje erdvėje garsiau girdėti“, – primena S. Bartkus.

Išsiaiškinta, kad pirmiausia planuojama orientuotis į pardavimo skatinimą, o lėšų įvaizdžiui formuoti ir tyrimams skirti ketinama mažiau.

Lietuvos marketingo asociacijos duomenimis, didžioji dalis verslo įmonių ketina reklamuotis internete ir spaudoje. Nors neklausta, ar rinkodaros biudžetai bus didinami ilgam, tačiau asociacijos valdybos pirmininkas S. Bartkus linkęs manyti, jog tai bus ilgalaikė tendencija.

Beje, 2008–2009 metai rinkodarai buvo sudėtingi. Įmonės buvo smarkiai apribojusios rinkodaros biudžetus. Kiek dėl tokių sprendimų jos galėjo nukentėti, S. Bartkus prisipažino negalintis pasakyti – tam reikėtų atlikti išsamesnę analizę.

Situacija stabilizuojasi

Ekonomistai taip pat mano, kad atsigaunant ekonomikai investicijos į rinkodarą – protingas žingsnis.

DnB NORD grupės vyriausiosios ekonomistės Jekaterinos Rojakos teigimu, stebint, kaip plėtojasi rinkodaros rinka pasaulyje, vis daugiau dėmesio nukreipiama į savo prekių, prekių ženklų rėmimą (juolab kad kai kurie prekės ženklai sudaro didžiąją įmonės kapitalo dalį).

J. Rojaka neabejoja, kad Lietuvos įmonės vėl turėtų didinti rinkodaros biudžetus. Pastaruosius porą ekonomiškai sudėtingų metų rinkodara buvo beveik pamiršta, tad kai kurios reklamos sritys, specialistės manymu, labai nukentėjo. „Per dvejus metus rinkodara buvo viena iš pralaimėjusių sričių“, – įsitikinusi ji.

Be to, rinkoje tuo laiku vyko įmonių rokiruotė – neatlaikiusios krizės kai kurios jų užsidarė, kitos tik įsikūrė. Dabar gi, ekonomistės teigimu, situacija kitokia ir ji stabilizuojasi: ekonomika auga, po truputį atsistato. Įmonės investuoja ne tik į materialųjį turtą, bet ir nematerialųjį, tai yra į rinkodarą. Atsigauna vartojimas, auga bei stiprėja konkurencinė kova. Tokiomis aplinkybėmis, J. Rojakos teigimu, kuo anksčiau įmonė pradeda stiprinti savo pozicijas, tuo geriau jai pačiai.

Straipsnio puslapiai:

Panevėžio balsas

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas