Įmonių reputacija: lietuviai pažangos nerodo

(Puslapis 1 iš 3)


REUTERS/SCANPIX nuotr.

Dina Sergijenko / Savaitraštis „Ekonomika.lt“

2012-10-08 10:59

Tarp gyventojų Lietuvoje aukščiausią reputaciją turi mobiliojo ryšio bendrovės. Tačiau per septynerius metus smuktelėjo prekybos centrų ir finansines paslaugas teikiančių bendrovių reputacija.

Tokius rezultatus atskleidė bendrovės TNS LT atliktas tyrimas, kuriuo buvo analizuojama keturių verslo sektorių, kurių paslaugomis dažniausiai naudojasi gyventojai, reputacija visuomenėje ir jos pokyčiai nuo 2005 metų.

„Verslo atstovų reputacija mūsų šalyje neretai tapatinama su jų įvaizdžiu. Tačiau palankus įvaizdis įmonėms padeda pritraukti vartotojus, o tik ilgus metus kuriama ir visuomenėje besiformuojanti reputacija skatina juos išlikti lojalius ilgą laiką“, – pabrėžė tyrimą atlikusios bendrovės vyresnioji projektų vadovė Jurgita Račkytė-Vilimė.

Vertinimai pasikeitė

Padėtis gerokai pasikeitė. Smarkiai smuko parduotuvių ir prekybos centrų (nuo 48 iki 30 punktų), bankų (nuo 51 iki 41 punkto) reputacijos indeksas. Kilo tik vienas – mobiliojo ryšio tiekėjų reputacijos indeksas. Tiesa, šis didėjo taip pat nežymiai – vos vienu punktu: nuo 48 iki 49. Pirmą kartą vertintų šalies draudimo paslaugų bendrovių rezultatai buvo vidutiniški – jų pasitikėjimo indekso rezultatas 38.

„Tikėtina, kad dabartinius reputacijos rodiklius galėjo lemti nuolat augantys šalies vartotojų poreikiai ir lūkesčiai dėl atskirų verslo sektorių“, – tvirtino J. Račkytė-Vilimė. Iš dalies tyrimo rezultatus galėjo lemti ir tai, kad šiandien vartotojai turi didesnę pasirinkimo laisvę ir gali lyginti įmones, prekes, paslaugas bei kitus veiklos aspektus ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje.

Prasčiausias – prekybininkų

Prekybos centrų ir parduotuvių reputacijos rodiklis per septynerius metus smuko daugiausia. Tyrimas rodo ir tai, kad Lietuvoje prekybos centrų ir parduotuvių reputacijos lygis 20 punktų mažesnis už Europos vidurkį, iš visų keturių tirtų verslo sektorių šių metų reputacijos rodiklis taip pat mažiausias.

„Respondentai vertino dažniausiai lankomas parduotuves didmiesčiuose ir kaimuose, – aiškino J. Račkytė-Vilimė. – Tačiau per septynerius metus žmonių lūkesčiai dažniau keliaujant po Lietuvą ir užsienį yra išaugę. Todėl natūralu, kad smuko ir šio segmento vertinimas – tai ypač akivaizdu lyginant miestų ir kaimų gyventojų atsakymus.“

Specifiniai veiksniai

„Toks prekybos centrų ir parduotuvių reputacijos indeksas rodo, kad Lietuvos žmones veikia specifiniai, tik mūsų šaliai būdingi veiksniai“, – svarstė Lietuvos prekybos įmonių asociacijos (LPĮA) vykdomasis direktorius Laurynas Vilimas. Anot jo, pirmiausia tokius rezultatus lėmė žmonių jautrumas dėl būtiniausių prekių brangimo.

Straipsnio puslapiai:

- Dina Sergijenko

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas