Indikatoriai dega raudonai

(Puslapis 1 iš 2)


Audriaus Bagdono (Fotodiena) nuotr.

Renatas Zubenas / CargoNEWS

2011-10-24 13:03

 Vadinamasis piko sezonas šiais metais slepiasi kažkur už horizonto. Krovinių yra, veiklos netrūksta, darbas vyksta, bet vis dėlto šis ruduo pakankamai ramus. Įsivyrauja vadinamoji pirkėjo rinka. Transporto priemonių netrūksta, kiekvienas krovinys tampa brangus, dingsta skubėjimas, aišku, dingsta ir papildomas transportininkų uždarbis.

Metų pradžioje pasklidusios kalbos apie atsargius transporto parkų plėtimus šiandien retai sutinkamos. Pasauliniame krovinių sektoriuje transporto gigantai stengiasi kiek galėdami atidėti naujų lėktuvų, laivų ar kitų transporto priemonių pirkimus, nes šiai dienai tik atskiri pasaulio regionai gali pasigirti stabiliu augimu, į kurių gretas Europa, deja, jau nebepatenka.

Vienas iš pirmųjų ekonomikos indikatorių – aviakrovinių srautai – pagrindiniuose prekybos keliuose mažėja. Transporto organizatoriai vis dar nepradėjo, o tikriausiai ir nepradės, kalbėti apie procentines aktyvaus sezono priemokas.

Avialinijų įkainiai, kas būdavo būdinga, šį rudenį nesikeičia kas kelias dienas. Dar vasaros pabaigoje pasklidus kalboms apie augančius nestabilumus finansų rinkose aviakrovinių sektorius pradėjo trauktis.

Pastaruosius mėnesius krovinius pervežančios avialinijos uždirba mažiau. IATA duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį avialinijų pelnai yra 40 proc. mažesni, jei lygintume su pernai metų tuo pačiu laikotarpiu.

Laivininkystės korporacijos taip pat šiais metais „užmiršta“ specialias priemokas. Ne vienas ekspeditorius kiek kuklinasi – dabar už tokį pat darbą padarantis beveik trečdaliu mažesnę apyvartą.

Tarpžemyninių pervežimų jūros transportu įkainiai yra žemiau pelno/nuostolio linijos. Didžiausiuose maržrutuose Azija–Europa bei Azija–Šiaurės Amerika kainos už vieno FEU (keturiasdešimties pėdų konteineris) pervežimą svyruoja nuo 200-556 USD.

Shanghai Containerized Freight indeksas, rodantis konteinerizuotų krovinių pervežimų jūra kainų bei priemokų vidurkius, šiuo metu siekia tik vos daugiau nei 900. Tai rodo, kad pervežimų kainos yra beveik du kartus mažesnės nei 2010 m. ir bendras lygis panašus kaip kriziniais 2009–aisiais.

Aišku, galima įvertinti tai, kad šiuo metu daug linijų yra įdarbinusios visus turimus laivus ir kol kas laivai nesiruošia išmesti inkarų bei laukti geresnių laikų. Tačiau tai rodo, kad pasaulinė prekyba neatsigauta tokiais tempais, kaip ankčiau planuota.

Specialistai kalba, kad artimiausiu metu galima bus tikėtis nemažai kompanijų perpirkimų ar susijungimų, ypač jūrų trasnporto sektoriuje, nes finansavimo nestabilumai ir krovinių trūkumas privers konsoliduoti paslaugas. Panaši situacija turėtų klostytis ir kitose logistikos sferose. Numatoma, kad žemos kainos turėtų išlikti ir 2012 m., o rimtesnis paklausos atsigavimas numatomas nebent 2013 m.

Straipsnio puslapiai:

- Renatas Zubenas

CargoNEWS

Close

Ekonomistai įsitikinę – skurstančių lietuvių nedaugėja

 Statistikos departamento naujausi duomenys parodė, kad praeitais metais apie 650 tūkst. šalies gyventojų gyveno žemiau skurdo rizikos ribos. Per metus tokių lietuvių skaičius net padidėjo, tačiau ekonomistai ragina atkreipti dėmesį, ...

Lietuviai išleidžia daugiau nei uždirba – specialistai kaltina pačius gyventojus

 Lietuviai – mažiausiai taupanti tauta visoje Europos Sąjungoje. Iš jos, pasirodo, esame vieninteliai, kurie išleidžiame daugiau, nei uždirbame, nes vis skolinamės. Gyventojai piktinasi, kad jiems taupyti neleidžia maži ...

Augančios imigracijos miražas: Lietuvą iš duobės traukia ne grįžtantys lietuviai

 Daugelis lietuvių žinią apie augantį imigrantų skaičių, kuris jau tris mėnesius viršiją emigravusių rodiklį, pasitiko su džiaugsmu. Tačiau išsamesni migracijos rodikliai atskleidžia, kad mūsų gretas pildo ne kadaise geresnio ...

„Yandex. Taxi“ įsisuko į lietuvio sąskaitą: neteko virš 90 eurų net nepasinaudojęs paslaugomis

 Į Lietuvą žengusi rusiško kapitalo pavėžėjimo bendrovė „Yandex. Taxi“ sukėlė tikrą ažiotažą. Institucijos dėl duomenų apsaugos siūlo nesinaudoti šios įmonės paslaugomis, o TV3 redakciją pasiekė istorija, kad net ir ...

„Telia“ išjungia skaitmeninę antžeminę televiziją: ką reikia žinoti?

Daugiau nei 10 metų Lietuvoje veikusi skaitmeninė antžeminė (DVB-T) televizija – pakeliui į muziejų: mokamus jos kanalus transliuojanti „Telia“ nuo šiandien išjungia dalį siųstuvų, o paskutinės transliacijos bus ...

Pensinio amžiaus ilginimas – būtinybė, bet ragina dėmesį atkreipti į tris veiksnius

 Viešojoje erdvėje vis kyla diskusijų, ar pensinis amžius turėtų būti ilginamas. Kai kuriose Europos šalyse planuojama, kad į pensiją žmogus išeis tik sulaukęs 72 metų. Tai gali nutikti ir Lietuvoje, tačiau netapti ...

Bendrovė iš JAV atidarys gamyklą Šiauliuose: įdarbins iki 600 darbuotojų

 JAV gamintojas „INTUS Windows“ paskelbė apie savo planus atidaryti gamybos centrą ir įdarbinti iki 600 darbuotojų Šiauliuose. 50 000 m2 ploto gamyklos statybos, kurios kelerius ateinančius metus bus vykdomos etapais, bus ...

„Small Planet Airlines“ vadovas paaiškino, kodėl vėluoja jų skrydžiai

 Šį kelionių sezoną netyla kalbos apie „Small Planet Airlines“ vėlavimus. Pati bendrovė tikina, kad visa tai lėmė didesnis kelionių intensyvumas, o nuo kitų kompanijų jos tikrai neišsiskiria, kaip blogiukai. Tiesa, ...

„Wizz Air“ pranešė atšaukianti dalį skrydžių iš Lietuvos

 Penktadienį avialinijų bendrovė „Wizz Air“ žiniasklaidoje pradėjo dalintis oficialiu bendrovės komentaru, kuriame nurodo, kad norint, jog populiariausi maršrutai būtų prieinami už mažesnę kainą, tenka atsisakyti kai kurių ...

„Sodra“ paaiškino, kokias išmokas gausime po mokesčių reformos

 „Ar sujungus darbdavio ir darbuotojo mokamus mokesčius nesumažės mano atlyginimas ir „Sodros“ išmokos? Kokią įtaką mokesčių pokyčiai turės man asmeniškai?“ – tokių ir panašių klausimų ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas