Indikatoriai dega raudonai

(Puslapis 1 iš 2)


Audriaus Bagdono (Fotodiena) nuotr.

Renatas Zubenas / CargoNEWS

2011-10-24 13:03

 Vadinamasis piko sezonas šiais metais slepiasi kažkur už horizonto. Krovinių yra, veiklos netrūksta, darbas vyksta, bet vis dėlto šis ruduo pakankamai ramus. Įsivyrauja vadinamoji pirkėjo rinka. Transporto priemonių netrūksta, kiekvienas krovinys tampa brangus, dingsta skubėjimas, aišku, dingsta ir papildomas transportininkų uždarbis.

Metų pradžioje pasklidusios kalbos apie atsargius transporto parkų plėtimus šiandien retai sutinkamos. Pasauliniame krovinių sektoriuje transporto gigantai stengiasi kiek galėdami atidėti naujų lėktuvų, laivų ar kitų transporto priemonių pirkimus, nes šiai dienai tik atskiri pasaulio regionai gali pasigirti stabiliu augimu, į kurių gretas Europa, deja, jau nebepatenka.

Vienas iš pirmųjų ekonomikos indikatorių – aviakrovinių srautai – pagrindiniuose prekybos keliuose mažėja. Transporto organizatoriai vis dar nepradėjo, o tikriausiai ir nepradės, kalbėti apie procentines aktyvaus sezono priemokas.

Avialinijų įkainiai, kas būdavo būdinga, šį rudenį nesikeičia kas kelias dienas. Dar vasaros pabaigoje pasklidus kalboms apie augančius nestabilumus finansų rinkose aviakrovinių sektorius pradėjo trauktis.

Pastaruosius mėnesius krovinius pervežančios avialinijos uždirba mažiau. IATA duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį avialinijų pelnai yra 40 proc. mažesni, jei lygintume su pernai metų tuo pačiu laikotarpiu.

Laivininkystės korporacijos taip pat šiais metais „užmiršta“ specialias priemokas. Ne vienas ekspeditorius kiek kuklinasi – dabar už tokį pat darbą padarantis beveik trečdaliu mažesnę apyvartą.

Tarpžemyninių pervežimų jūros transportu įkainiai yra žemiau pelno/nuostolio linijos. Didžiausiuose maržrutuose Azija–Europa bei Azija–Šiaurės Amerika kainos už vieno FEU (keturiasdešimties pėdų konteineris) pervežimą svyruoja nuo 200-556 USD.

Shanghai Containerized Freight indeksas, rodantis konteinerizuotų krovinių pervežimų jūra kainų bei priemokų vidurkius, šiuo metu siekia tik vos daugiau nei 900. Tai rodo, kad pervežimų kainos yra beveik du kartus mažesnės nei 2010 m. ir bendras lygis panašus kaip kriziniais 2009–aisiais.

Aišku, galima įvertinti tai, kad šiuo metu daug linijų yra įdarbinusios visus turimus laivus ir kol kas laivai nesiruošia išmesti inkarų bei laukti geresnių laikų. Tačiau tai rodo, kad pasaulinė prekyba neatsigauta tokiais tempais, kaip ankčiau planuota.

Specialistai kalba, kad artimiausiu metu galima bus tikėtis nemažai kompanijų perpirkimų ar susijungimų, ypač jūrų trasnporto sektoriuje, nes finansavimo nestabilumai ir krovinių trūkumas privers konsoliduoti paslaugas. Panaši situacija turėtų klostytis ir kitose logistikos sferose. Numatoma, kad žemos kainos turėtų išlikti ir 2012 m., o rimtesnis paklausos atsigavimas numatomas nebent 2013 m.

Straipsnio puslapiai:

- Renatas Zubenas

CargoNEWS

Close

Kokį būstą ir už kiek perka lietuviai, latviai, estai ir ukrainiečiai?

Nekilnojamojo turto skelbimų portaluose kasdien skelbiama apie daugybės butų bei namų pardavimą. Kokio ploto būstai vertinami ir kokios jų kainos skirtingose šalyse – Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje bei Ukrainoje? Dažniau parduoda ...

NT ekspertai stebi augančią tendenciją: lietuviai nuo butų gręžiasi į nuosavus namus

Statistika rodo, kad Lietuvos gyventojai vis dažniau ryžtasi statyti nuosavą būstą ar keltis į jau pastatytą namą, taip dar labiau mažindami paklaustą butų rinkoje. Ekspertai teigia, kad tokia tendencija stebima pastaruosius kelerius metus. ...

Šeimas iš skurdo siūloma traukti didinant vaiko pinigus: suma turėtų būti daug didesnė

Nuomonių dėl vaiko pinigų yra įvairiausių. Vieni teigia, kad ankstesnė sistema buvo daug naudingesnė tėvams, kiti – įžvelgia didžiulį potencialą didinant vaiko pinigus. Tiesa, sutinkama su tuo, kad 30 eurų yra nepakankamas dydis. Ypač ...

Teigiami pokyčiai valstybei leido sutaupyti milijonus, bet viename sektoriuje vis dar klesti korupcija

Statybų sektorius vis dar išlieka skaudžiausia Lietuvos viešųjų pirkimų žaizda, bet matyti teigiamų prošvaisčių maisto ir kelių sektoriuje, kurie leidžia valstybei sutaupyti milijonus, pastebi Viešųjų pirkimų tarnybos ...

Artėja pokyčiai: nepasiruošusiems gresia didžiulės baudos

Jau kitą penktadienį, gegužės 25-ąją, visoje Europos Sąjungoje pradedamas taikyti Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas. Teisingumo ministerija primena, kad visos organizacijos, net mažiausi verslai, turi peržiūrėti tvarkomus asmens duomenis ir ...

Per mėnesį šoktelėjusios kuro kainos tuština lietuvių pinigines

Šį mėnesį visų vairuojančių piniginės galėjo itin patuštėti. Gegužės mėnesį atliktas Pricer.lt degalų kainų tyrimas atskleidė, kad per mėnesį vidutinė A95 benzino kaina Lietuvoje (su PVM ir akcizu) kilo 6 proc., o dyzelinio kuro ...

„Sodra“ perspėja: ruošiamas skolininkų sąrašas, pinigai bus išieškomi

„Sodrai“ perėmus Vaikų išlaikymo fondą į savo rankas, atėjo laikas permainoms. Nuspręsta pradėti dirbti daug aktyviau su valstybei skolingais asmenimis. Tokių – apie 40 tūkstančių. Iš valstybės biudžeto Lietuvoje ...

„Lietuvos geležinkeliai“ dalinasi naujienomis: startuoja vasariški atostogų maršrutai

Praėjusiais metais išpopuliarėjęs „Pajūrio ekspresas“ grįžta – jau nuo gegužės 25-osios „Lietuvos geležinkeliai“ į labiausiai pamėgtus kurortus kvies važiuoti patogiais ir šiuolaikiškais ...

Ekspertė pataria, kaip taupyti apsiperkant

Apsipirkimas prieš tai neįvertinus tikrojo produktų ar prekių poreikio, neatidumas vertinant kainas ir kitos priežastys lemia, kiek išleisime užsukę į parduotuvę. Finansų ekspertai sako, jog laikantis kelių pagrindinių taisyklių, ...

Vilniečius apgaudinėjusiai bendrovei – tūkstantinė bauda

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba išnagrinėjo bylą dėl UAB „Acta iuventus“ vykdytos nesąžiningos komercinės veiklos, klaidinant vartotojus dėl sudaromos sutarties. Manė, kad dalyvauja apklausoje, o iš tiesų ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas