Iš Lietuvos tiesioginiu skrydžiu į JAV: ar Lietuvai prireiks naujo oro uosto?

(Puslapis 1 iš 3)


Bendrovės nuotr. Vilniaus oro uostas

Viktorija Chockevičiūtė

2017-07-28 17:23

Lietuvoje jau veikia 3 oro uostai, tačiau nė iš vieno iš jų tiesioginiu skrydžiu nepasieksime JAV ar kitų tolimesnių pasaulio kampelių. Didelių galimybių plėsti šiuos oro uostus nėra. Kyla svarstymai, ar Lietuva pasirengusi visiškai naujam, didesniam oro uostui?

Prasidėjus Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai visos pajėgos mestos į Kauną. Ir nors gali atrodyti, kad Kaunas puikiai susitvarko ir galėtų visą laiką išlikti pagrindiniu oro uostu, galimybių tam taip pat nėra.

Ar naujas oro uostas leistų Lietuvą sujungti su tolimais pasaulio kraštais? O gal ir to nepakaktų?

Plėsti esamus, ar statyti naują?

Į viešumą klausimus, susijusius su Lietuvos oro uostais, iškėlęs „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad Vilniaus oro uosto pavertimas dideliu tarptautiniu oro uostu yra techniškai sudėtingas: aplink oro uostą daug gyvenamųjų pastatų, jis arti miesto centro, didelis srautas lėktuvų vargintų miestiečius ir dėl kai kurių skrydžių kiltų problemų, mat oro uostas yra netoli Astravo AE neskraidymo zonos. Būtent visa tai, pasak ekonomisto, apriboja galimybes matyti reguliarius transatlantinius skrydžius į JAV. Jei Lietuva turi tokias ambicijas, reikalingos alternatyvos.

„Karmėlavos oro uostas tam yra daug labiau tinkamas, be to lėktuvai nesileidžia virš didelių gyvenamųjų rajonų, o dėl to kad yra beveik Lietuvos centre jį patogiau pasiekti visų miestų ir miestelių gyventojams. Pats veiklos perkėlimas irgi, pripažinkime, įvyko gana sklandžiai, daugelis patenkinti paslaugų kokybe, giria net patys vilniečiai. Tiesa, dar lieka vienas nelengvas darbas – kažkaip pasakyti, kad čia ne „tik mėnesiui“, – socialinėje erdvėje svarstė jis.

Naujienų portalui tv3.lt N. Mačiulis pateikė ir dar vieną alternatyvą – naujas oro uostas tarp Vilniaus ir Kauno, o šį su miestais būtų galima sujungti nauja „Rail Baltic“ atšaka. Tuomet kelionė būtų itin trumpa.

„50 km per 15 min. Tai Europos valstybėms nieko naujo. Esmė visgi ne tos minutės. Reikia pripažinti, kad didžiosios Europos sostinės neturi didelių oro uostų pačiame miesto centre. Stokholmas ir turi mažą oro uostą, į kurį skrenda nedideli lėktuvai, bet visi skrydžiai iš esmės yra per Arlandą o šis oro uostas yra apie 50 km nutolęs nuo Stokholmo centro. Greitasis traukinys iki miesto nuvažiuoja per 20 min maždaug. Toks modelis yra daug patrauklesnis Lietuvai.

Vilniaus oro uostas išliks visada ir jis susieti Lietuvą su Europos sostinėmis, bet jis ne visiškai tinkamas tolimiems reisams“, – sako N. Mačiulis.

Straipsnio puslapiai:

- Viktorija Chockevičiūtė

Close

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

Pensijų kaupimo fenomenas: senatvei lietuviai atsidėjo solidžias sumas

Per pastaruosius penkerius metus beveik pusė dirbančiųjų sutaupė po tris vidutines mėnesio algas ir atsidėjo jas senatvei. Toks fenomenas užfiksuotas Lietuvoje – vienoje paskutiniųjų Europos Sąjungos (ES) valstybių pagal taupymo normą. ...

Galvos skausmas darbdaviams: rugsėjį prasideda nedarbingumo antplūdis

Rudenį į ugdymo įstaigas sugrįžę mažyliai ima aktyviai „dalintis“ ligomis, o tėvams tenka forminti nedarbingumą bei slaugyti atžalas. Personalo specialistai pastebi, kad rugsėjis yra naujas išbandymo metas darbdaviams. Vos ...

Traukinys sujungs keturių valstybių sostines: paaiškėjo bilietų kainos

 Kelionių traukiniais geografiją plečiantys „Lietuvos geležinkeliai“ kartu su Ukrainos geležinkeliais vykdo projektą traukiniu sujungti keturių valstybių sostines. Rugsėjo 28 d. iš Kijevo pradės kursuoti pirmieji šio ...

„Norfa“ keičia darbo laiką

 Tiek didieji, tiek mažieji „Norfos“ prekybos centrai sekmadienį dirbs trumpiau. Pranešime spaudai rašoma, kad nuo lapkričio mėnesio, didesnieji XL, XXL ir „Hyper“ formato „Norfa“ prekybos ...

Paviešino atlyginimus Lietuvoje: mažiausiai – Kalvarijose, daugiausiai – Vilniuje

 Lietuvos statistikos departamentas skelbia, kaip keičiasi mokami atlyginimai skirtingose Lietuvos savivaldybėse. Iš naujausių duomenų matyti, kad didžiausių atlyginimų lyderis nesikeičia, tai – Vilnius. Straipsnio apačioje ...

Ukrainiečių atlyginimai negalės būti mažesni nei lietuvių: išgelbės tautiečius ar pasmerks?

 Lietuvos Vyriausybė su Ukrainos Vyriausybe siekia stiprinti bendradarbiavimą ir užtikrinti darbuotojų teisių apsaugą, kovoti su nelegaliu darbu. Projekte numatyta, kad į Lietuvą atvykęs ukrainietis privalo gauti ne mažesnį atlyginimą nei tas, ...

Kad konkurencinė kova nebūtų pralaimėta: 5 taisyklės rengiant butą nuomai

 Nekilnojamojo turto ekspertė teigia, kad konkurencija butų nuomos rinkoje auga. Nuomininkams nebereikia „čiupti“ tai, kas atsirado pasiūloje. Jie gali rinktis. Tuo tarpu nuomotojai, norėdami greičiau ir brangiau išnuomoti, ...

Jau galima gauti paramą pirmajam būstui

 Nuo šiandienos, rugsėjo 1 dienos, įsigalioja Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymas, kuris sudarys sąlygas jaunoms šeimoms gauti subsidiją, skirtą pirmojo šeimos būsto kredito ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas