Iš Lietuvos tiesioginiu skrydžiu į JAV: ar Lietuvai prireiks naujo oro uosto?

(Puslapis 1 iš 3)


Bendrovės nuotr. Vilniaus oro uostas

Viktorija Chockevičiūtė

2017-07-28 17:23

Lietuvoje jau veikia 3 oro uostai, tačiau nė iš vieno iš jų tiesioginiu skrydžiu nepasieksime JAV ar kitų tolimesnių pasaulio kampelių. Didelių galimybių plėsti šiuos oro uostus nėra. Kyla svarstymai, ar Lietuva pasirengusi visiškai naujam, didesniam oro uostui?

Prasidėjus Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai visos pajėgos mestos į Kauną. Ir nors gali atrodyti, kad Kaunas puikiai susitvarko ir galėtų visą laiką išlikti pagrindiniu oro uostu, galimybių tam taip pat nėra.

Ar naujas oro uostas leistų Lietuvą sujungti su tolimais pasaulio kraštais? O gal ir to nepakaktų?

Plėsti esamus, ar statyti naują?

Į viešumą klausimus, susijusius su Lietuvos oro uostais, iškėlęs „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad Vilniaus oro uosto pavertimas dideliu tarptautiniu oro uostu yra techniškai sudėtingas: aplink oro uostą daug gyvenamųjų pastatų, jis arti miesto centro, didelis srautas lėktuvų vargintų miestiečius ir dėl kai kurių skrydžių kiltų problemų, mat oro uostas yra netoli Astravo AE neskraidymo zonos. Būtent visa tai, pasak ekonomisto, apriboja galimybes matyti reguliarius transatlantinius skrydžius į JAV. Jei Lietuva turi tokias ambicijas, reikalingos alternatyvos.

„Karmėlavos oro uostas tam yra daug labiau tinkamas, be to lėktuvai nesileidžia virš didelių gyvenamųjų rajonų, o dėl to kad yra beveik Lietuvos centre jį patogiau pasiekti visų miestų ir miestelių gyventojams. Pats veiklos perkėlimas irgi, pripažinkime, įvyko gana sklandžiai, daugelis patenkinti paslaugų kokybe, giria net patys vilniečiai. Tiesa, dar lieka vienas nelengvas darbas – kažkaip pasakyti, kad čia ne „tik mėnesiui“, – socialinėje erdvėje svarstė jis.

Naujienų portalui tv3.lt N. Mačiulis pateikė ir dar vieną alternatyvą – naujas oro uostas tarp Vilniaus ir Kauno, o šį su miestais būtų galima sujungti nauja „Rail Baltic“ atšaka. Tuomet kelionė būtų itin trumpa.

„50 km per 15 min. Tai Europos valstybėms nieko naujo. Esmė visgi ne tos minutės. Reikia pripažinti, kad didžiosios Europos sostinės neturi didelių oro uostų pačiame miesto centre. Stokholmas ir turi mažą oro uostą, į kurį skrenda nedideli lėktuvai, bet visi skrydžiai iš esmės yra per Arlandą o šis oro uostas yra apie 50 km nutolęs nuo Stokholmo centro. Greitasis traukinys iki miesto nuvažiuoja per 20 min maždaug. Toks modelis yra daug patrauklesnis Lietuvai.

Vilniaus oro uostas išliks visada ir jis susieti Lietuvą su Europos sostinėmis, bet jis ne visiškai tinkamas tolimiems reisams“, – sako N. Mačiulis.

Straipsnio puslapiai:

- Viktorija Chockevičiūtė

Close

Populiariausios parduotuvės pasiaiškino, kodėl parduoda prastesnės kokybės produktus

 Tyrime dėl galimai žemesnės kokybės maisto produkcijos Lietuvoje prakalbo ir maisto produktų pardavėjai bei tiekėjai. Dalis jų prastenės kokybės produkciją aiškino techninėmis klaidomis, kiti gynėsi, kad pardavėjai neturi įtakos ...

Darbuotojų trūkumą skaičiuoja tūkstančiais: įkliuvome į spąstus

 Lietuvos pramonininkai skaičiuoja, kad jau šiandien galėtų įdarbinti daugiau nei 4 tūkstančius darbuotojų. Tačiau norinčiųjų dirbti nėra. Tai lemia kelios įsisenėjusios problemos. Didžiausias trūkumas – transporto ...

Pigių degalų laikas jau praeityje: kiek šiemet brangs kuras?

 Nuosavu transportu važinėjantys jau turėjo pastebėti, kad per pastaruosius dvejus metus kaina vis stiebėsi į viršų. Šiais metais taip pat prognozuojama, kad kuro kainos augs. Ne vien dėl naftos brangimo, bet ir dėl padidėjusio ...

„Sodra“ siunčia svarbias žinias pensininkams

 „Sodra“ pradėjo mokėti indeksuotas pensijas. Beveik 7 proc. didesnės pensijos šią savaitę pasieks daugelį gavėjų, kuriems pensijos pervedamos į banko sąskaitas. Iki šio mėnesio 26 dienos didesnių pensijų sulauks ir ...

Svarbu keliaujantiems: štai, ką reikia žinoti apie pasikeitusią bagažo tvarką

 Pigių skrydžių oro linijų bendrovė „Ryanair“ dar lapkritį žadėjusi pakeisti bagažo tvarką tuomet persigalvojo. Tačiau besiruošiantys kitą savaitę lietuviai ant savo bilietų jau mato įspėjimus, kad laikas, kada du rankinio ...

Didžiausi elektros grobstymo atvejai: įkliūva net išmaniausi

 Neteisėti prisijungimai prie elektros ar dujų tinklų ir vagystės vis dar yra opi problema, kuri itin paaštrėja atšalus orams. Kai kurie tokių atvejų ne tik atneša labai rimtų nuostolių, bet ir kelia rimtą grėsmę ...

Maisto kainos Lietuvoje: kai kurie produktai pirmąjį pusmetį bus brangesni

 Nors šiais metais numatoma, kad labiausiai Lietuvoje brangs paslaugos, o ne maisto produktai, pastarųjų kainų šuolių taip pat neišvengsime. Koją bus pakišęs prastas ūkininkų derlius. Derybos tarp prekybos tinklų ...

Radinys naujame vilniečio kompiuteryje privertė suabejoti žinoma parduotuve

 Pasirodo, ne visada perkamas naujas daiktas yra iš tikro naujas. Ir tai galioja net ir su elektronikos prekėmis. Su portalu tv3.lt bendravęs vilnietis (vardas ir pavardė redakcijai žinomi) pasakojo, kaip nusipirkęs naują ...

Tikėjosi didesnių „Sodros“ išmokų, tačiau nepastebėjo vieno „bet“

 Nuo sausio pasikeitus motinystės, tėvystės ir vaiko priežiūros išmokų dydžiui, tikėtasi, kad didesnės pajamos pasieks visus tėvus. Vis dėlto daugiau tikėtis gali tik žemiausias pajamas uždirbantieji. Dar prieš 2018 metus ...

Kainų augimo neišvengsime, bet kas brangs labiausiai?

 2017 metais Lietuva karaliavo tarp Europos šalių, kur fiksuotas didžiausias kainų augimas. Atrodo, kad šiais metais šį titulą turėtume prarasti, tačiau tai dar nereiškia, kad kainos mažės. Ekonomistai skaičiuoja, ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas