Iš Lietuvos tiesioginiu skrydžiu į JAV: ar Lietuvai prireiks naujo oro uosto?

(Puslapis 1 iš 3)


Bendrovės nuotr. Vilniaus oro uostas

Viktorija Chockevičiūtė

2017-07-28 17:23

Lietuvoje jau veikia 3 oro uostai, tačiau nė iš vieno iš jų tiesioginiu skrydžiu nepasieksime JAV ar kitų tolimesnių pasaulio kampelių. Didelių galimybių plėsti šiuos oro uostus nėra. Kyla svarstymai, ar Lietuva pasirengusi visiškai naujam, didesniam oro uostui?

Prasidėjus Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai visos pajėgos mestos į Kauną. Ir nors gali atrodyti, kad Kaunas puikiai susitvarko ir galėtų visą laiką išlikti pagrindiniu oro uostu, galimybių tam taip pat nėra.

Ar naujas oro uostas leistų Lietuvą sujungti su tolimais pasaulio kraštais? O gal ir to nepakaktų?

Plėsti esamus, ar statyti naują?

Į viešumą klausimus, susijusius su Lietuvos oro uostais, iškėlęs „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad Vilniaus oro uosto pavertimas dideliu tarptautiniu oro uostu yra techniškai sudėtingas: aplink oro uostą daug gyvenamųjų pastatų, jis arti miesto centro, didelis srautas lėktuvų vargintų miestiečius ir dėl kai kurių skrydžių kiltų problemų, mat oro uostas yra netoli Astravo AE neskraidymo zonos. Būtent visa tai, pasak ekonomisto, apriboja galimybes matyti reguliarius transatlantinius skrydžius į JAV. Jei Lietuva turi tokias ambicijas, reikalingos alternatyvos.

„Karmėlavos oro uostas tam yra daug labiau tinkamas, be to lėktuvai nesileidžia virš didelių gyvenamųjų rajonų, o dėl to kad yra beveik Lietuvos centre jį patogiau pasiekti visų miestų ir miestelių gyventojams. Pats veiklos perkėlimas irgi, pripažinkime, įvyko gana sklandžiai, daugelis patenkinti paslaugų kokybe, giria net patys vilniečiai. Tiesa, dar lieka vienas nelengvas darbas – kažkaip pasakyti, kad čia ne „tik mėnesiui“, – socialinėje erdvėje svarstė jis.

Naujienų portalui tv3.lt N. Mačiulis pateikė ir dar vieną alternatyvą – naujas oro uostas tarp Vilniaus ir Kauno, o šį su miestais būtų galima sujungti nauja „Rail Baltic“ atšaka. Tuomet kelionė būtų itin trumpa.

„50 km per 15 min. Tai Europos valstybėms nieko naujo. Esmė visgi ne tos minutės. Reikia pripažinti, kad didžiosios Europos sostinės neturi didelių oro uostų pačiame miesto centre. Stokholmas ir turi mažą oro uostą, į kurį skrenda nedideli lėktuvai, bet visi skrydžiai iš esmės yra per Arlandą o šis oro uostas yra apie 50 km nutolęs nuo Stokholmo centro. Greitasis traukinys iki miesto nuvažiuoja per 20 min maždaug. Toks modelis yra daug patrauklesnis Lietuvai.

Vilniaus oro uostas išliks visada ir jis susieti Lietuvą su Europos sostinėmis, bet jis ne visiškai tinkamas tolimiems reisams“, – sako N. Mačiulis.

Straipsnio puslapiai:

- Viktorija Chockevičiūtė

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas