Įsibėgėja Kauno intermodalinio terminalo statyba

(Puslapis 1 iš 2)


Fotodienos nuotr.

CargoNEWS

2013-10-31 13:30

Įsibėgėja Palemono geležinkelio mazge esančio Kauno viešojo logistikos centro (VLC) intermodalinio terminalo statyba. Jau atlikta apie 10 proc. šalia magistralės Vilnius-Kaunas-Klaipėda statomo 81 mln. litų vertės projekto rangos darbų.

Šiuo metu būsimoje terminalo teritorijoje intensyviai šalinamas užterštas gruntas bei perklojamos esamos komunikacijos. Anot projekto rangovo, UAB „Fegda“ direktoriaus Žydriaus Baublio, daugiausiai iššūkių kyla dėl sudėtingos statybos aikštelės.

„Statybos darbus vykdome eksploatuojamoje teritorijoje, nes joje dirba ir geležinkeliai, todėl reikia „išsikovoti“ teritoriją darbams, sustyguoti esamų komunikacijų perjungimą ir pan. Be to, dirbame kartu su daugeliu subrangovų, kas taip pat reikalauja atsakingo darbų valdymo“, – sako Ž. Baublys.

Pasak jo, darbo procesą apsunkina tai, jog statybos aikštelėje yra likęs valstybinio miško plotas, kuriame kol kas negalima vykdyti jokių darbų. Be to, paaiškėjo, jog statybos aikštelės gruntas labiau užterštas naftos produktais nei manyta anksčiau.

Šie veiksniai, anot pašnekovo, kiek stabdo darbų tempą, tačiau projekto įgyvendinimo labai suvėlinti neturėtų. Joms neturėtų sutrukdyti ir artėjanti žiema. Pagal 2013 metų gegužę AB „Lietuvos geležinkelių“ ir UAB „Fegda“ pasirašytą rangos sutartį, bendrovė, kartu su Kauno miesto savivaldybe bei Lietuvos automobilių kelių direkcija, terminalo statybos darbus yra įsipareigojusi atlikti per 14 mėnesių.

„Įgyvendinus intermodalinio terminalo projektą, Kaunas taps svarbiu logistikos tašku ne tik Lietuvoje, bet ir Vidurio bei Rytų Europoje. Konteineriais iš kontinentinės Europos atkeliavę kroviniai čia bus rūšiuojami, sandėliuojami, skirstomi ir t.t.“, – sakė „Lietuvos geležinkelių“ Krovinių vežimo direkcijos Logistikos projektų skyriaus viršininkas Mindaugas Butnorius.

Tokių logistikos centrų atsiradimas regionuose, jo žodžiais tariant, visada paskatina regiono plėtrą, tiek kalbant apie infrastruktūrą, tiek naujų darbo vietų sukūrimą, nes aplink tokius centrus ima steigtis daug įvairių įmonių – nakvynės namų, viešbučių, maitinimo įstaigų, servisų ir pan.

„Tai reiškia, kad į miesto ir valstybės biudžetą surenkama daugiau pajamų, kurias bus galima skirti socialinei gerovei kelti. Beje, tai gera paskata sovietmečiu Palemone veikusiai industrinei zonai, kurioje dabar veikia apie 300 įmonių. Visoms joms atsiveria tikrai geros perspektyvos“, – sakė M. Butnorius.

Jis taip pat priminė, kad Kauno intermodalinis terminalas prisidės ir prie vieno svarbiausių Europos Sąjungos principų transporto srityje įgyvendinimo – ilgais atstumais krovinius vežti jūrų, vidaus vandenų arba (ir) geležinkelio transportu, nes jis – žymiai ekonomiškesnis ir ekologiškesnis.

Straipsnio puslapiai:

CargoNEWS

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas