Įsigalėjusi nuolaidų kultūra nesitraukia ir augant ekonomikai


REUTERS/SCANPIX nuotr.

Aina.lt

2013-11-10 15:04

Daugiau nei pusė gyventojų pripažįsta, kad apsilankyti prekybos centruose juos labiausiai skatina sezoniniai išpardavimai ir nuolaidos. Trečdalį lankytojų Lietuvos didžiuosiuose prekybos centruose paskatintų apsilankyti didesnės nuolaidos su lojalumo kortele (33 proc.) ar dovanos už įsigytus pirkinius (30 procentų).

Pasak šiuos duomenis atskleidusių ir apklausą užsakiusių prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ valdytojų, net augant ekonomikai jautrumas nuolaidoms išlieka labai didelis.

„Nuolaidos, akcijos, išpardavimai, specialūs apsipirkimo pasiūlymai Lietuvoje įsitvirtino prieš kelerius metus, prasidėjus ekonominei krizei, kai vartotojų įprotis įsigyti prekes su nuolaida tapo racionalaus apsipirkimo ženklu. 2008 metais buvome vieni pirmųjų iš prekybos centrų Lietuvoje suorganizavusių nuolaidų dieną, kai nuomininkai tik kelias valandas taikė dideles nuolaidas.

Kiekvienais metais nuolaidų dienos vykdavo vis ilgesnį laikotarpį, o šiemet, lapkričio 8-10 dienomis, jomis lankytojai galės pasinaudoti tris dienas. Ir nors šiuo metu su nuolaidomis vartotojai susiduria beveik kasdien, didžiųjų nuolaidų dienomis lankytojų srautai išauga daugiau nei trečdaliu“, – sakė Rasa Vyšniauskienė, prekybos ir laisvalaikio centrą „Mega“ valdančios bendrovės „Baltic RED“ rinkodaros vadovė.

Apie tai, kad lietuviai tapo nuolaidų mėgėjais, šiemet skelbė ir rinkos tyrimų bendrovė „TNS“. Bendrovės duomenimis, 31 proc. žmonių kasdienio vartojimo prekes: kavą, arbatą, skalbimo priemones perka tik per akcijas.

Pasak R. Vyšniauskienės, pasaulio prekybos centrų patirtis rodo, kad vartotojams svarbiausios ne nuolatinės akcijos, bet jų lūkesčių atitikimas: patinkanti aplinka, aptarnavimas, prekių asortimentas, parduotuvių pasirinkimas.

Tačiau šiuo metu Lietuvoje prekybininkų sėkmė dažnai priklauso nuo to, kokio dydžio nuolaidas jie gali pasiūlyti. „Iki 10 proc. pigesnės prekės vartotojų dėmesio nesukausto ir yra beveik privalomos, o daugiau nei trečdaliu sumažėjusios kainos dar neprasidėjus sezoninio išpardavimo laikotarpiui priverčia atkreipti dėmesį“, – apie pirkėjų įpročius komentavo rinkodaros vadovė.

20-ies Lietuvos miestų ir rajonų savivaldybių interneto vartotojų apklausa atskleidė, kad ketvirtadalį (24 proc.) lankytojų į prekybos centrus paskatina atvykti ne tik išpardavimo nuolaidos, bet taip pat loterijos ir žaidimai su galimybe laimėti prizus.

16 proc. žmonių apsilankyti prekybos centruose paskatina parduotuvėse pasirodžiusios naujos drabužių ir avalynės kolekcijos. „Baltic RED“ užsakymu reprezentatyvią viešosios nuomonės apklausą šią vasarą atliko rinkos ir socialinių tyrimų kompanija „GfK Custom Research Baltics“.

Tyrime dalyvavo 807 respondentai nuo 16 iki 65 metų. Interneto vartotojų apklausoje dalyvavo Kauno, Kėdainių, Kaišiadorių, Jonavos, Prienų, Raseinių, Birštono, Alytaus, Marijampolės, Elektrėnų miestų ir rajonų savivaldybių gyventojai.

Aina.lt

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas