Išrinko geriausią reputaciją turinčias bendroves


Roberto Dačkaus (Fotodiena) nuotr.

Ekonomika.lt

2013-05-21 09:36

2013 metų pavasarį vykdytos reprezentatyvios apklausos metu Lietuvos gyventojų buvo prašoma įvardinti, kuri įmonė, jų nuomone, šiuo metu turi geriausią reputaciją. Daugiausiai apklaustųjų trečius metus iš eilės geriausią reputaciją turinčia įmone įvardino mažmeninės prekybos tinklą MAXIMA LT (8 proc. respondentų). Tyrimo aukščiausiose pozicijose jau šeštus metus išlieka gėrimų gamintoja „Švyturys – Utenos alus“ (2 vieta, 5,1 proc.). Į trečiąją vietą iš devintosios per metus pakilo finansines paslaugas teikiantis „Swedbank“ (3,8 proc.).

Geriausios reputacijos dešimtuko viduryje rikiuojasi labai artimus rezultatus pasiekusios įmonės: „Bitė Lietuva“ (3 proc.), „Kalnapilis“ (3 proc.), „Iki“ (2,9 proc.), „Tele2“ (2,9 proc.), Teo LT (2,7 proc.) ir „Omnitel“ (2,7 proc.). Reputacijos indekso dešimtojoje vietoje pirmą kartą atsirado „Rokiškio sūris“ (2 proc.).

„Kaip ir kasmet, atlikome reprezentatyvų šalies gyventojų tyrimą. Apklausėme daugiau nei 1000 gyventojų 65 atrankiniuose taškuose, išdėstytuose visoje Lietuvoje. Gauti rezultatai rodo, kad bendrovių reputacija gyventojų akyse mažai keičiasi, geriausią reputaciją turinčios bendrovės ją išlaiko ir toliau. MAXIMA LT ir „Švyturys – Utenos alus“, gyventojų nuomone, kiek labiau išsiskiria, o toliau einančių bendrovių reputacijos vertinimo rezultatai labai panašūs“, – teigė apklausą atlikusios bendrovės „Spinter tyrimai“ vadovas Ignas Zokas.

„Reputacijos indeksas rodo vėl stiprėjančias telekomunikacijos ir bankų sektoriaus įmonių pozicijas. Tačiau stabiliai aukštą gyventojų pasitikėjimą toliau išlaiko gėrimų gamintojai ir prekybos tinklai. Lyginant visų, nuo 2006 metų atliktų tyrimų rezultatus, galima matyti, kad indekse išlieka pagrindinis, mažai kintantis, įmonių branduolys. Laiku pradėtos ir nuosekliai tęsiamos įmonių investicijos į reputaciją, socialinės atsakomybės veiksmus sukuria ilgalaikį poveikį ir išlaiko aukštą vartotojų pasitikėjimą“, – tyrimo rezultatus komentuoja „BVRG Burson-Marsteller“ direktorius Jonas Blinstrubas.

Anot J. Blinstrubo, teigiamos reputacijos bendrovė nesukurs vien deklaratyviais pareiškimais – reikia konkrečių veiksmų. Formuojant gerą reputaciją svarbu pradėti nuo vidinių įmonės atributų. Kai įmonė sustyguoja savo veiklą pagal principus, kurie nesikerta su etikos normomis ir neša naudą ne tik jai, bet ir visuomenei, tada galima kalbėti apie tvirtą reputacijos pagrindą, ant kurio galima „statyti“ papildomas reputacijos stiprinimo priemones. Vykdomi nuoseklūs bei tęstiniai veiksmai užtikrina pirmaujančias vietas bendrovių reputacijos tyrime.

Apie tyrimą

Reprezentatyvų Lietuvos bendrovių reputacijos tyrimą atliko rinkos tyrimų agentūra „Spinter tyrimai“. Tyrimo metu buvo apklausti 1008 respondentai visoje Lietuvoje. 
 

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas