IT sektorių gaivins ir patys IT specialistai
(Puslapis 1 iš 2)

AFP/SCANPIX nuotr.
2014-07-15 09:30
Šiais metais atlikti tyrimai rodo, kad Lietuvoje internetu naudojasi daugiau kaip 68 proc. Lietuvos gyventojų, tarp jaunimo – daugiau kaip 90 proc. Prie interneto plėtros stipriai prisidėjo ir prisideda auganti mūsų šalies IT pramonė.
2010 metais prasidėjęs IT bendrovių kūrimosi bumas tęsiasi iki šiandien – ne viena Lietuvos IT bendrovė įsitvirtino tarptautinėse rinkose, o didžiosios pasaulio korporacijos Lietuvą atranda kaip puikią vietą investicijoms – aukštosios mokyklos ruošia profesionalius darbuotojus, kurie su mielu noru dirba tarptautinėse bendrovėse. Visgi 2013 metais atliktas asociacijos INFOBALT tyrimas parodė, kad dabar jaučiamas IT darbuotojų stygius po kelerių metų taps didele problema – Lietuvos universitetai paruoš vos penktadalį reikalingų specialistų.IT bendruomenė imasi iniciatyvos
„TechCityVilnius“ – IT specialistus vienijanti organizacija, kuri sieks pakeisti visuomenės požiūrį į IT sektorių bei ten dirbančius žmones. Organizacijos komunikacijos koordinatorė Goda Šniokaitė sako, kad Lietuvoje vyrauja neigiamas požiūris į šią specialybę: „Mūsų šalyje IT specialistas dar vis asocijuojamas tik su „programuotoju“. Tai netiesa, ši specialybė labai plati, o mes nuolatos esame lyginami su labai siaura žmonių grupe. Kartais norisi žmonės pasakyti: „ne, mes nepraleidžiame 24 valandų per parą prie kompiuterio“, arba „taip, mes turime asmeninį gyvenimą ir tikrai niekuo nesiskiriame nuo kitų“. Birželio mėnesį „TechCityVilnius“ organizavo pirmąjį renginį – varžybas „TheCity Hackathon‘as“, kurias sudarė dvi dalys – mokymai komandoms bei pagrindinis „TheCity Hackathon‘as“ renginys. IT bendroves atstovaujančių komandų nariai mokymų metu buvo supažindinti, kaip efektyviai valdyti komandą, motyvuoti jos narius bei pristatyti kuriamus produktus. Meno ir edukacijos centre “Rupertas” vykusiame renginyje 12 komandų iš 9-ių didžiausių Lietuvos finansų ir technologijų įmonių (Barclays, CSC, Tieto, NFQ, EIS Group, DNB, Swedbank, SEB) varžėsi kurdamos idėjų prototipus - mobiliąsias programėles arba internetinius puslapius, sprendžiančius tam tikras socialines problemas. Renginį atidaręs projekto vadovas Rokas Kondratas teigė, kad Hackathon‘o metu kiekvienas dalyvis turi pasiekti tris tikslus: sukurti, susiburti ir susipažinti. Prie dalyvių sėkmės taip pat prisidėjo mentoriai, kurie pirmąją dieną padėjo dalyviams taisyti klaidas, vystyti idėjas bei tobulinti jau turimus rezultatus. Dviejų dienų renginyje apsilankė daugiau kaip 100 žmonių, kurio pabaigoje buvo apdovanotos geriausios komandos – „DNB“ komanda buvo apdovanota už programėlę, kuri spręs kraujo donorystės neskaidrumo problemą padėsiančią kraujo donorui sekti savo kraują iki kol šis pasiekia galutinį tikslą – ligonį. Žiūrovų simpatijas pelnė „Barclays“ komanda, sukūrusi „TEA Time“ programėlę autizmu sergantiems vaikams, jų tėveliams bei mokytojams. Šios dvi komandos laimėjo didžiuosius projekto prizus – „XBOX“ ir „PS4“ žaidimų konsoles. Organizatorių specialiais prizais buvo apdovanotos „NFQ“ bei „CSC“ komandos, „NFQ“ sukūrė programėlę padedančią sekti politikų pažadus, „CSC“ – sukūrė platformą „Lift me up“ vidiniams įmonių renginiams organizuoti.