Kada pirkėjai renkasi lietuvišką prekę?


Fotodienos nuotr.

Ekonomika.lt

2015-01-22 12:26

 Parduotuvėse šiandien galima rasti produktų iš įvairiausių pasaulio kampelių – nuo Grenlandijos iki Ugandos, Naujosios Zelandijos ir dar daugelio kitų egzotiškų šalių. Nemažą dalį parduotuvių lentynose užima ir lietuviškos prekės. Kaip rodo prekybos tinklo „IKI“ duomenys, pastarosios pirmauja šviežių produktų pardavimuose. Tačiau mūsų šalies prekės neretai nukonkuruojamos ilgo galiojimo, kosmetikos prekių kategorijose.

Daugeliui lietuvių patriotiškumo faktorius lemia ir kai kurių prekių pasirinkimą. Žmonės vertina tai, kad lietuviška prekė šviežesnė. Taigi renkantis tokius produktus kaip pienas, sūris, daržovės, vaisiai, kiaušiniai, mėsos gaminiai – pirkėjai tiesia ranką į lietuvišką produkciją. „Lietuviškumas šviežių prekių kategorijoje pirkėjams net svarbiau nei kaina – jeigu lentynoje šalia viena kitos lietuviška ir užsienietiška prekė panašia kaina, prioritetą pirkėjai dažnai teiks lietuviškai produkcijai. Čia ji laimi ir prieš kaimyninių šalių prekes“, – kalba „IKI“ Viešųjų ryšių vadovas Andrius Petraitis.

Lietuvos gamintojai taip pat gali pasigirti pirmaujantys kruopų pardavimuose, populiarios ir lietuviškos vaistažolių arbatos, alkoholiniai gėrimai, išskyrus vyną, bei cukrų. Anot Andriaus Petraičio, kruopų pardavimai pernai metų rudenį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2013-aisias, išaugo apie 40 proc. Įvairios kruopos – grikiai, perlinės, avižinės, manų kruopos ir daugelis kitų – vertinamos ir dėl to, jog nuo seno čia auginamos. Cukrų lankytojai taip pat dažniausiai perka lietuvišką, kadangi jis yra laikomas saldesniu. Dažniau perkamas ir nealkoholinis lietuviškas alus – susidomėjimas juo pernai rudenį ūgtelėjo dvigubai.

Vis dėlto, ilgesnio galiojimo maisto prekių kategorijoje užsienio gamintojų produkcija nurungia lietuviškąją. Bakalėjos prekių asortimente pirkėjams svarbus ne lietuviškumas, o prekės ženklas bei jos kilmės šalis, kuri turi senas produkto auginimo ar gaminimo tradicijas. Pavyzdžiui, makaronus pirkėjai linkę rinktis itališkus, šprotus – latviškus, o konservuotus produktus, tokius kaip žirneliai, kukurūzai, paprikos – vengriškus. Užsienio gamintojų produkcija populiaresnė ir renkantis kavą, arbatą (išskyrus vaistažolių) bei ryžius, nes kitos užsienio šalys labiau nei Lietuva garsėja kaip šių prekių gamintojos.

Taip pat pastebėta tendencija, jog pirkėjai, rinkdamiesi kosmetiką, neturi ypatingų simpatijų lietuviškai produkcijai. „Nors lietuviška kosmetika yra vertinama kaip kokybiška, o jos kaina – prieinama, tačiau ją pardavimuose lenkia pasauliniai kosmetikos gamintojai su gerai žinomais prekių ženklais. Tokią pirkėjų elgseną lemia lojalumas prekės ženklui ir, žinoma, aktyvi užsienio gamintojų reklama“, – kalba Andrius Petraitis.

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas