Kai darbuotojai tampa interneto sensacijomis


REUTERS/SCANPIX nuotr.

Ekonomika.lt

2012-12-20 20:01

Auga profesionalų skaičius, kurie naudoja socialinius tinklus, kad sukurtų savo viešą tapatybę – savo prekės ženklą – paremtą jų darbu, rašo „Wall Street Journal“. Pavyzdžiui, buhalteris rašo gausiai skaitomą tinklaraštį apie auditą arba prekybos partneris, kuris sulaukė daug pasekėjų socialiniame tinkle „Twitter“ skelbdamas savo parduotuvės naujausius sandorius.

Prekės ženklą su savo darboviete besidalinančių asmenų tiek skaičius, tiek populiarumas auga. Tad darbdaviams reikia pradėti ruoštis vis didesniems iššūkiams. Darbuotojų elgesys socialiniuose tinkluose gali arba papildyti įmonės prekės ženklo įvaizdį, arba kirstis su juo. Įmonės, kurioms nesiseka padaryti erdvės tokiems darbuotojams, rizikuoja nutolti ir prarasti savo geriausius darbuotojus arba sugadinti savo prekės ženklą.

Dalis vykstančio pokyčio yra kartų kaitos požymis. Jaunesni darbuotojai ateina į darbą jau būdami socialinių tinklų nariais ir nenori jų apleisti – ypač jei jie mano, kad asmeninio prekės ženklo vystymasis išgyvens ilgiau nei bet koks darbas ar karjera.

Socialiniai tinklai, kaip „LinkedIn“ ar „Facebook“ taip pat skatina vartotojus megzti tinklus ir dalintis savo profesine bei asmenine patirtimi. Be to, įmonės vis labiau pripažįsta, kad ši veikla turi vertės verslui. Kai vadybos konsultantas vadovauja didelei „LinkedIn“ grupei, jis sukuria naudingą rekomendacijų ir darbuotojų atrankos tinklą. Jei advokatė siunčia „Twitter“ žinutes apie teisines naujienas, į jos firmą kreipiasi daugiau žmonių.

Tačiau yra ir blogoji pusė: prekės ženklų dalijimasis su darbuotojais gali sukelti klausimų, kaip apibrėžti jų veiklą, bei kaip už ją atsilyginti. Tad vadovams verta apsvarstyti keletą klausimų.

Ar jie gali siųsti „Twitter“ žinutes darbe? Prekės ženklu besidalijantys darbuotojai turėtų socialiniams tinklams darbo metu skirti tiek laiko, kad juose aktyviai nedalyvaujantys kolegos nejaustų nepasitenkinimo.

Kiek turėtų sutapti darbovietės ir darbuotojo prekės ženklai? Visas įmonės dėmesio centras ar tonas gali būti sunaikintas viena nekalta žinute socialiniame tinkle. Dėl to komunikacijos ir rinkodaros komandos turėtų savo darbuotojams suteikti daugiau žinių bei patarimų dėl įmonės kuriamo įvaizdžio socialiniuose tinkluose.

Taip pat reiktų nuspręsti, kiek yra vertas dalyvavimas socialiniuose tinkluose. Didelis populiarumas internete gali paskatinti darbuotojo lūkesčius dėl atlyginimo pakėlimo ar paaukštinimo, ypač jei socialiniai tinklai atneša verslui realios naudos. Tačiau atlygis už šią naudą gali sukelti interneto gyvenime nedalyvaujančių komandos narių nepasitenkinimą.

Nubrėžiant aiškias gaires, kaip bus atlyginamas darbuotojų dalyvavimas socialiniuose tinkluose bei suteikiant alternatyvias skatinimo priemones bei premijų galimybes darbuotojams, nesinaudojantiems socialiniais tinklais galima pasiekti dvigubos naudos. Pirma, darbuotojai būtų paskatinti aktyviau kurti savo profilius internete, jei to nori įmonė. Antra, būtų parodoma, kad asmeninio prekės ženklo vystymas nėra vienintelis kelias į sėkmę.

Galų gale, reikia nuspręsti, kam priklauso populiarus tinklaraštis ar socialinio tinklo paskyra, kurią kuria darbuotojas, bet didelę dalį publikuojamos medžiagos gauna iš darbovietės ir ją publikuoja darbo valandomis. Vertėtų aiškia sutarti, kam priklauso internetinis turinys ir kokias už tai galima gauti pajamas, norint išvengti keistų (ir viešų) konfliktų.

Close

Penki eksperto patarimai padės padaryti svajonių karjerą

Informacinių technologijų (IT) sektoriaus perspektyvos žavi ir gundo daugelį, tačiau ką daryti, jei šioje srityje turi mažai patirties arba jos visai nėra? „Viskas įmanoma, svarbiausia turėti noro, užsidegimo ir tinkamai ...

Šeši ekspertų patarimai, kaip išsirinkti tinkamą praktikos vietą

 Kiekvienas studentas dar mokydamasis aukštojoje mokykloje turi šansą praktikos metu išbandyti save pirmoje profesinėje stotelėje. Tyrimai rodo, kad praktiką atlikę studentai turi tris kartus didesnę tikimybę gauti darbo ...

Darbo rinka ateityje: kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Spartus technologijų progresas neatpažįstamai pakeitė ne tik mūsų kasdienį gyvenimą, bet ir darbo specifiką. Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. ...

Naujas darbo paieškų sezonas: senos viltys ir naujos bėdos

 Kartu su naujais mokslo metais prasidėjęs naujas darbuotojų ir darbų medžioklės sezonas atneša kozirių tiek darbdaviui, tiek darbuotojui, teigia specialistų paieškos portalas cvmarket.lt. „Kaip ir kasmet, rugsėjo pirmoji ...

Trys darbuotojų perdegimo požymiai – kaip to išvengti?

Įsibėgėjęs vasaros sezonas – tai ne tik metas, kai sulėtėja darbų tempas, bet ir išryškėja darbuotojų perdegimo požymiai. Sveikatos atžvilgiu vasarą energijos turėtų netrūkti – daugiau šviesių valandų, natūralių ...

Ekspertų patarimai: kaip netapti darbo įkaitu?

Kiekvienas, ėmęsis kurti verslą, galėtų patvirtinti, kad riba tarp nuosavo verslo ir asmeninio gyvenimo labai plona. Vis dėlto, specialistų teigimu, atskirti darbą ir asmeninį gyvenimą būtina. Norint kelti našumą, reikia išmokti ...

Pats sau bosas: svajonių profesija, tačiau ne visiems įkandama

Turbūt ne vienas norėtų keliauti, tačiau tuo pačiu metu ir dirbti mėgiamą darbą. Ypač apie tai svajoja jaunimas: laisvė, kūryba, kelionės. Vis dėlto, dirbti laisvai samdomą darbą (angl. freelanceris) gali būti itin sunku. Kelionių ...

Reikiamą darbuotoją darbdaviai vis dar gaudo ant tuščio kabliuko

„Visos socialinės garantijos“, „laiku mokamas atlyginimas“. Dažnas Lietuvos darbdavys, naršantis po vis labiau tuštėjančią darbo jėgos rinką, iki šiol tiki, kad tokie pasiūlymai padės ...

Prireikia vis daugiau darbuotojų: įvardijo, kurių trūksta labiausiai

Darbo rinka pirmąjį metų ketvirtį buvo itin aktyvi. Jos vis daugiau įmonių susiduria su darbuotojų trūkumu įrodo išaugęs darbo skelbimų skaičius. Skelbimų apie siūlomą darbą įdėta pirmąjį ketvirtį net 24 proc. daugiau, rodo portalo ...

Slaptųjų agentų darbą primenanti profesija: jų prisibijo ne vienas darbuotojas

Kaip dirba jų darbuotojai siekia išsiaiškinti ne tik privataus sektoriaus verslininkai, bet ir valstybės valdomos įmonės. Tam pasitelkiami „slaptieji pirkėjai“, kurių darbas kartais gali priminti filmo scenarijų. Kad ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas