Kaip „Coca Cola“ pradėjo savo reklamą? (I)

(Puslapis 1 iš 3)


SCANPIX nuotr.

Balsas.lt

2011-05-14 17:31

Kai vaistininkas Džonas Pembertonas įkūrė kompaniją „Coca-Cola“, naujojo produkto reklamuoti nebuvo įmanoma nei kuriant plakatus, nei rodant per televiziją – reklamos, kaip mes ją suvokiame šiandien, paprasčiausiai dar nebuvo. Tad kaip paskleisti žinią apie naujojo gėrimo atsiradimą?

Nemokami gėrimai pagal adresų knygą

Dž. Pembertonas kartu su savo ištikimu buhalteriu Franku Robinsonu nusprendė užsiimti tuo, kas šiais laikais būtų pavadinta tiesiogine rinkodara: jis pradėjo Atlantos miesto gatvėse dalyti kuponus nemokamiems gėrimams gauti, o F. Robinsonas, pasitelkęs adresų knygą, juos siuntinėjo visiems miestiečiams.

Šią rinkodaros idėją, kuri tuo metu buvo neįtikėtinai novatoriška, pratęsė teises į „Coca-Cola“ iš Dž. Pembertono įsigijęs Asa Candleris: jis išsiuntinėjo nemokamų gėrimų į parduotuves ir išdalijo 128 kuponus aplinkiniams gyventojams. Siūlydamas gėrimus tik už 5 centus, A. Candleris užtikrino 128 potencialiems vartotojams galimybę paragauti naujojo gėrimo, apie kurį jie galėtų papasakoti savo draugams ir šeimos nariams.

Kalėdų senelio atsiradimas

Reikalai netrukus visiškai pasikeitė, kai atsirado „tikroji“ reklama. Tai įvyko Jungtinėse Amerikos Valstijose 1842 metais.

Viljamo Čivero D'Arcy (1873–1948 m.) agentūra buvo viena svarbiausių to meto reklamos „gamyklų“. 1906-aisiais reklama reiškė portretų piešimą. Agentūra, kuri vėliau tapo viena garsiausių kūrybos bendrovių pasaulyje, sukūrė reklamos kampaniją, kurioje vaizduojama į įmonės logotipą nukreipta išlenkta rodyklė. Šį sprendimą kompanija „Coca-Cola“ savo plakatuose naudojo daugiau nei dešimtmetį.

Būtent ši agentūra pradėjo žiemos kampanijoms naudoti Kalėdų Senelį: tokiu būdu bendrovė „Coca-Cola“ siekė, kad vartotojai jos siūlomu gėrimu mėgautųsi ištisus metus, o ne tik karštais vasaros mėnesiais. D'Arcy agentūra paprašė iliustruotojo Hadono Sundblomo nupiešti šv. Nikolo atvaizdą, ir su prekės ženklu jau susipažinęs dailininkas sukūrė linksmą raudonskruostį Kalėdų Senelį, vilintį prekės ženklo spalvas – raudoną ir baltą – atitinkančiais rūbais (nors Kalėdų Senelio vaizdavime šios spalvos jau buvo tapusios tradicinėmis).

Pirmasis plakatas pasirodė 1931 metais: jis buvo pakabintas išpilstymo gamykloje Memfyje, o šūkis skelbė: „Gaivinanti pertraukėlė“ (A Pause That Refreshes). Kasmet iki 1964 metų H. Sundblomas kūrė skirtingas šio legendinio personažo aplinkas ir pozas. Nuo tada Kalėdų Senelis niekada nesiskyrė su savo mėgstamu gėrimu ir net pateko į televiziją.

Televizinis debiutas

Pirmoji „Coca-Cola“ reklama televizijoje pasirodė 1950 metais JAV lapkričio mėnesį švenčiamos Padėkos dienos metu. Tuo metu pati televizija dar tebebuvo „eksperimentinėje“ raidos stadijoje: televizijos stotis turėjo tik vienas kitas miestas, tačiau programų rėmimas iškart tapo gera galimybe pasiekti vis daugiau vartotojų. Tą patį galima buvo pasakyti ir apie radiją.

Straipsnio puslapiai:

Close

Į Lietuvą suplūs technologijų lyderiai: atsiskleidė ir lietuvių žinios

 Naujausias tyrimas parodė, kad lietuviai yra girdėję apie „blockchain“ ir kriptovaliutų technologijas, tačiau vis dar jomis nepasinaudoja. Ekspertai teigia, kad šiomis temomis trūksta diskusijų. Tad jau ketvirtus metus ...

Telefonų istorija: 7 telefonai, kurie paliko didžiausią pėdsaką

1983 m. metais pasirodė pirmas mobilusis telefonas. Šiandien, praėjus 35-iems metams po jo atsiradimo, šis įrenginys gerokai pasikeitė. Dabar jį vadiname išmaniuoju telefonu, kartais jis vargiai telpa mūsų kelnių ...

Į Lietuvos kelius grįžta „Google Street View“ automobiliai

 Šią vasarą Lietuvos keliuose vėl pasirodys „Google Street View“ automobiliai. Jų tikslas – atnaujinti šalies duomenis platformoje „Google Maps“. Šįkart bus koncentruojamasi į tarpmiestinių ...

Žingsniu arčiau Nobelio: profesorius V. Šikšnys įvertintas elitine 1 mln. dolerių vertės Kavli premija

Vilniaus universiteto (VU) profesorius Virginijus Šikšnys už CRISPR-Cas9, arba vadinamųjų „genų žirklių“, atradimą apdovanotas kas dvejus metus teikiama elitine Kavli premija, kurios vertė siekia 1 milijoną JAV ...

Atšilus orams: 3 patarimai, kaip apsaugoti telefoną

Meteorologai džiugina itin vasariško savaitgalio prognozėmis, todėl daugelis mintyse jau planuoja išvykas į gamtą. Šiluma, vandens telkiniai, smėlis – neatsiejami tokio laisvalaikio atributai, bet taip pat ir grėsmės ...

Atraskite Lietuvą: 5 išmanūs būdai padės suplanuoti tobulą kelionę

Pastaraisiais metais Lietuvą vis dažniau atranda ne vien svečiai iš užsienio, bet ir patys lietuviai. Ir tai tikrai nestebina: šalies miestai nuolat atsinaujina bei pasiūlo įdomių atrakcijų, šalia miškų bei ežerų dygsta ...

5 geriausi telefonai, kuriuos galite įsigyti tiesiog dabar

Atėjus laikui įsigyti naują išmanųjį, tenka spręsti nemažai klausimų: kurio gamintojo, kurios serijos bei modelio, dydžio ir net spalvos įrenginį rinktis, o gal, apskritai, dar palaukti geresnio? Jei laukti nesinori, „Tele2“ ...

Išmanus kelionių planavimas: 4 programėlės, padėsiančios sutaupyti

Atėjus šiltajam sezonui, daugelis mintyse vis dažniau kuria būsimų atostogų planus. Tačiau planuoti kryptis ir įspūdžius yra daug smagiau nei išlaidas, todėl technologijų lyderė „Tele2“ siūlo į pagalbą pasitelkti ...

Atlikite testą: ar žinote, koks turi būti slaptažodis?

Jei manėte, kad jūsų „Slaptazodis123“ yra saugus, turime jus nuliūdinti: taip nėra. Programišiai nuolat naudoja šimtų milijonų vartotojų prisijungimo duomenis tobulinant slaptažodžių spėjimo technikas, kuriant programinę ...

Trys fotografavimo telefonu klaidos, skiriančios mėgėją nuo profesionalo

Kiekviena įamžinta akimirka, jei ji pateikta tinkamai, gali būti išskirtinė. Deja, kartais plika akimi matomas vaizdas stipriai pranoksta tą, kurį išvystame telefono ekrane. Nuotraukos būna „išsiliejusios“, spalvų ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas