Kaip darbdaviai Lietuvoje moko kūrybiškumo

(Puslapis 1 iš 3)


REUTERS/SCANPIX nuotr.

Dina Sergijenko / Savaitraštis „Ekonomika.lt“

2012-11-22 16:47

Kūrybiškumas versle neatsiejamas nuo sėkmės, sako didelių šalies įmonių vadovai. Ir visai nesvarbu, ar kūrybiškai kepama duona, ar kuriamos inovatyvios technologijos.

Kūrybiškumo ugdymo seminarus organizuojantys specialistai tvirtina, kad nors polinkis kurti yra asmeninė savybė, darbdaviai gali sėkmingai skatinti darbuotojų kūrybiškumą ir potencialą panaudoti sėkmingai veiklai vykdyti.

Kad būtų išskirtiniai

„Galime sakyti, kad duona yra įprastas produktas. Tačiau jeigu norime būti išskirtiniai, privalome šioje srityje būti kūrybiški ir stengtis kuo nors pritraukti vartotoją. Manau, mums sekasi“, – tvirtino „Fazer“ kepyklų regiono vadovas Mindaugas Snarskis.

Anot jo, kūrybos versle reikia tam, kad būtų patenkinti kintantys vartotojų poreikiai, o sukurti išskirtinumų duonos lentynose, kuriose gaminiai pranyksta tarp gausybės panašių produktų, yra tikrų tikriausias kūrybiškumo įrodymas. „Produktų kūryba prasideda nuo tų gaminių, kuriuos klientai nori matyti ant savo stalo, kūrybos“, – pabrėžė M. Snarskis.

Taisykles diktuoja vartotojas

Vertindamas savo vadovaujamos įmonės kūrybiškumą verslininkas minėjo ir tai, kad pranašumą suteikia buvimas tarptautinės grupės dalimi. „Šiandien, kai Lietuvoje veikia daugiau nei 200 kepyklų, galėti dalytis patirtimi ir idėjomis yra labai vertinga. Pats neseniai grįžau iš Suomijos, parsivežiau kelias idėjas, kurias galbūt galėsime pritaikyti Lietuvoje“, – pasakojo pašnekovas.

Vis dėlto, anot jo, kūrybiškumo ribas „Fazer“ kepyklų veiklos srityje pirmiausia nubrėžia vartotojas. „Kad ir kokia inovatyvi ar kūrybiška būtų idėja, pirmiausia ji turi atitikti poreikius, – aiškino M. Snarskis. – Aišku, mes galime kalbėti apie meninę produkto dalį, tačiau kas iš to, jei bus gražu pažiūrėti, bet vartotojas nepirks?“

Ne tik duonos kepalas

Tiesa, darbuotojų kūrybiškumą, anot M. Snarskio, pirmiausia lemia vidinė motyvacija. „To žmogaus neišmokysi – jis turi norėti padaryti, išsiskirti, būti kitokiam“, – aiškino verslininkas. Skatindama „Fazer“ kepyklų darbuotojų kūrybinį potencialą įmonė rengia įvairius mokymus, be to, dalyvauja specialiuose kūrybiškumo mokymuose, į kuriuos kviečiami įvairių sričių specialistai, padedantys į duoną žvelgti visai kitomis akimis, iš kitos pusės.

Kūrybiškumas visur

„Kūrybiškumas nėra vien naujo produkto sukūrimas“, – sakė „BIOK Laboratorijos“ vadovas Linas Čereška. Šioje įmonėje kūrybiški gali būti ir tinkamai sudėliojami vidiniai procesai, taip pat – neatrastų prekybos ar komunikacijos kanalų panaudojimas, netradiciniai rinkodaros sprendimai. „Kūrybiškumas neabejotinai užima labai svarbią mūsų gyvenimo ir darbo dalį. Turime įsiklausyti, suprasti, suvokti, kokių produktų, kokių savybių, kokios pakuotės produktų tikisi vartotojas – kartais smulkūs elementai tampa sėkmės priežastimi“, – vardijo L. Čereška.

Straipsnio puslapiai:

- Dina Sergijenko

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas