Kaip elgtis su automobiliu, paspaudus šaltukui? (4)
(Puslapis 1 iš 3)

Audriaus Bagdono (Fotodiena) nuotr.
2012-01-27 11:35
Dar prieš nepilną mėnesį atrodė, kad žiemos nebus. Tačiau šios savaitės pabaigoje spustelėjęs šaltukas priminė, kad gyvename tikrai ne Pietų Europoje. Kitą savaitę toliau išsilaikys šalti orai. Savaitės pradžioje naktimis spustelės speigas ir termometrai rodys 20-25 laipsnius šalčio, o kai kur dar ir daugiau. O tai jau rimtas išbandymas šiltos žiemos pusės išlepintiems automobilininkams.
Spustelėjus tikros žiemos šaltukui ne visada pavyksta užvesti automobilio variklį. Dažniausiai automobilio neužvedame dėl elektros energijos stygiaus, t.y. dėl nusilpusio akumuliatoriaus. Galima bandyti užvesti variklį tempiant automobilį trosu, tačiau apledėjusiame kelyje tai yra gana pavojingas būdas. Paprasčiau užvesti automobilio variklį naudojant kito automobilio akumuliatoriaus energiją. Tam reikia laidų su specialios formos gnybtais, kuriuos kasdienėje kalboje vairuotojai vadina „krokodilais“. Tiesa, tinkamai naudotis šiais laidais irgi reikia mokėti.
Taisyklingas avarinis užvedimas
Prieš sujungdami dviejų automobilių akumuliatorius, išjunkite abiejų automobilių elektros prietaisus ir degimą. Sujungti akumuliatorius į vieną sistemą reikėtų nuo teigiamų (pažymėtų pliusu) akumuliatorių baterijų kontaktų: iš pradžių pritvirtinkite gnybtą prie iškrautos baterijos pliusinio kontakto, paskui kitą galą prijunkite prie įkrautos baterijos analogiško kontakto. Yra viena taisyklė, kurią daugelis pamiršta, tačiau jos laikytis specialistai pataria primygtinai – „minusinį„ laidą reikia jungti prie mašinos, kuri neužsiveda, korpuso ar variklio, Jokiu būdu ne prie „minusinio“ laido.
Atlikus elektros sistemų sujungimo darbus, galima imtis užvesti variklius. Užveskite „gelbėjančio“ automobilio variklį ir leiskite jam padirbėti bent keletą minučių, o jei galima, tai ir ilgiau. Išsikrovęs akumuliatorius, sujungus laidus, iškart pradeda „siurbti“ energiją iš įkrautojo, todėl generatoriaus įsikišimas į šį procesą kelioms ar keliolikai minučių tikrai nepakenktų.
Prieš užvedant įšalusį automobilį, automobilio „gelbėtojo“ variklį derėtų išjungti, kad išvengtume elektros įtampos šuolių padarinių. Žinoma, taip rizikuojame iškrauti vienintelį veikiantį akumuliatorių, tačiau tai tikrai geresnė alternatyva nei elektronikos remontas. Kai įšalusios mašinos „širdis“ pradės veikti, neskubėkite iškart atjungti laidų, palaukite bent minutę. Atjungti elektros laidus rekomenduojama atvirkštine tvarka.
Ar būtina šildyti variklį?
Šaltais žiemos rytais dažnas vairuotojas nežino kaip elgtis užvedus automobilį – važiuoti iškart, ar dar laukti, kol iki darbinės temperatūros įšils automobilio variklis? Nuomonių čia yra pačių įvairiausių, tačiau specialistai tikina, kad techniškai tvarkingų šiuolaikiškų automobilių variklių šildyti nereikia. Automobilių inžinierius ir remonto dirbtuvių šeimininkas Žydrūnas Janušauskas laikosi tokios pačios nuomonės, kaip ir didelė dalis automobilių specialistų ir mokslininkų. Pasak jo, šiuolaikinio variklio šildymas jam ne tik, kad nepadeda, bet dar ir kenkia.
- Almantas Karčiauskas