Kaip komentarai internete virsta reklama (1)

(Puslapis 1 iš 3)


SCANPIX nuotr.

Evelina Povilaitytė / Savaitraštis „Ekonomika.lt“

2012-10-17 18:00

Mėgstamame forume diskutuodami apie naudojamus puodus ar pasirinktas žiemines padangas pernelyg neatsipalaiduokite – gali būti, kad kaip tik jums bruka reklamą. O gal ir pats to nesuprasdamas tapote konkretaus prekių ženklo advokatu.

Populiariame forume „Mano drabužiai“ narės aktyviai diskutuoja apie vieno prekių ženklo kas mėnesį siunčiamus grožio priemonių rinkinius. Jos dalijasi patirtimi, ką gavo, ar yra patenkintos, tarpusavyje mainosi neįtikusiais produktais. Interneto rinkodaros konsultantas Marius Kuitniauskas įsitikinęs – tai tikrų tikriausia reklama.

„Yra tokia paslauga – komentarų rašymas forumuose. Žmonės turėdami laisvo laiko juose užsiregistruoja ir bando inicijuoti diskusiją. Sulaukia kelių komentarų, paskui jau rašo žinutę su konkrečia nuoroda, kurioje aprašyta reklamuojama prekė“, – aiškina jis.

Anot specialisto, tai partizaninės rinkodaros dalis, tad ši reklama nėra brangi, o ir forumų Lietuvoje ne itin daug. Forumuose vyksta teminis bendravimas, todėl konkreti reklama skiriama aiškiai apibrėžtai auditorijai.

„Šias bendruomenes vienija tie patys interesai, todėl besireklamuojantysis turi žinoti, ar jo žinutė pasieks taikinį, – aiškina M. Kuitniauskas. – Efektyvumas nėra skaičiuojamas vienareikšmiškai – jis priklauso nuo bendruomenės dydžio. Rinka maža, taigi vieno žmogaus tokiam darbui visiškai pakanka, nes ir šie rinkodaros veiksmai daromi nereguliariai.“

Reputacijai – žiniasklaida

Žiniasklaidos portaluose po įvairiomis publikacijomis komentuojančius asmenis jis vadina atskira kasta, tad jiems tokio pobūdžio reklama neveikia.

„Forumuose dalyviai pelno reputaciją, su jais galima bendrauti ir privačiomis žinutėmis. Žiniasklaidos portaluose šio funkcionalumo nėra: vienas žmogus gali ginčytis ir pats su savimi. Be to, forumuose galima įdėti ir aktyvią nuorodą, tad tai dar vienas pranašumas prieš žiniasklaidos portalus“, – sako interneto rinkodaros konsultantas.

Tačiau žiniasklaidos portalų komentarų skiltis tinkama prekių ženklo, verslo ar asmens reputacijai didinti. Pasak M. Kuitniausko, čia aktyviai darbuojasi viešųjų ryšių agentūros.

„Jų darbas sukelti diskusiją, palaikyti, padaryti ją įdomią ir paskelbti reikalingą informaciją apie klientą. Tam nereikia nuorodų, užtenka atsiliepimo apie produktą ar asmenį“, – sako jis.

Žmonės rekomendacijomis internete pasitiki labiau nei tomis, kurias jiems pateikia draugai ir pažįstami, sako viešųjų ryšių agentūros „Nova media“ vyresnysis partneris Arijus Katauskas.

„Ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje vartojama sąvoka „tūkstantmečio karta“, – sako jis. – Tai jauni žmonės, kurie puikiai išmano apie technologijas ir aktyviai jomis naudojasi. Tyrimai rodo, kad 81 proc. tokių vartotojų labiau pasitiki nepažįstamų žmonių nuomone apie produktą, paslaugas ar kompaniją įvairiuose portaluose, forumuose ir panašiai.“

Straipsnio puslapiai:

- Evelina Povilaitytė

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas